sâmbătă, 21 septembrie 2024

Realizarea unui quilt prin tehnica numită "patchwork"

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!

De mai multă vreme am tot admirat astfel de proiecte în mediul online și mi-am propus să fac și eu unul cândva. Iată că a sosit și vremea lui. M-am bucurat mult că fiica mea a fost tare entuziasmată să realizăm o astfel de păturică împreună, așa că am trecut la treabă.

Quilt-ul este un fel de pilotă decorativă, realizată din trei straturi: fața formată din pătrate de aceeași dimensiune cusute între ele (în varianta cea mai simplă; există o multitudine de modalități de a tăia și coase bucățelele de material între ele), un strat de vatelină la interior și dosul pe care noi am ales să-l facem dintr-un material uni, mai grosuț și puțin elastic.

Pătratele le-am cumpărat de pe Temu. Vin în pachete de câte șapte bucăți. Au mai multe variante de culori. Eu am ales nuanțele de bleu. Am folosit cinci astfel de pachete.


Pătratele au latura de 25cm, dar mi s-au părut puțin cam mari, așa că le-am tăiat în patru pătrate mai mici. Pentru că nu avem un cutter special (rotativ) și un covoraș de tăiat, cum am văzut la profesioniști, am trasat linii cu creionul și rigla și apoi le-am tăiat cu foarfeca.



Pentru că materialele sunt destul de subțiri, le-am aplicat o inserție cu fierul de călcat.


Apoi, le-am tăiat din nou și le-am cusut între ele. 







Cusăturile le-am călcat alternativ, una spre dreapta și alta spre stânga și la șirul următor invers.


Pentru a potrivi cât de cât pătratele între ele, ne-am folosit de clești de rufe:


Apoi am prins fața de dos după metoda aceasta.



Am lăsat o mică parte necusută, pentru a băga vatelina între față și dos.


Apoi am cusut acea parte.


Am continuat cu acea cusătură pe toată bordura păturicii.


Pentru că dosul păturicii avea un mic defect pe care nu l-am văzut când am cumpărat materialul, l-am mascat cu o inimioară.


Și finalul:





Nu a ieșit perfectă, am făcut multe greșeli la ea, dar am învățat multe lucruri în cadrul acestui proiect. Și ce e cel mai important, am lucrat împreună cu fiica mea.
De altfel, această păturică am făcut-o pentru ea. Vrea să o folosească drept păturică de picnic.


Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc spor în toate cele bune și de folos!
Noapte cu pace!

7 comentarii:

  1. Am admirat mereu quilturile în filme, îmi par adevărate opere de artă, fiecare cu povestea ei! Și a voastră e foarte drăguță, se vede ca ați lucrat cu plăcere dacă ați finalizat-o așa de repede. Felicitări! 💕
    Când eram mică am mers cu bunica la femeia dintr-un sat vecin, cea care făcea plăpumi, ca să ne comande câte o plapumă de zestre… m-a fascinat lucrarea ei. Avea multe role cu țesături satinate de toate culorile și mulți saci cu lana curată. Le cosea manual, și avea o mulțime de forme ornamentale care reieșeau în urma cusăturii.. Cu gândul la ea am început și eu să cos un quilt acum 10 ani, bucuroasa ca mașina mea de cusut și brodat avea o selecție de modele de cusături speciale pentru quilting, dar repede au apărut bebe 4, 5, 6, 7… s-au înmulțit greutățile și nu am mai continuat proiectul. Nici nu mai știu ce am făcut cu materialele. Sper să ajung și eu cândva in ipostaza de a lucra cu o fiica (sau mai multe) un quilt ☺️

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce proiect frumos, mai ales că e realizat de cel mai frumos duo de pe lumea asta : mama și fiica! Felicitaări pentru așa activitate deosebită și cu un rezultat atât de frumos!
    PS: cine cântă la pian?

    RăspundețiȘtergere
  3. Super frumos a ieșit, chiar dacă ați făcut greșeli. Îmi place foarte mult! Și culoarea este foarte frumoasă Felicitări!
    Duminică frumoasă să ai!

    RăspundețiȘtergere
  4. Wow, Doamne, Dana, cata munca!! Felicitari voua, ce maini de aur aveti, si ce frumos ca le faceti impreuna, cred ca este o implinire tare frumoasa sufleteasca! sa va tina Dzeu unite si sanatoase! Felicitari pentru proiect!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunată!
    Mă bucur pentru voi și pentru acest timp petrecut împreună!
    Să facă multe picnicuri minunate!

    RăspundețiȘtergere
  6. uau, arata super!e foarte frumos, imi plac culorile.Si a iesit marisor!

    RăspundețiȘtergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *