sâmbătă, 23 martie 2024

Jurnalul unei femei simple (71)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!

E timpul bun de pocăință, de plâns domol și de postire…
Să cerem, cei ce-avem credință, Stăpânului, milostivire
Și pentru noi, și pentru-ai noștri, și pentru cei ce ne iubesc,
Și pentru cei ce orbi, săracii, credința și-o batjocoresc,
Căci mult se bucură în Ceruri Iisus, Păstorul Cel Milos,
Când peste crucea noastră punem și crucea altui păcătos!


E timpul numai bun de posturi, de plâns smerit la spovedanii.
Să ne-ntărim din nou credința citind sau ascultând cazanii.
Căci poate-un pas greșit pe stradă, sau poate-o boală, cine știe,
Când nici prin minte nu ne trece, ne vor trimite-n veșnicie.

Cu rugăciunea cea smerită să ținem mijloacele-ncinse,
Cu fapta bună-n toată ziua să ținem candelele-aprinse.
Iar când târziu în miez de noapte va apărea al nostru Mire,
Îl vom întâmpina pe Dânsul cântând voioși de fericire!
Amin.

(Versuri: Preot Sorin Croitoru) 

Pentru astăzi... 
Sâmbătă, 23 martie


Afară...
Este o vreme absolut minunată. Deja ne bem cafeaua afară și uscăm rufele la soare.

Mă gândesc...
La o idee pe care mi-a dat-o Andreea, într-un comentariu la o postare anterioară. Aceea de a organiza un fel de ateliere de lucru manual pentru fetițele care ar dori să învețe câte ceva despre lucrul de mână. 
Încă nu știu cum să pun o asemenea idee în practică, dar mă voi ruga să-mi trimită Dumnezeu o cale, un răspuns, prin oameni. Poate că Ioana ar putea să-mi împărtășească din experiența ei din activitățile cu copiii de la biserică... Sau poate Lili din experiența ei de voluntariat în școli...

Sunt recunoscătoare...
Pentru ocrotirea Maicii Domnului pe care am simțit-o încă o dată săptămâna trecută când a dat Maria traseul pentru permisul de conducere. Mai avem o șoferiță în familie. Nădăjduiesc să o păzească Maica Domnului pe tot drumul vieții!

În bucătărie...
A gătit mama ciorbă de dovlecei și mâncărică de praz cu măsline. Mai avem în plan chifteluțe de năut cu legume și scovergi.

Sunt îmbrăcată...
În pantaloni de trening și o bluză cu imprimeu de flori de nu-mă-uita.

Meșteresc...
Mai am puțin și termin de împletit o pereche de șosete pentru fiul meu, iubitor de câini. :) Nădăjduiesc să-i placă.


Citesc...
Viata Sfintei Maria Egipteanca - Sf. Sofronie al Ierusalimului

O, Preacuvioasa maica Maria Egipteanca, ceea ce stralucesti in lumina Dumnezeirii, roaga‑te Multmilostivului Dumnezeu sa ne dea iertare de pacate si mantuire sufletelor noastre, ca in cereasca Imparatie impreuna cu sfintii si cu ingerii de‑a pururi sa‑I dam slava, cantand: Aliluia!
Cuvioasa maica, cele de lauda aducem tie pentru nevointele tale mai presus de fire, ca l‑ai biruit pe Veliar cu puterea Sfintei Cruci si cununa slavei ai dobandit de la Dumnezeu.
Roaga-te Stapanului Hristos sa ne ierte de pacate si pe noi, cei ce te laudam si cantam tie: Bucura‑te, sfanta cuvioasa maica Maria, si da-ne ajutorul tau cel duhovnicesc spre a fi mai credinciosi, mai smeriti si mai rabdatori!

Sper...
Să termin astăzi șosetele pe care le am în lucru, pentru că sunt nerăbdătoare să încep altele noi. :)) Am în minte ceva cu lalele și poate reușesc să fac și un volănaș în partea de sus. 
 
Învăț...
Să fac șnur cu morișca Tricotin. :)


Ideea am văzut-o la Niko, care a făcut trimitere la copilărim... Și la Suzana, care a scris o Mică poveste cu și despre șnururi.  Așadar, adie un vânt de primăvară referitor la acest șnur magic.
Nu știam de această morișcă, deși văzusem acest tip de șnur în mai multe proiecte pe pinterest. 
Încă nu-mi iese perfect. Cred că nu știu cât să tensioneaz firul sau nu învârt constant de manivelă. 
Oricum, exersez. :) 

În casă...
Vremea însorită îmi dă energie și poftă de treabă. Am scos tot din dormitorul lui Ștefan, am spălat ferestrele și i-am rânduit hainele.

Ascult...
Canonul cel Mare al Sfantului Andrei Criteanul
  

Cu mila Domnului, am ajuns la trei din cele patru seri (în cea de-a doua pleca Maria cu trenul de seară la Timișoara și m-am grăbit acasă). Așa că îl mai ascult și de pe youtube.
Nădăjduiesc să merg și în a cincea săptămână din post, când va fi slujba întregului Canon al Sfântului Andrei Criteanu, dar se va citi și Viața Sfântei Cuvioase Maria Egipteanca.

Un film pe care îl recomand...
Viața Sfintei Maria Egipteanca - film ortodox, un îndemn pentru cercetarea proprie în vederea pregătirii pentru spovedanie și Sfânta Împăr­tă­șanie.


„Lăcrimând și în piept bătându-mă, îmi aduceam aminte de făgăduințele pe care le-am făcut când am ieșit în pustia aceasta și mă duceam cu gândul înaintea icoanei Preacuratei Născătoare de Dumnezeu, ajutătoarea mea, și înaintea Ei plângeam rugând-o să izgonească de la mine gândurile ce îmi tulburau ticălosul meu suflet. Iar după ce de ajuns plângeam și mă băteam în piept cu osârdie, atunci vedeam o lumină ce mă lumina de pretutindeni și mi se aducea o alinare care mă scotea din întreitele valuri ale ispitelor”
(Viața Sfintei Maria Egipteanca).

Unul din lucrurile preferate...
Îmi place foarte mult să ascult bătrânii, poveștile lor din trecut. Încă de mică îmi plăcea să petrec timp cu vecinele noastre mai în vârstă, care veneau cu lucrul lor de mână la mamaia mea. Mă băgam și eu între ele și mă minunam de limbajul lor și de ceea ce povesteau. Păstrez în minte cuvinte pe care nu le-am mai auzit rostite de ani de zile.

Un citat...
Nu ținem post pentru Dumnezeu și nici nu ne putem "spăla" noi păcatele. Păcatul înseamnă o rană, iar pocăința ne apropie de Dumnezeu, Cel care vindecă toate.
(Preasfințitul Părinte Damaschin Dorneanul)

O fotografie...

Sursa: piximus.net

Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...

Sursa: piximus.net

Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Un mic dar primit de la copiii mei, dintr-o vacanță:



Din iubita mea Românie...

Biserica Domnița Bălașa


Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o săptămână binecuvântată!

11 comentarii:

  1. Te invit la mine peste 3 ani, când va fi și cel mic un pic mai mare, sa predai arte frumoase celor 7 copii… și mie! Facem cerc la noi acasă ☺️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos, Andreea! Să ne țină Dumnezeu sănătoși și vin cu bucurie.
      În anii trecuți, am mai avut astfel de momente binecuvântate cu fetițele nașilor noștri, "Micuțele mele doamne", cum îmi place să le numesc. Poți vedea câteva imagini în retrospectiva anului 2022, în luna februarie. Le-am dăruit niște jocuri cu cusături și le-am ajutat să învețe să coasă, fiecare după puteri. Au vârste diferite, fiind născute fiecare la interval de doi ani față de surioara anterioară.
      Să ai o seară frumoasă și o duminică binecuvântată! 😘🤗

      Ștergere
  2. Succes cu atelierele pentru copii. Sa îți dea Bunul Dumnezeu ideea cea potrivita.
    Interesanta morisca ta cu prinderea de masa, dar dacă nu o pun pe colt cred ca mi-ar fi incomoda, la răsucit mânerul. Îmi kmaginez ca ar trebui prinsa ca mașină de tocat ca să poți sta comod sa lucrezi cu ea. La morisca mea am văzut ca e important sa fie șnurul sub tensiune, adică greutatea aia chiar sa atârne. În funcție de tensiunea din firul de ață obțin un snur mai elastic și mai gros sau mai subțire și mai dens. Îl prefer pe ultimul.
    Spor în toate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Niko! Este similară cu manivela mașinii de tocat, într-adevăr. Poți să o așezi și pe colț dacă ți se pare mai comod. Poate fi așezată oriunde, chiar și pe un scaun/taburet. Merge destul de ușor și repede. Cred că și eu aș prefera firul mai subțire și mai dens. Voi mai exersa.
      Spor și bucurie și ție!
      Noapte cu pace! 🤗❤️

      Ștergere
  3. A fost o vreme când ascultai povești, acum, tu spui povești! E frumos la tine, energia primăverii, soarele, ziua care
    s-a mărit, îți sunt aliați buni și a început o perioadă frumoasă pentru stat afară, lucrat sau mâncat împreună!
    Nu știam de morisca...Fain!
    Îmi plac șosetele pentru Ștefan!
    Poate, mâine, la biserică, mă bucur de o scoveargă😊
    Spor și binecuvântare pentru toți și toate, ale casei tale!
    Lecții pentru fete, femei....Am ceva în cap, dar vorbim când este ceva sigur, când se poate materializa.
    Noapte liniștită!🤗😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "A fost o vreme când ascultai povești, acum, tu spui povești!" Adică, mă faci babă! 🤔 Glumesc! 😂
      Firește că-ți aduc! Doar că până la urmă am făcut gogoși pudrate cu zahăr. Foarte bune, de altfel.
      De abia aștept să plănuim atelierul, șezătoarea sau ce ai tu în minte.
      Mulțumesc frumos pentru gândurile bune! La fel îți doresc și eu!
      Noapte cu pace! 🤗❤️

      Ștergere
  4. Cat de frumos povestești. Ce de lucruri frumoase faci Daniela. Eu am avut o perioadă ceva mai grea sufletește, dar și extrem de aglomerata și nu am reușit să mai citesc, însă voi recupera, pentru că îmi place tare mult cum povestești. Am stat alaturi de tine la soare, am servit gogoși cu tine, dar am și lucrat. Am văzut lucruri noi despre care am să mă studiez și eu.
    Aceeași idee am avut și eu, să învăț copiii sa tricoteze/croșeteze și am vorbit cu părintele duhovnic despre dorința mea. Dansul mi-a dat binecuvântarea și mi-a spus sa vorbesc cu părinții. Așa am făcut, și deja sunt patru ani de când mă.intalnewc cu copiii. Și am făcut multe lucruri frumoase care mi-au umplut sufletul de bucurie. Niciodată nu m-am gândit că va fi așa o perioada frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea Ioana, Maica Domnului să te mângâie! Te îmbrățișez strâns!
      Să vedem cum va rândui Dumnezeu lucrurile. La noi e puțin mai complicat fiindcă avem părintele duhovnic în oraș, în București și ar fi mai ușor să organizăm ceva aici, în parohie, unde mergem regulat la slujbe.
      Să ai o săptămână binecuvântată! 🤗❤️

      Ștergere
    2. Mergeti si vorbiti cu parintele unde mergeti regulat la Sfanta Liturghie. Si noi am procredat asa, inainte de a ajunge la parintele duhovnic. Pregateam mese calde pentru cei nevoiasi la parohia din cartier, la rugamintea parintelui de care apartinea blocul nostru.
      Dumnezeu iti stie dorinta si le aseaza cum este mai bine. Punem si noi un genunchi la rugaciune ca Bunul Dumnezeu sa iti arate solutia cea mai buna.

      Ștergere
  5. Felicitari Mariei pentru carnetul de sofer! Acum depinde de ea perfectiunea acestei activitati.
    Sunt atat de placute aceste jurnale ale tale. In sensul ca ideile sunt multe, dense inspiratoare sau adevarate invitatii la explorare. Sa iti stapanesti masinuta cu placere. Cred ca trebuie exersat cu tipurile de fire si sa le lasi pe cele care genereaza probleme. Firele foarte subtiri gen macrame se lucreaza bine, doar ca genereaza snur larg, genul interesant de cusut, dupa parerea mea. Moulineul, sau fir de grosimea lui, se comporta foarte bine. Cu fir prea gros nu am incercat. Tensiunea cred eu ca este gandita ca sa nu sara ata de pe carlige. Daca ar fost necesara modificarea ei, ar fi fost mai multe greutati. Am cantarit-o pe a mea: 88 grame.
    Vei constata singura ce si cum.
    Toate cele bune, draga Daniela! O saptamana usoara!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, dragă Suzana! Nădăjduiesc să conducă și să o ferească Dumnezeu de rău. Deocamdată nu are mașină.
      Mă bucur că găsești ceva bun în jurnalele așternute aici. Mie nu mi se pare că ar fi ceva de capul lor. Sau de al meu. 🤭
      Câteodată mi se pare că nu am nimic de scris, că nu s-a petrecut nimic în săptămâna ce tocmai se încheie. Apoi, după ce mâinile încep să scrie, vin și ideile. De la Dumnezeu sunt toate.
      Eu deocamdată am exersat cu morișca numai firul Alize Cotton Gold, de grosime medie (3-4mm) și ușor catifelat. Îmi place că iese mai dens șnurul. Voi mai încerca și alte fire. Slavă Domnului, stocul meu e generos. 🙃
      Noapte cu pace și o săptămână binecuvântată! 🤗❤️

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *