sâmbătă, 27 aprilie 2024

Jurnalul unei femei simple (76)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!

Sursa: Pinterest.com
Pentru astăzi... 
Sâmbătă, 27 aprilie


Ne pregătim pentru o zi de mare sărbătoare, Intrarea Domnului în Ierusalim, Duminica a 6-a din Post (a Floriilor)

Sărbătorim această zi ca pe una de bucurie, dar cu înțelegerea faptului că zilele ce urmează sunt unele ale tristeții.


Să ne întărească Dumnezeu să-L primim pe Domnul în inimile noastre!

Afară...
În primele zile ale săptămânii Domnul ne-a dăruit ploi. Astăzi suntem binecuvântați cu o zi însorită, numai bună pentru trebăluit și uscat rufele la soare.

Mă gândesc...
Sunt bucuroasă că astăzi a venit Maria în vacanță. Va rămâne până după Paști. Ștefan va fi și el acasă. Așa că anul acesta vom petrece sărbătorile împreună, cum nu s-a mai întâmplat în ultimii câțiva ani. Slavă lui Dumnezeu! 

Sunt recunoscătoare...
Domnului că a îngăduit să-mi mai dea o șansă de a parcurge această călătorie spre Dumnezeu și spre mine însămi, această perioadă unică, Săptămâna Sfintelor şi Mântuitoarelor Pătimiri ale Domnului şi Mântuitorului nostru Iisus Hristos, pentru pocăință, pentru înnoirea sufletului.
  
În bucătărie...
Pește, icre, diverse salate cu maioneză de post (o fac pentru prima dată), baclava, salam de biscuiți, prăjitura cu foi după rețeta Ioanei și brioșele Andreei. 





Sunt îmbrăcată...
Într-o rochie tricotată, verde închis.

Meșteresc...
Am terminat șosetele începute săptămâna trecută, la cele galbene cu găurele am avansat puțin (trebuie să urmăresc schema și lucrez doar câte puțin seara, acasă), am început o pereche de șosete simple, pe care le pot lua în Stb și un coșuleț croșetat pentru masa de Paști, după schema de mai jos.



Sursa: Pinterest.com
Citesc...


"Tainele Rugăciunii lui Iisus. Trăind prezenţa lui Dumnezeu: pelerinaj în inima unei străvechi spiritualităţi", scrisă de Norris J. Chumley. Jurnal de călătorie şi îndrumar duhovnicesc, cartea Tainele Rugăciunii lui Iisus ne poartă prin locurile sfinte ale creştinismului răsăritean (Egipt, Grecia, România, Ucraina, Rusia), dezvăluindu-ne din tainele tradiţiei isihaste.

Sper...
Să reușesc să mă organizez mai bine anul acesta, în Săptămâna Patimilor, astfel încât fiecare parte a ființei mele să își facă datoria, sufletul să se roage, dar trupul să muncească.
 
Învăț...
Am învățat trei rețete noi de dulciuri (Brioșele cu morcovi, nuci și turmeric, ale Andreei, foarte gustoase și ușor de pregătit, Prăjitura cu foi a Ioanei și Baclavaua turcească, după rețeta Jamilei, pe care voiam mai demult să o încerc).
Și am început să croșetez coșulețul pentru ouă, urmărind schema de pe Pinterest și  un tutorial pe YouTube.

În casă...
Cu ajutorul Domnului, am reușit să facem o curățenie mai amănunțită, am spălat perdelele, am șters ușile și ferestrele și am mai debarasat din lucruri (o parte a mers la biserică, alta am pus-o deoparte pentru a fi donate unei familii cu copii și câteva au ajuns în tomberon).
Săptămâna viitoare voi decora puțin casa de sărbătoare.

Ascult...


Un film pe care îl recomand...
Tainele rugăciunii lui Iisus - un film documentar (făcut după cartea de mai sus), ce prezintă viața călugărilor isihaști care trăiesc  retrași, având ca principală preocupare Rugăciunea lui Iisus.



Unul din lucrurile preferate...
Sunetul ploii. Îmi place ploaia și aerul răcoros pe care-l aduce și mă bucur de picăturile de ploaie care îmi ating pielea și de mirosul pământului ud.

Un citat...
În conversaţiile noastre cu aceşti sfinţi bărbaţi şi femei, ei ne-au dezvăluit un secret pe care misticii îl ştiu de secole: pe Dumnezeu Îl găseşti în tăcere şi printr-o continuă repetare interioară a Rugăciunii lui Iisus.
(Norris J. Chumley)
O fotografie...

Munții Chartreuse, Alpii francezi
Photo: Stephane Sandon
Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...

Sursa: Pinterest.com

Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Apophyllite pe Stilbite din districtul Maharashtra, India.
Sursa: Mineral Wonders
Din iubita mea Românie...

Lacul Tarnița, Cluj, România
Photo Ionuţ Ghiţ

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o săptămână binecuvântată, cu speranța si nădejdea că la capătul călătoriei noastre duhovnicești, ne vom întâlni cu Domnul nostru Iisus Hristos!

13 comentarii:

  1. Doamne ajuta! Slava Domnului pentru zilele pline de bucurie si spor ce le-ati avut in familie! Săptămâna cu spor duhovnicesc si in celelalte treburi sa aveti in continuare!
    Imi plac mult șosetele portocalii, si coșulețul e formidabil! Visez si eu cand mai cresc copii sa ajung sa fac sosetele cu modele mai conplicate! 🤗🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajută, draga mea! La mine e mai ușor acum. Copiii sunt mari și nu numai că nu mă mai solicită atât, dar mai pun și ei osul la treabă (nu atât de des pe cât ar trebui sau pe cât aș vrea eu, dar asta e o altă poveste. :))) E drept că și puterile mele au început să scadă, nu mai pot răsturna casa într-o zi două, așa că sunt nevoită să încep treburile mai din timp și să le împart pe zile. Slavă bunului Dumnezeu că încă le pot face!
      Dacă ești familiarizată cu tricotatul cu găurele, modelul nu e deloc complicat la șosetele acelea. Eu bat pasul pe loc că nu prea am lucrat în acest fel, dar cu răbdare o voi scoate la capăt. Ție îți va fi mai ușor pentru că ai multă experiență la capitolul șosete. Eu încă mă uit la tutoriale și pentru pașii de bază.
      Coșulețul se lucrează extrem de ușor și de repede fiind firul mai gros. Am mai croșetat la el în drum spre serviciu și nădăjduiesc să-l termin la întoarcerea spre casă.
      O săptămână binecuvântată și ție, cu mult spor în toate cele bune și de folos sufletului tău! Te îmbrățișez! 🤗😘

      Ștergere
  2. frumos! multă nădejde deslușesc aici și... multe calorii :)
    negreșit, la capătul călătoriei noastre ne vom întâlni cu Hristos!! că vrem că nu vrem! să cerem ajutor Măicuței Sale ca la acea întâlnire să găsim multă milă și iertare la Domnul.
    sus să avem inimile!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Florin! Dacă zic că transpare multă nădejde, așa o fi. Mă tot agăț de ea, deși am nenumărate căderi. Cu caloriile nu te contrazic. :)) Știu că am exagerat un pic, dar am fost atât de entuziasmată de venirea Mariei!.. În plus, am mai avut și un musafir. Și cum îmi place să primesc oaspeți...
      Ai dreptate, desigur. La întâlnirea cu răspuns bun voiam să mă refer. Bine zici, să cerem ajutor Măicuței Domnului. Ce fiu și-ar refuza mama? Dacă noi aici, pe pământ găsim înțelegere la fiii noștri, dar Maica Domnului la Fiul ei care e bun și milostiv?
      Așadar, să avem nădejde! Și inimile Sus, către Domnul!
      Te îmbrățișez și îți doresc multă sănătate și numai bucurii pentru ziua ta! La mulți ani! 🤗🤗

      Ștergere
  3. Doamne ajută!
    O postare cu o undă de liniște !
    Vacanță minunată, Mariei!
    Frumos coșul, șosetele minunate!
    Mulțumesc pentru ideea rețetelor.
    Ce bucuriei că sunteți toți acasă!
    Sănătate mamei, spor și la cât mai multe lucruri bifate.
    Te îmbrățișez!🤗😘

    ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajută, draga mea!
      Mulțumim frumos! Vacanță plăcută și Mariei tale!
      Sănătate multă și vouă, tuturor! N-am mai reușit să ne întâlnim, nici măcar la biserică, dar mă bucur mult că ați fost împreună la slujbe, în oraș.
      Poate ne vedem în zilele de sărbătoare.
      Să ai o săptămână binecuvântată! Te îmbrățișez și eu! 🤗😘

      Ștergere
    2. Pacea sufletească e greu de dobândit în această lume! De aceea, rolul femeii este să facă tot ce poate și știe , ca să fie bine, în casă ei.
      De aceea nu reușim să ne mai vedem: sunt prinsă cu grijile casei mele, cu casnicii mei, cu mama, soțul, fiul bolnav...Important este să fim sănătoși și să ne dăruiască Domnul putere, răbdare, îndelungă răbdare și dragoste!
      Apoi, ne-am întors în biserică duhovnicului nostru ca să pot avea sprijin în această perioadă grea! Căutăm ajutor, acolo unde ni se oferă, acolo unde primim mângâiere, alinare!
      Spor și tihnă, alături de cei dragi!
      Te îmbrățișez!

      Ștergere
    3. Maica Domnului să te mângâie, draga mea! Nădăjduiesc că sunteți mai bine cu toții! Sănătate trupească și sufletească să vă dăruiască bunul Dumnezeu! Te îmbrățișez strâns! 🤗😘

      Ștergere
  4. Mereu imi vine sa spun cat de linistitoare sunt aceste jurnale ale tale. Probabil ca o sa ma mai repet. Dar chiar asa este, asa cum se preling cuvintele printre imagini.
    Impartasesc un titlu citit anul trecut: 'Stiinta pierduta a lui Iisus Hristos', de Olimpiu Magheran. Si imi pare bine ca ai amintit si tu, pentru ca am vrut sa o reiau si acum chiar mi-am adus-o aproape. Sunt interesante treptele rugaciunii, de care nu auzisem vreodata.
    Mai multe etape care conduc la o purificare si transformare interioara. Se vorbeste despre un fel de stiinta cunoscuta de foarte putini calugari crestini, imprastiata de Apostoli.
    ...As face si eu briosele alea, insa cu alt tip de faina. Poate reusesc.
    O saptamana cu spor si bucurie, draga Daniela! Pupici!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, dragă Suzana! Mă bucur că afli puțină liniște aici și dacă se întâmplă asta, nu e meritul meu. De la Dumnezeu sunt toate.
      Eu am făcut doar cu făină albă, dar după cum spune Andreea, văd că se pot face și cu alte tipuri de făină.
      Te îmbrățișez cu drag! 🤗😘

      Ștergere
  5. Am făcut brioșele cu făină integrală de grâu, proaspăt măcinată, dar și cu făină de ovăz. Au ieșit un pic mai pleoștite, dar s-au mâncat și așa 😏

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, Andreea. Chiar ma gandeam la o inlocuire si e bine venita ideea.
      Am mancat niste biscuitei dintr-o astfel de faina si mi-au placut.❤️😘

      Ștergere
    2. Mulțumesc mult, Andreea, pentru răspuns! Eu am făcut doar brioșele cu rețeta clasică, dar am fost fascinată de cât de ușor se pregătesc.
      Mulțumesc mult pentru împărtășirea rețetei, dar și pentru că i-ai răspuns Suzanei! 🤗😘

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *