duminică, 16 iunie 2024

Jurnalul unei femei simple (82)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Hristos S-a înălțat! Bine v-am regăsit!

Pentru astăzi... 
Duminică, 16 iunie


Afară...
Astăzi a fost destul de plăcută vremea. Săptămâna trecută au fost câteva zile caniculare, iar în seara zilei de Înălțare a fost o furtună urmată de grindină.
Deși mă tem de tunete și fulgere, în noaptea aceea aproape că nu le-am simțit pentru că sufletul meu era destul de greu încercat.
Maria era la Spitalul de urgență în Timișoara, în urma unui accident de bicicletă.

Mă gândesc...
Ce spaimă trebuie să fi fost în sufletul șoferiței implicate, dacă a avut puterea să o lase pe Maria jos, întinsă pe asfalt, pe jumătate conștientă, să se urce în mașină și să plece. Asta după ce a repetat de câteva ori: Mașina mea nu a atins bicicleta...

Sunt recunoscătoare...
Domnului și Maicii Sale că a protejat-o pe Maria și nu a fost mai rău. Că i-a scos în cale o femeie care a ajutat-o, i-a dezinfectat gura plină de răni cu apă oxigenată și a pansat-o. Că la spital a întâlnit medici excepționali care au verificat-o din cap până în picioare, i-au făcut analize de sânge, radiografii, au vaccinat-o antitetanos, i-au pus perfuzie și i-au dat tratament pentru acasă.
Sunt recunoscătoare că nu a avut nimic rupt și nădăjduiesc să i se vindece și buzele și gura și să nu rămână cu un semn prea vizibil pentru că tăietura de deasuprea gurii nu i-au cusut-o.

În bucătărie...
Am gătit ieri mâncare ca la grădiniță. :))) Când l-am dus pe Ștefan, fiul meu, la grădiniță, primea destul de des ciorbă de perișoare și musaca de cartofi cu carne.



Ca desert avem încă din cozonacul pe care l-am făcut de Înălțare și înghețată de vanilie cu caramel.


Și cireșe din cireșul din spatele casei, care anul acesta este foarte încărcat.  


Sunt îmbrăcată...
Într-o rochie cărămizie, cu o bordură în stil tradițional, cu alb și negru.

Meșteresc...
Săptămâna ce a trecut nu am lucrat aproape deloc. Programul de recuperare de după amiază, a fost extrem de obositor. Sper ca săptămâna viitoare, când sunt programată în prima parte a zilei, să reușesc să mă și odihnesc puțin. Altfel, le-am spus alor mei: Anul viitor, recuperare cu internare! :))) Glumesc, desigur. Ar fi nefiresc să ocup un loc în spital, eu care vin de la numai nouă kilometri distanță, când sunt oameni din toată țara care așteaptă să se elibereze un loc pentru recuperare medicală. Și cu probleme mult mai grave decât mine.

Am avansat totuși, puțin, la sacoșa de iută. Am început să unesc pătratele între ele.


Citesc...
Astăzi am început să citesc o carte pe care am primit-o în dar, de la prietena mea  Liliana
Noaptea de foc, scrisă de Eric-Emanuel Schmitt.



Am mai primit o carte ce pare foarte interesantă:


Sper...
Să-și revină Maria până marți când are penultimul examen din această sesiune. Și miercuri pe ultimul... Nu înțeleg cum se programează aceste examene. Și Ștefan a avut examenele puse foarte ciudat, câte trei patru într-o săptămână (luni, miercuri, vineri...). Când am făcut eu facultatea aveam minim patru zile între examene.
 
Învăț...
Exerciții noi de gimnastică medicală de recuperare. E o succesiune de exerciții. Mă străduiesc să le rețin pe toate și mai ales ordinea lor. Sper ca până la finalul ședințelor să le învăț.

În casă...
Casa continuă să fie un mic șantier. Am montat aparate de aer condiționat în două dormitoare de la etaj și schimbăm obiectele sanitare din baia mare, iar în exterior încă nu a terminat de schimbat gresia pe treptele de la intrare. Dacă i-a luat atât de mult să facă trei trepte, mă întreb cât va dura în spatele casei unde vrem să și extindem puțin terasa și să mutăm treptele în dreptul ușii (nu știu de ce au fost proiectate inițial în cealată parte a terasei și ca să mă duc la magazie iarna, e ușor peste mână).
Așa că, la sfârșitul fiecărei zile, duc o luptă inegală cu praful care se depune peste tot, pentru ca în ziua următoare să o iau de la capăt.

Ascult...
La această oră e liniște. Se aude doar ticăitul unui ceas și zgomotul produs de aparatul de apă, care răcește apa. Pe seară însă am stat puțin în curte și am ascultat concertul păsărelelor din caisul din fața casei. Caise nu prea are în acest an, dar ne bucurăm de umbra lui și de concertul păsărelelor care se odihnesc pe ramurile lui.

Un film pe care îl recomand...
The Taste of Things


"Fericirea constă în a continua să ne dorim ceea ce avem deja".

Unul din lucrurile preferate...
Îmi plac cireșele. Îmi amintesc de copilărie.

Un citat...
Nu am ști cât de frumos e cerul dacă nu ar avea nori pe el. (Marin Preda)

O fotografie...

Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...
Lângă Maria, să-i alin durerile.

Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

"Tarugo", un specimen de turmalină braziliană de 85 cm, care cântărește 66 kg și a fost descoperit în mina Jonas.
Photo: Architectural Minerals & Stone
Din iubita mea Românie...

București, România
Sursa: Facebook
Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o săptămână binecuvântată!

24 de comentarii:

  1. Slava lui Dumnezeu ca Maria nu a fost mai rau. Imi dau seama ce este in sufletul tau de mama si te imbratisez strans, chiar daca doar virtual. Bafta multa Mariei la examene.
    Uff Doamne, urasc perioadele cu santier, insa imi place mult finalul. Noi suntem intr-un mic santier la tara. Speram sa terminam repede, insa in aceasta perioada fiind Campionatul Eurpean de Fotbal, am inceput bine: cu o usoara amanare.🤣🤣

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, dragă Ioana!
      Slavă Domnului, Maria e mai bine, a mers la facultate chiar dacă pare bătută (i s-a învinețit gura și rănile au prins coajă).
      Despre șantier... Cu mila Domnului am terminat treptele din fața casei și baia lui Ștefan. Drept zici. Și mie-mi place mult finalul.
      Să vă ajute Dumnezeu să terminați repede și să iasă cum vă doriți! 🤗❤️

      Ștergere
  2. Maica Domnului Sa-i oblojească rănile!
    Sf,. Ecaterina să lumineze mintea celor doi studenți ai tăi, Ștefan si Maria!
    Multă sănătate și răbdare, finalul lucrărilor o s a vă aducă multă bucurie și relaxare!
    Spor și bucurii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, dragă Lili! Cu mila Domnului, astăzi au ultimul examen din această sesiune, amândoi. Unul dimineață, celălalt după amiază, să stau toată ziua cu sufletul la gură. 🤭
      Mai e mult până la finalul lucrărilor. Dacă se termină vreodată. O primă etapă s-a încheiat. Data viitoare când treci pe la mine, vei călca pe treptele cele noi. 🤗❤️
      Multă sănătate și numai bucurii și vouă, tuturor! 😘

      Ștergere
  3. Multă sănătate tuturor, recuperare grabnică Mariei.
    Doamne ajută!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, dragă Andreea!
      Domnul să vă ajute și vouă în toate!
      Vacanță plăcută puilor tăi! 🤗❤️

      Ștergere
  4. Mulți ani înainte! Să crești sufletește mereu, până în veșnicie!
    Ce daruri frumoase! Este autograful autorului? Ce bucurie! Dintre scriitorii laici, EE Schmitt este printre preferatii mei. I-am citit pe nerăsuflate cărțile când le-am avut la îndemână ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc din suflet, dragă Andreea! Așa să ne ajute Dumnezeu tuturor!
      Daa, este autograful autorului. M-a bucurat nespus prietena mea cu darul ei.
      Și eu îl am printre preferați pe Eric-Emmanuel Schmitt. Dintre autorii laici contemporani îmi place nespus și Heather Morris, pe care am avut bucuria să o întâlnesc la o lansare de carte.
      Îți recomand cărțile ei, dacă nu le-ai citit. 🤗❤️

      Ștergere
  5. Bine, Danuta, si soferita cu sufletul inspaimantat, vai saraca!, nu pateste nimic? Tot in Biblie scrie,,,Da-i Cezarului ce-i al Cezarului si lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu!." Sper s-o ajunga judecata lumii si bratul legii ca sa nu se abata urgia lui Dumnezeu asupra ticalosiei faptei si sufletului ei. Refacere grabnica Mariei si bafta la examene. Si ca jurnalista viitoare de investigatii sa dea declaratii clare si concise politiei romane despre ce s-a intamplat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela, draga mea, lui Dumnezeu trebuie să-i dăm iubirea față de Dumnezeu și față de aproapele; această iubire care este Absolutul, pentru care omul trăiește.
      Sigur că mi se rupe sufletul pentru copilul meu, dar încerc să o înțeleg și pe femeia aceea. Îți dai seama ce povară și-a luat pe suflet? Poate că nu o va afecta imediat, dar mai târziu, când se va maturiza și se va apropia de Dumnezeu, va avea întrebări mari (despre ceea ce s-a întâmplat mai departe cu fata pe care a lăsat-o întinsă pe asfalt) și remușcări pe măsură. Dumnezeu să aibă milă de ea și de noi toți
      Eu sunt recunoscătoare ca avut milă de Maria (care sigur a primit cu un motiv încercarea aceasta) și nu a fost mai rău.
      Sus să avem inimile! Te îmbrățișez! 🤗❤️

      Ștergere
    2. Tocmai de aceea zic mai bine s-o ajunga judecata oamenilor, ca pana la urma tot Dumnezeu o ingaduie, decat cea de la Dumnezeu, fie doar aceea a remuscarilor. A fi pedepsit e o ispasire in sine si povara sufletului ajunge mai usor de dus. Tot din iubire de aproapele si asta. Pe bune ca nu fac misto. Sa inteleg ca femeia aia a scapat neprinsa si este o tinerica, probabil de bani gata?Crezi ca se mai face asta om vreodata?Tremura de frica sa nu fie prinsa nu de altceva.Daca nu va fi prinsa si pedepsita poate data viitoare omoara pe cineva. Cu cat va primi o pedeapsa mai repede cu atat se va maturiza mai repede. Bine ca Maria e bine si ca isi poate vedea de sesiune. Nu toate se intampla cu un motiv dar daca vrei sa gasesti un sens intamplarii asteia fa-o. Poate in viitor Maria va fi si mai atenta cand merge pe bicicleta, va renunta sa mearga pe sosea sau pur si simplu va renunta la bicicleta. Poate un accident mai putin grav a anulat altul mai grav. Ale mintii jocuri, intr-adevar nebanuite sunt caile Domnului. Te imbratisez si eu.

      Ștergere
  6. Aaa si inca ceva EE Schmitt a fost la o lansare de carte la Humanitas Cismigiu joia trecuta. M-am nimerit si eu pe acolo in drum spre tango dar am plecat destul de repede dupa ce la intrebarile in romana si traduse raspundea in franceza.N-am mai stat sa vad daca traduce cineva, probabil ca nu, ca deh suntem cultivati. O fi si franceza o limba de circulatie internationala, eu stiu doar una, engleza, asa ca am preferat sa dansez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-a tradus și încă foarte bine și repede! Minunată traducătoarea și faină întâlnirea cu Eric-Emmanuel Schmitt!

      Ștergere
    2. Mulțumesc frumos Lili că i-ai răspuns Mirelei! Tu aveai impresii calde de la fața locului.
      Și îți mulțumesc încă o dată pentru surpriza de a-mi oferi un asemenea dar prețios. 🤗😘
      Mirela, poate că știi doar una, (deși ești modestă, ai cunoștințe și de italiană, spaniola, etc), dar pe aceea o știi foarte bine. Eu nu reușesc deși mă străduiesc și eu după puteri, dar nu am ușurința ta la învățat limbi străine. 🤗😘

      Ștergere
    3. Multumesc, Danuta, ptr aprecieri. Dar mai am mult pana departe. Iar franceza mi-a scapat!:))Oricum daca nu erai cu tu sa-mi spui Duolingo nu ma apucam asa cu spor de spaniola. Raman recunoscatoare. Tandrete, imi pare bine ca Humanitas nu s- a dezis de a organiza o seara culturala ca la carte:) si ca Schmitt s-a dovedit si.un om deosebit. E prima oara cand aleg dansul unui eveniment cultural si mi-am creat motive false sa nu stau. De aici si naduful. imi displace categoric cand evenimente interesante ptr mine se suprapun si trebuie sa aleg.

      Ștergere
    4. Nu-i nimic, Mirela. După ce parcurgi cursul de spaniolă, te poți apuca și de franceză. E o limbă frumoasă. 🤗😘

      Ștergere
  7. recuperare rapida si fara semne Mariei!tocmai la Timisoara face facultatea?e foarte greu asa departe de casa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, dragă Irina! 🤗😘
      Da, Maria mea face facultatea în Timișoara. Tocmai a încheiat primul an. De abia o aștept să vină în vacanță.
      Sigur că e greu, mai ales pentru mine, dar a fost alegerea ei. Ce pot face eu ca mamă? Să mă rog pentru ea, să o iubesc și să o sprijin necondiționat.
      Sper ca micuțele tale domnișoare să aleagă un centru universitar din București. ❤️

      Ștergere
  8. Multa sănătate Mariei si ajutorde la Domnul la examene! Putere in toate cele de folos tie!
    🤗🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc din suflet, dragă Viorica! 🤗❤️
      Rugăciunile voastre au revărsat mila Domnului peste copiii mei.
      Au terminat amândoi sesiunea foarte bine.
      Dumnezeu și Maica Domnului să îi ajute și pe copiii tăi și pe toți copiii lumii! Și pe noi pe lângă ei. 🥰

      Ștergere
  9. o, Doamne, Daniela, ce soc a venit peste voi , dar cu ajutorul lui Dumnezeu, totul este spre bine. Am cascat ochii cat cepele cand am citit mai sus articolul tau...Of Doamne, ce bine ca nu a fost nimic mai grav! Insanatosire grabnica, succes la examene si vacanta superba sa aveti impreuna, sa va bucurati de clipe magice si cu multa sanatate impreuna!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc din suflet, dragă Oana!
      Vacanță plăcută și ție și Diei!
      De abia aștept să ne bucuri cu impresii din concediul vostru. 🤗😘

      Ștergere
  10. Un jurnal plin de bucurii ca de obicei. Desi de data asta il vad umbrit de durerea provocata de necazul fetei tale. Slava Domnului ca nu a fost mai rau. Imi pare sincer rau ca a trebuit si trebuie sa treaca prin asta. Greuuuuuu, foooarte greu, dar e tanara si se recuperaza repede, draga de ea. O imbratisam cu drag, si ii dorim insanatosire grabnica. Imi place ca lucrezi cu manutele tale muuuuuuuuuuuuuuult si foarte frumos. Si ca citesti si ca esti o boare de primavara racoroasa in blogosfera noastra romaneasca. Sincere felicitari pentru perseverenta de a scrie.Multa multa sanatate Mariei si voua putere sa le duceti pe toate! Si sa iti traiasca prietenii dragi, ce fain ca primesti asa cadouri deosebite :))))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, dragă Ancuța! Slavă Domnului, a trecut. Și eu am căzut urât cu bicicleta în copilărie, tot pe șosea și tot în fața unei mașini. Fața mea arăta chiar mai rău :) și m-am refăcut, cu mila Domnului.
      Nu am mai lucrat chiar așa mult în ultima vreme, din cauza căldurii, dar și a oboselii. Dar, îmi doresc să îmi intru iar în ritm. Mă odihnește sufletește să-mi pun mâinile la treabă.
      Cu scrisul pe blog... încerc să mă țin măcar de acest jurmal săptămânal și să vă mai arăt ce mai meșteresc.
      Te îmbrățișez cu drag! 🤗❤️

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *