sâmbătă, 16 martie 2024

Jurnalul unei femei simple (70)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!



Pentru astăzi... 
Sâmbătă, 16 martie


Afară...
E o vreme superbă, de primăvară. Astăzi a fost o zi însorită, zilele trecute am fost binecuvântați și cu ploaie... ploaie curată și liniștită. Slavă lui Dumnezeu pentru toate!

Mă gândesc...
De mâine seară intrăm în Postul Sfintelor Paști. Nădăjduiesc, cu mila Domnului, să avem o călătorie frumoasă spre Înviere, să ne aplecăm puțin mai mult și asupra celor lipsiți, să mâncăm de post, dar să nu-i judecăm pe cei care nu o fac, din diferite motive, numai de Dumnezeu știute, să ni se lărgească mai mult inimile pentru aproapele nostru, și nu numai pentru cei care ne iubesc, pe aceia e ușor să-i iubești, să-i îmbrățișăm cu sufletul și pe cei care ne supără, care ne invidiază ori care ne urăsc. 
Să postim cu zâmbetul pe buze și să iertăm toate tuturor. Din toată inima!

Sunt recunoscătoare...
Că suntem sănătoși și suntem cu toții acasă. Sunt recunoscătoare când ne adunăm împreună, la masă.

În bucătărie...


Am făcut o plăcintă cu brânză, conform tradiției din satul meu. De fapt, această plăcintă, numită turta furnicii, se făcea în joia din săptămâna brânzei și se mânca neapărat afară, cât mai departe de casă, mai aproape de zona în care se aflau vitele. Apoi, ne scuturam bine de haine, ca nu cumva să ducem chiar și o singură firimitură în casă, Doamne ferește, pentru că atunci furnicile aveau să vină în casă.
U! Furnici, furnici, furnici,
Roşii, negre, mari şi mici,
Aripate, neînaripate,
Fugiţi încolo departe,
Cu aste fărămituri mâncate…
Luaţi, mâncaţi şi vă umflaţi,
Prin casa şi arătura mea,
Să nu daţi!
Sunt îmbrăcată...
În trening roz, de catifea.

Meșteresc...
Am terminat o pereche de șosete din cele două începute împreună. Le-am lucrat împreună numai până când am ajuns la călcâi. Acolo, s-a complicat puțin treaba, așa că le-am separat.



Și am croșetat două brelocuri. Maria m-a rugat să-i fac un breloc. Am croșetat o căpșună și nu prea mi-a plăcut cum a ieșit, așa că am mai croșetat încă una. 


Citesc...
Fluturi, scrisă de Irina Binder. E o poveste de viață, ușor de citit, dar nu e chiar pe gustul meu. Eram doar curioasă de ce mama o citește a doua oară.

Sper...
Să reușească Maria la examenul de săptămâna viitoare, pentru permisul de conducere. Dacă îi este de folos.
 
Învăț...
Să mă bucur de fiecare clipă tihnită, să o las neumbrită de griji.

În casă...
Relaxarea de sâmbătă după amiază.



Ascult...
Ciripitul păsărelelor din caisul înflorit.

Un film pe care îl recomand...


The Last Rifleman - un film liniștit, un film care te liniștește.


Unul din lucrurile preferate...
Cruciulița pe care o port la gât. Nu o scot niciodată. Am primit-o în dar de la mama mea. Avea un lănțișor subțire care se tot rupea și îl lipeam iar și iar, așa că dragul meu mi-a cumpărat un lănțișor nou în anul în care ne-am căsătorit pe care să așez cruciulița de la mama. 

Un citat...
"Atunci când dăruiești, Dumnezeu îți ia mâna în palme și o mângâie..."
(Nicolae Steinhardt)

O fotografie...

Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...
A fost atât de tihnită această după amiază... Am croșetat în balansoar, lângă mama și Cristian. Așa că nu mi-am dorit să fiu altundeva.

Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Phosphuranylite
Source: Sacred Stones
Din iubita mea Românie...
Fluviul Dunărea


Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc post binecuvântat!

Pinterest.com

11 comentarii:

  1. Doamne ajută!
    Au ieșit foarte drăguțe șosetele bărbătești.
    Ador minunatele căpșuni cu flori!
    Faină ideea!
    Ce tradiții sunt în zona ta! Mulțumesc! Nu știam...
    Sfântul Spiridon, cu rugăciunile sale, să mijlocească la Bunul Dumnezeu pentru Maria! Să fie traseul ușor de parcurs!
    Duminică binecuvântată cu tihnă!
    Post cu folos trupesc și duhovnicesc!
    Te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajută, draga mea! Mulțumesc frumos! Slavă lui Dumnezeu că am biruit șosetele. :)) Da, m-a amuzat să croșetez căpșunile. Mă tentează să încerc și niște cireșe.
      A fost o vreme când respingeam tradițiile gândindu-mă că cele mai multe n-au nicio treabă cu ortodoxia, dar cu cât îmbătrânesc, cu atât devin mai nostalgică.
      Mulțumesc pentru rugăciuni! Voia Domnului!
      Duminică binecuvântată și vouă și post binecuvântat! Te îmbrățișez și eu! Noapte cu pace!

      Ștergere
  2. Legat de tradiția placintei cu branza din satul natal… De pe la 10 ani, in fiecare an la lăsatul secului îmi învie in minte imaginea lui Remi, copilul sărac, ce umbla prin vecini sa facă rost de ingrediente pentru a pregăti cu tușa Barberin clătitele traditionale (Singur pe lume- Hector Malot) și mă gândesc cât îmi complic eu acum situația, încercând sa pun mult mai multe pe masa…
    Nu știu cum reusesti sa fii atât de productiva, poate ne spui și noua secretul. 🙂
    Sa fie un post cu roade! Doamne, ajuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Andreea, lupta aceasta cu mesele îmbelșugate, în special de sărbători, o duc și eu de ani de zile. Mereu îmi propun să simplific meniul și mă trezesc că pregătesc la fel de multe. Până la urmă, nu cred că este atât de rău, cu condiția să nu ne obosim peste măsură, să lăsăm timp și energie și pentru cele ale Mariei (nu doar ale Martei) și să nu aruncăm mâncarea. Să dăruim cât putem din ceea ce pregătim, eventual o parte să o congelăm pentru zilele de sărbătoare, dar să nu aruncăm nimic, dacă se poate.
      Nu știu la ce te referi când spui că sunt productivă... Probabil la lucrul de mână. Să știi că cel mai mult lucrez pe drumul către serviciu. Petrec în jur de trei ore zilnic în autobuz și tramvai. Lucrul de mână mă ajută să treacă timpul mai ușor și-mi dă senzația că nu pierd acest timp în fiecare zi. Apoi, mai lucrez puțin seara, după cină, când ne uităm la vreun film și cât de puțin și sâmbăta.
      Mă ajută mult faptul că sunt copiii mari și se descurcă singuri și faptul că mama mai pregătește câte ceva de mâncare și nu în ultimul rând, soțul meu, care duce greul la curățenie și se ocupă și cu vasele de după cină. După cum vezi, sunt binecuvântată.
      Post binecuvântat și vouă! Doamne ajută!

      Ștergere
  3. Post ușor, draga mea Daniela!
    Sa fie un prilej de îmbunătățire a stării sufletești a ta și a celor dragi ai tai.
    Ca de obicei, Jurnalul tău e plin de frumos🥰🙏

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Post ușor, cu folos duhovnicesc și ție, dragă Andreea! Domnul să vă ajute în toate!
      Ca de obicei, frumusețea stă în ochiul privitorului. Sus să avem inimile! 🙏

      Ștergere
  4. M-am hrănit, ca de obicei, din acest jurnal plin de frumos si culoare! Mulțumesc! Post cu folos si urcuș duhovnicesc!
    Minunate sunt căpșunele :). 🤗🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am grabit sa scriu si am uitat sa ma mai semnez la comentariul de mai sus!

      Ștergere
    2. Mulțumesc frumos, dragă Viorica! Omul bun pe toate le vede bune și frumoase.
      Post cu folos duhovnicesc și ție! Te îmbrățișez! 🤗❤️

      Ștergere
  5. The color on your amaryllis flowers is just stunning! The cheese pie looks delicious, I wonder if it is somewhat like cheesecake? Loved the story of the ants. Fun strawberry keychain. Enjoyed seeing all the photos in your post. Hope you had a good weekend and great start to your week!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you very much, dear Jean! Yes, it's a kind of cheesecake. The pie sheets are made of dough with flour, yeast, milk, eggs and sugar, and the filling of sweet cheese mixed with salted cow's milk cheese, eggs, sugar and vanilla, lemon and orange flavours.
      Amaryllis flowers are so beautiful since I cut their stems and leaves in early winter. In spring they grow and bloom so beautifully.
      Have a blessed day! 🤗❤️

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *