duminică, 4 august 2024

Tânguirea Maicii Domnului

Doamne ajută tuturor!

Vă povesteam că am cusut primul goblen pe când eram însărcinată cu Ștefan. Ei bine, pe cel de-al doilea, l-am lucrat trei ani mai târziu, însărcinată fiind cu Maria. Pentru că-mi doream nespus o fetiță și pentru că voiam să-i pun numele Maria, am ales să lucrez un goblen icoană, cu Maica Domnului.

Mi-a plăcut enorm Tânguirea Maicii Domnului, așa că l-am cusut.

De înrămarea icoanelor s-a ocupat tatăl copiilor, iar de sfințirea lor, mama mea, care le-a dus la bisericuța din satul meu.

Câțiva ani mai târziu, am mai adăugat un goblen identic la colecția personală, în ideea de a avea fiecare dintre copii câte o astfel de icoană superbă.

Această icoană goblen este o reproducere după icoana Tânguirea Maicii Domnului, de la Mânăstirea Sihăstria, pictată de către călugărul Irineu Protcenco.

Kit-ul este tot de la Rogoblen Focșani.

8 comentarii:

  1. These are absolutely beautiful! Lovely!

    RăspundețiȘtergere
  2. Impresionanta colecția de lucrari, având în vedere numărul de ore dedicate…! Cu siguranță ai împlinit prin ele cuvantul “ora et labora”…
    Goblenurile realizate după icoane, ca și fotografiile făcute după icoane, ca și icoanele făcute în alte tehnici decât pictura, au aceeași valoare duhovnicească- de a ne aminti de cel reprezentat acolo, dar nu respectă un canon: icoana se realizează pictând cu lumină- la fiecare etapă (se aplică mai multe straturi) toate nuanțele se îmbogățesc cu alb, de la tonurile cele mai închise spre cele deschise.
    Ca broderie, pot fi folosite mai ales la împodobirea veșmintelor bisericești, sunt foarte prețuite veșmintele preoțești sau dverele brodate manual (nu imprimate) cu chipuri de sfinți.
    Cu siguranță copiii îți vor prețui tot restul vieții aceste daruri și poate, privindu-le în treacăt, vor rosti și rugăciunea de fiecare dată, spre folosul lor și al tău!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andreea, într-adevăr este mult de lucru la un goblen, dar dacă este făcut din pasiune, nu pare o muncă, ci mai degrabă o relaxare.
      Pe de altă parte, goblenul rămâne întotdeauna o copie a unei picturi, fie ea icoană, peisaj, etc, sau dacă vrei, goblenul este o pictură, dar este pictura pictorului fără de har. 🥰
      Maica Domnului să îi ocrotească pe toți copiii!

      Ștergere
  3. Ce superbe sunt!! Am lucrat si eu o icoana minunată cu Maica Domnului si o sa o caut, ii fac poza si o pun in următorul articol pe blog! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Oana! De abia aștept să văd icoana lucrată de tine.
      Te îmbrățișez! Duminică frumoasă! 🤗😘

      Ștergere
  4. Superbe icoanele, ce idee frumoasa ai avut. Maica Domnului sa le fie ocrotitoare copiilor tai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Ioana! Maica Domnului să îi ocrotească pe toți copiii lumii!
      Duminică binecuvântată! 🤗❤️

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *