duminică, 29 septembrie 2024

Jurnalul unei femei simple (95)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!

Pentru astăzi... 
Duminică, 29 septembrie


Afară...
Suntem în așteptarea unei ploi. S-a răcorit puțin și aerul miroase a ploaie. Încerc să o liniștesc pe mama care s-a agitat puțin urmărind știri despre nu știu ce furtună și citind cuvânt cu cuvânt mesajele ro-alert de pe telefon. Sărmana... Nu neg, e posibil să fie și la noi ceva mai mult decât o ploaie obișnuită. Dar, să avem nădejde. Indiferent ce va fi, va fi cu îngăduința lui Dumnezeu.

Mă gândesc...
Săptămâna trecută am fost internată în spital, împreună cu mama. Ea pentru transfuzii de sânge, eu pentru a-i fi aproape. Am făcut și eu câteva investigații și slavă Domnului nu este nimic îngrijorător. Câteva rezultate mai sunt sărite în afara intervalului, dar asta nu înseamnă decât că trebuie să fiu un pic mai atentă la stilul de viață.
Despre mama, ce să spun? Rugăciunile și tratamentul au ajutat-o enorm. Hemoglobina i-a crescut și a prins un pic de putere (de două zile se ridică și merge singură la baie), iar diabetul e pe cale de dispariție. Medicul i-a redus numărul de unuități de insulină la 14 (de la 64 câte făcea la un moment dat).
Se simte bine, e din nou prezentă, ba chiar mai atentă decât mine la unele lucruri. Pe scurt, și-a revenit.

Sunt recunoscătoare...
Pentru mila și ajutorul lui Dumnezeu. Pentru că îngăduie să mai petrecem ceva timp împreună cu mama.

În bucătărie...
Dacă tot ne-am liniștit puțin cu grijile, am zis că ar fi timpul să pregătim și noi câte ceva pentru iarnă. Așa că am fost împreună cu Ștefan la târg și am umplut portbagajul de legume. Am pregătit suc de roșii, castraveți, gogoșari cu conopidă și morcovi, ardei iute... în oțet. Urmează să mai luăm o tură de legume să punem și cu saramură și evident, să băgăm varza pentru iarnă. Acum vreo lună am pus 7-8 verze într-un bidon pentru consum imediat și mai sunt numai două. Suntem mare amatori de varză murată. Am făcut și sarmale și varză cu carne și salată de varză... Și am început să acrim ciorbele cu zeamă de varză. Ba, de câteva ori mama mi-a cerut să bea câte o cană de zeamă de varză. Am zis că poate și asta o ajută puțin. Știți, ca în anecdota aceea în care medicul i-a spus familiei: Du-l acasă. Moare! și ei au înțeles să îi dea să bea moare (zeamă de varză) și și-a revenit. 

Sunt îmbrăcată...
Într-o rochie capot cu flori de toamnă.

Meșteresc...
Cât am stat în spital am cusut la goblenul Mama cu copil în brațe, primele 10 culori (din 15). Apoi, acasă am cusut la Icoana Sfântul Ștefan. Mă apropii de final cu amândouă.

Citesc...
Cum am aflat că a mai fost tradusă o carte scrisă de Maria Pastourmadzis (Jertfă și înviere), am și comandat-o. Cum am adus-o de la easybox, mama mi-a și luat-o din mână și a citit-o pe nerăsuflate. Mi-a zis că e foarte frumoasă, dar dureroasă. De abia aștept să o citesc și eu. Când termin această postare, mă apuc de citit.

Sper...
Să termin de cusut cele două goblenuri, pentru a le duce la înrămat, împreună cu alte câteva care își așteaptă cuminți hăinuțele.

Ikebana cu crini aurii
Ikebana cu magnolie
Ikebana cu trandafiri
Ikebana cu floarea soarelui


















Învăț...
Vreau să învăț să fac o plăcintă cu mere, cu foaie fragedă. Recomandați vreo rețetă anume? Am încercat mai multe rețete de-a lungul timpului, dar aș vrea o plăcintă cu două foi fragede și pudrată cu zahăr, ceva ce doar am mâncat și nu am făcut până acum. 

În casă...
Dacă tot am rămas acasă, în concediul medical primit la externare, am reușit să mai rânduiesc din lucruri și să mai fac și ceea ce nu prea pot face cât sunt la serviciu. 

Ascult...
Ticăitul ceasului din sufragerie. Mama se odihnește lângă mine, Cristian a urcat într-unul din dormitoare, iar Ștefan a plecat la sală. Până și Nala doarme pe canapea.
E o după amiază obișnuită de duminică.

Un film pe care îl recomand...
Fall - un film greu de vizionat, mai ales dacă aveți frică de înălțimi. Nu este pentru cei slabi de inimă. O poveste de supraviețuire. „Dacă ți-e frică de moarte, nu-ți fie frică să trăiești”.

Unul din lucrurile preferate...
Să merg prin librării. În ultima vreme, am înlocuit cumpărarea cărților direct din librărie, cu achiziționarea lor de pe internet. Motivele sunt lesne de înțeles, dar îmi e dor să intru într-o librărie, să mă plimb printre rafturile cu cărți, să aleg una al cărei titlu mă atrage, să o răsfoiesc puțin și dacă mă cucerește, să o pun în coș. Îmi place foarte mult și mirosul de carte nouă. Până una alta, dau slavă Domnului și pentru cărțile aduse la ușă.

Un citat...
Dumnezeul meu, Cel care a călcat pe moarte cum calci pe o frunză veștedă într-o toamnă târzie, El toate le poate.
(Pr. Crin-Triandafil Theodorescu)

O fotografie...

Sursa: Mountain Cabins 

Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...

Sursa: Mountain Cabins 
Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Fluorite on Ferberite - Yaogangxian Mine, China - 4.0cm
Sursa: Mineral Masterpiece
Din iubita mea Românie...
Memorialul Victimelor Comunismului Sighet


Am vizitat și eu cândva, împreună cu copiii, fosta închisoare politică din Sighetu Marmației. Aici și-au găsit sfârțitul nenumărați oameni de cultură ai țării, politicieni, istorici și oameni ai Bisericii. Dumnezeu să-i odihnească în pace!

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o săptămână binecuvântată!

2 comentarii:

  1. Keeping you and your family in prayer, Daniela. And I just realized, I did not have a translation button my blog, so sorry...I have fixed this. smiles

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you so much, Linda! And for your prayers, but also for your thoughtfulness in adding the translation button on your blog.
      Hope you have a blessed week! 🤗😘

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *