joi, 1 decembrie 2022

La mulți ani, România! La mulți ani, români!

“Mă mişc între Dumnezeu şi Neamul din care fac parte. În afară de aceşti termeni nu văd nimic semnificativ între cer şi pământ.”(Petre Țuțea)


"Te binecuvântez, iubită Românie, țara bucuriilor și durerilor mele, frumoasă țară, care ai trait în inima mea și ale cărei cărări le-am cunoscut toate. Frumoasă țară pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a fost îngăduit să o vad împlinită. Fii tu veșnic îmbelșugată, fii tu mare și plină de cinste, să stai veșnic falnică printre națiuni, să fii cinstită, iubită și pricepută. (...) Și acum vă zic rămas bun pe veci: de acum înainte nu vă voi putea trimite nici un semn: dar mai presus de toate amintește-ți, Poporul meu, că te-am iubit si că te binecuvântez cu ultima mea suflare".
Regina Maria a Romaniei

Edit later:
(Prinţesa Maria de Edinburgh – pictură din 1882, de John Everett Millais, comandată de Regina Victoria; pânza, înfăţişând-o pe prinţesă tricotând, a fost expusă la Royal Academy în acelaşi an.)

4 comentarii:

  1. La multi ani Romanie! Oamenii ca Regina Maria cred ca se nasc odata la un mileniu. Desi nu a avut nici strop de sange romanesc, a iubit aceasta tara cu toata fiinta ei. Pentru mine, Regina Maria este un model din multe puncte de vedere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu o iubesc din mai multe motive: A fost o personalitate de excepție a istoriei naționale, o femeie frumoasă, inteligentă și plină de vitalitate, o englezoaică care a simțit și trăit românește ca nimeni alta, prima personalitate care a înțeles și promovat costumul popular românesc (a fost o mare iubitoare a portului popular și a năframelor românești) și nu în ultimul rând, îi plăcea să tricoteze, încă de mică.

      Ștergere
    2. Cum nu pot atașa poza în comentarii, am adăugat-o la postare... Prințesa Maria tricotând... Cum să nu o iubești?

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *