sâmbătă, 20 aprilie 2024

Jurnalul unei femei simple (75)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!

Pentru astăzi... 
Sâmbătă, 20 aprilie


Afară...
Au înflorit deja glicinele, salcâmii și bulgărașii de zăpadă.



Și socul este în plină floare.


Mă gândesc...
La cât de puternică este mama mea, în ciuda bolilor, a vârstei și a vieții pline de încercări pe care a dus-o. 
La cum le primește pe toate fără să se plângă și aproape fără să se vaite. 



Sunt recunoscătoare...
Pentru ușoara revenire a mamei mele, pentru timpul pe care ni-l mai dăruiește Dumnezeu împreună. 

În bucătărie...
Am făcut ciorbă de legume și varză călită. După amiază vreau să frământ niște gogoși, să avem ceva bun la gustare și să ia și Ștefan cu el. Va merge în vizită la vărul lui. 

Sunt îmbrăcată...
Într-o fustă tricotată și un pulover en coeur, verde, care are o poveste. În urmă cu câțiva ani, aveam o colegă la laborator cu care mă înțelegeam tare bine. Înainte să ne apucăm de treabă, venea la mine în birou pentru un sfert de oră și ne beam cafeaua împreună. Într-o dimineață, mi-a spus că îi place foarte mult bluza cu care sunt îmbrăcată. Era o bluză simplă, mov-lila, dar i-a plăcut mult. Așa că m-am dezbrăcat și i-am dăruit-o. Ca să pun totuși ceva pe mine :))), am luat puloverul cu care era ea îmbrăcată spunându-i că i-l aduc a doua zi. Ea însă mi-a spus că îmi vine atât de bine, încât mi-l dăruiește și ea cu toată inima. 
Așa că îmi este tare drag și îl port cu multă plăcere. 

Meșteresc...
În mijloacele de transport, șosete...


Iar serile, acasă, am mai croșetat câte puțin la cea de-a doua păturică Double Trouble.


Citesc...
Cum luptăm cu gândurile, o carte în care sunt redate adunări din scrierile a trei mari Sfinţi Părinţi: Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Teofan Zăvorâtul și Sfântul Ignatie Briancianinov.

Sper...
Să reușesc să fac o curățenie mai amănunțită săptămâna viitoare. Sâmbătă va fi și Maria acasă și Ștefan și dacă ne punem toți patru, facem în câteva ore. 
Maria a dat o fugă și zilele trecute, să o vadă pe mamaia, dar a trebuit să plece să predea câteva proiecte. 
De abia aștept să vină în vacanță. Va rămâne vreo zece zile. 
 
Învăț...
Am învățat un model pentru partea de sus a călcâiului. Mă tot uitam la fotografiile șosetelor de pe Pinterest și nu pricepeam cum este lucrat modelul acesta. 
Și e atât de simplu! Se lucrează un ochi și unul se ia nelucrat, pe fața lucrului, iar pe dos se lucrează toate pe dos. Nimic mai simplu, dar e de efect și pare că dă și mai multă rezistență călcâiului. 



În casă...
Am făcut de dimineață curățenia obișnuită, de sâmbătă. Nimic mai mult. 

Ascult...


Un film pe care îl recomand...
Viața Sfintei Matrona
Este un film serial rusesc, cu 12 episoade, fiecare episod are o temă proprie și relatează povestea cuiva care a avut o legătură directă cu Sf. Matrona.


„Filmul este despre un dar unic şi viaţa dificilă a fetiţei oarbe şi paralizate pe nume Matrona care s-a dedicat slujirii oamenilor”, menţionează Goncharov.

Sfânta Matrona a fost canonizată de Biserica Ortodoxă Rusă în anul 1999.

Începând cu anul 2019, sfânta a fost înscrisă şi în calendarul Bisericii Ortodoxe Române, fiind prăznuită în data de 2 mai.

Unul din lucrurile preferate...
Statuetele micuțe, gen bibelou. Mi-am comandat doi îngerași cu inimioare, mamă și fiică. Aștept să sosească. Din când în când îmi fac câte o astfel de mică bucurie. 

Un citat...
„Dacă vremea dăruită pentru pocăinţă şi pentru dobândirea fericitei veşnicii va fi cheltuită cu îndeletniciri vremelnice, altă vreme nu va mai veni. Pierderea ei nu va fi răsplătită, ci va fi plânsă cu lacrimi veşnice şi neroditoare în iad.
(Sfântul Ignatie Briancianinov)

O fotografie...

Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...

Sursa: Pinterest.com
Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Shattuckite
Sursa: Alexander Kadatsko

Din iubita mea Românie...


Munții Făgăraș & Vârful Moldoveanu

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o săptămână binecuvântată!

16 comentarii:

  1. Sanatate multa mamei si voua, tuturor.
    Minunate imaginile. Nici nu am stiut ca a inflorit socul. Mie imi place gemul din fructele lui.
    Despre sosete nu mai spun, ca vad ca le faci pe banda rulanta. iar paturica aia, este de vis.
    Acum ca am citit acel citat, ma intreb daca in prezentul nostru complicat, rabdarea in tacere poate genera cu adevarat efecte sau solutii. Nu stiu sigur...
    Hamacul ala este de vis...
    Imbratisari si ganduri bune, draga Daniela! Spor la curatenie, ceea ce imi doresc si mie...
    ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, dragă Suzana!
      Sănătate multă să vă dăruiască Dumnezeu și vouă!
      Da, a înflorit și socul. Parcă s-au grăbit toate în primăvara aceasta. Trandafirii sunt plini de boboci și liliacul a pălit deja.
      Cu șosetele într-adevăr a mers mai repede decât credeam. Mă gândesc ca în a doua parte a anului să fac câteva perechi mai mititele, pentru copii, din firele rămase. Poate reușesc să încălzesc câteva piciorușe, de Crăciun.
      Cu păturica trebuie să mă mobilizez puțin. A stat cam multă vreme în așteptare.
      Eu cred că răbdarea este esențială pentru mântuirea sufletelor noastre, dar trebuie însoțită și de celelalte virtuți spre care tindem cu toții. Cu puțină strădanie din partea noastră și cu mila nemăsurată a lui Dumnezeu, avem nădejde că nu vom pieri.
      Sus să avem inimile!
      Te îmbrățișez! 🤗❤️

      Ștergere
    2. Să avem spor la curățenie! Bine zici. Măcar așa, pe ultima sută de metri. 🤭

      Ștergere
  2. ce frumosi sunt bulgarasii!imi amintesc de copilarie.Sanatate multa mamei!cu incredere si rugaciune, si cu alimentatie intaritoare, va fi bine.La mama mai chemam o doamna care ii facea perfuzii cu vitamine si calmante, ii faceau tare bine.
    De sosete ce sa mai zic, ai un spor fantastic!tre sa te ajung din urma :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot în copilărie mă poartă și pe mine gândul, dragă Irina, când văd bulgărașii de zăpadă. La mine în sat era o singură gospodărie unde se afla un astfel de copac. Era mare, înalt, cu o coroană frumoasă, rotundă, plină de flori albe pe care le vedeam de departe și chiar credeam că sunt bulgări de zăpadă. :)))
      Mulțumesc frumos pentru rugăciuni și pentru sfat! Poate că o conving la un moment dat să accepte niște calmante. Deocamdată nu vrea să audă, chiar dacă durerile se întețesc.
      Cu șosetele nu pot să intru în competiție cu tine. Tu ești veterană în domeniu. Te-am urmărit de-a lungul timpului și am văzut ce minunății faci. La mine deocamdată e doar cantitate. 🙃
      Să ai spor în tot ceea ce faci și Domnul să-ți ajute pe noul drum profesional! Și eu am schimbat domeniul anul trecut. Și e mult mai bine.

      Ștergere
    2. esti o draguta, dar nu e doar cantitate la tine, lucrezi absolut minunat!dupa ce termin cu debarasarea asta, deja e al treilea an cand muncesc la ea, vreau sa lucrez si eu mai mult.Si nadajduiesc sa am mai multa liniste si pe partea serviciului.Sanatate multa mamei!de ce sta sa se chinuie, azi sunt multe combinatii pentru combaterea durerii.Exista si plasturi cu analgezice.Stiu ca sunt medici specializati care se ocupa, poate gasiti sa consultati unul, n-are rost sa iti petreci zilele in dureri cand ele pot fi alinate.

      Ștergere
  3. Mi-a mers la inima citatul de pe cruce! E atât de profund! As vrea sa mi-l "plantez" si eu in inima! Sosetele sunt fantastice, ma uimești la fiecare jurnal cu noi culori si modele!
    Sănătatea multa mamei, si clipe frumoase împreună in familie! Spor la treburi si curățenie!
    Da, primăvara asta e tare grabita, toate au inflorit pe repede inainte si multe s-au si trecut deja... De as avea asezare sufleteasca sa ma bucur cate un pic de fiecare! 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu aș vrea să rabd totul în tăcere, dragă Viorica. Dar, după cum se vede, mă vait la cea mai mică încercare și mă laud la fiecare "mărgică" pe care o fac, ca găina din poveste.
      Domeniul acesta al șosetelor e atât de vast, încât mă atrage să încerc modele noi, dar deocamdată nu mă încumet la mai mult. Fac cercetare. 🤭
      Domnul să-ți dăruiască și ție toate cele bune și de folos sufletului tău și spor la treabă că-mi închipui că nu e puțină într-o gospodărie ca a ta și cu o familie numeroasă. Dar, trebuie să fie și bucurii pe măsură.
      Te îmbrățișez cu drag! 🤗😘

      Ștergere
    2. Mulțumesc, draga mea. Azi o gaina ne-a bucurat cu puisori. Urmeaza doua săptămâni in care vom avea si rățuște, si alte gaini cu puisori, cu ajutorul Domnului! Treaba este multa, gradina inca mai cere sa semănam, unele deja trebuie cosite, ieduta creste si face pozne! Viata la tara e plina de bucurii si greutăți! 🤗🤗

      Ștergere
    3. Ferice de copiii tăi că au parte de o asemenea copilărie! Am crescut așa și simt că am fost binecuvântată.
      Știu că pentru tine nu este ușor. Maica Domnului să îți fie ajutor în toate!

      Ștergere
  4. Și eu am găsit câteva lăcrămioare înflorite în curte, anul trecut nu au înflorit și am crezut ca au pierit, acum m-am bucurat nespus să le văd! Sunt preferatele mamei mele, mereu înfloreau de ziua ei și îi cumpăram buchețele când eram acasă ❤️
    Mamele sunt minuni ambulante. Să ne ajute Dumnezeu să moștenim virtuțile mamelor noastre!

    Îmi cântă în cap “Au înnebunit salcâmii de atâta primăvară…”

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Înțeleg că este ziua mamei tale în această perioadă! Să fie sănătoasă și să îi dăruiască Domnul numai bucurii! Frumos ai caracterizat mamele. De când mă știu mi-am dorit să semăn tot mai mult cu mama mea, însă nu voi ajunge niciodată la înălțimea ei.
      Te îmbrățișez! 🤗❤️

      Ștergere
  5. Daniela, multa sanatate mamei tale si putere voua pentru a fi alaturi de ea! Doamne ajuta! O saptamana frumoasa in continuare!! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, dragă Oana! Un sfârșit de saptămână cât mai plăcut să aveți și o vacanță frumoasă! 🤗❤️

      Ștergere
  6. Și toate trec mult prea repede...Acum, deja au înflorit trandafirii, iasomia, salcâmul și socul!
    Ce minunat că mai lucrezi încă o pătură " exercițiu".
    Multă sănătate mamei tale! Sf.Nectarie să mijlocașul pentru sănătatea dânsei la Bunul Dumnezeu!
    Foarte frumoși ciorapi!
    Să ai spor, sănătate și pace sufletească! 🤗😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este, dragă Lili. Parcă în primăvara aceasta s-au grăbit toate. Slavă Domnului cu aceste ploi care par să fi încetinit puțin ritmul.
      Multă sănătate și vouă, tuturor și spor în toate! 🤗❤️

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *