marți, 27 decembrie 2022

Cuvântul anului 2023


Provocare lansată de către Irina, Dulce casă, în urmă cu 9 ani. 

Cuvântul anului 2022 pentru mine a fost: Recunoștință. Am încercat să fiu recunoscătoare în primul rând lui Dumnezeu și apoi celor dragi, soțului meu, mamei mele, copiilor mei, nașilor și prietenilor mei. Recunoscătoare pentru sănătate, pentru tot ajutorul primit, pentru primul an de iubire după mult prea mulți de neiubire, pentru reușitele copiilor și pentru tot sprijinul pe care mi l-au acordat atunci când simțeam că nu mai pot, pentru prietena mea din Franța care aproape că m-a luat pe sus la ea și m-a încurajat să-mi revin, dar și să am curajul de a o lua de la capăt pe plan personal, pentru nașii mei care la fel, m-au luat cu ei în vacanță la mare, chipurile pentru a-i ajuta cu copiii, dar de fapt pentru a mă ajuta să mă ridic. Pentru toate acestea și încă pentru mai multe de atât: Mulțumesc!


Cuvântul anului 2023 ales de mine este:


Domnul ne-a poruncit: „Rugaţi-vă neîncetat”.
Prin rugăciune omul îşi încredinţează lui Dumnezeu întregul suflet, toată inima, toată viaţa, şi Dumnezeu devine Apărătorul şi Purtătorul lui de grijă.

"Se spune de rugăciune că străpunge întunericul așezat peste suflet"
(Sfântul Isaac Sirul).

"Să fii întotdeauna răbdător în rugăciune şi să crezi că rugăciunea nu rămâne niciodată neroditoare. Dacă nu primeşti ceea ce ai cerut, să crezi că primeşti sau că vei primi în loc un alt bine”
(Konstantin V. Zorin) 


Ectenie - Zorica Laţcu

Pentru ca iubirea noastră să-nflorească,
Albă cum e crinul Bunelor Vestiri,
Pentru ca mlădița dragostei să crească,
Plină de miresme, dulce de rodiri,
Pentru ca din neaua grea de peste iarnă 
Rod de viață caldă iarăși să legăm,
Pentru ca lumina peste noi să cearnă,
Domnului să ne rugăm.

Pentru ca să-și verse binecuvântarea,
Ca un zvon de vânturi line, peste noi,
Pentru ca în suflet să-i simțim chemarea,
Când plecăm genunchii, seara, amândoi,
Pentru ca-n iubirea Lui să ne-mpreune,
Când, cuprinși de patimi, Numele-I strigăm,
Pentru ca-n vecia Lui să ne cunune,
Domnului să ne rugăm.

Pentru ca belșugul țarinilor grele
Să ne facă traiul rodnic și umil,
Pentru ca răsfrângeri din surâs de stele
Să sclipească-n lacrimi ochii de copil;
Pentru ca sudoarea să ne miruiască
Și-n lumina morții viața s-o cercăm,
Pentru ca din muncă pacea să rodească,
Domnului să ne rugăm.

Pentru ca mulțimea îndurării Sale
Însuși să-și pogoare pasul către noi,
Pentru ca să-I ducem sufletul în cale,
Cu miros de smirnă și cu ramuri moi,
Pentru ca-n lumina alb-a dimineții,
Din strânsoarea cărnii să ne dezlegăm,
Și-ntr-un pas să trecem pragul larg al vieții,
Domnului să ne rugăm.


 A fi în rugăciunile cuiva este cea mai pură formă de dragoste reală.

4 comentarii:

  1. Măicuța Domnului să-ți dea putere în rugăciune și răbdare!
    ”roagă-te pentru toţi păcătoşii şi nu cuteza a dispreţui pe nimeni din pricina păcatului său ... ” (Sf.Ioan de Kronstadt)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa să ne ajute Dumnezeu, Florin! Să ne rugăm cu credință nestrămutată și răbdare.
      Cum aș putea să judec eu pe cei păcătoși când cea dintâi păcătoasă sunt eu?

      Ștergere
  2. Buna alegere, cea mai bună! Mă bucur că ești fericită în deciziile tale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Andreea! Slavă Domnului pentru ajutorul Lui direct și prin intermediul oamenilor. Altfel, nu cred că eram în stare să iau nici cea mai mică decizie. De altfel, toate lucrurile bune și mai puțin bune care mi s-au întâmplat au fost contrar deciziilor mele. :))))
      De pildă, voiam să-mi duc crucea în căsnicie până la capăt, dar deși am făcut tot ce am putut pentru a-l împiedica pe tatăl copiilor să plece, a plecat. Apoi, am decis să trăiesc într-un fel de văduvie până la moarte, dar Domnul mi l-a trimis pe Cristian care cu multă dragoste, rugăciune, stăruință și cu sprijinul părintelui duhovnic m-a dus la Altar... Așa că, nu pot spune că e vorba despre decizii, ci mai degrabă de purtarea de grijă a Maicii Domnului.

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *