sâmbătă, 10 decembrie 2022

Jurnalul unei femei simple (6)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Pentru astăzi...
Sâmbătă, 10 decembrie 2022

Afară...
A sosit iarna. Încă nu am avut prima ninsoare, dar frigul ne îndeamnă să scurtăm plimbările și să stăm mai mult în case.

Mă gândesc...
La iernile copilăriei mele. Mi-e tare dor de acele vremuri.
 
Sunt recunoscătoare...
Soțului meu, că mi-a cumpărat un minunat suport pentru goblen, pentru a-mi proteja spatele și articulațiile. E cu adevărat o investiție utilă.


În bucătărie...
Miroase a pâine caldă, proaspăt scoasă din cuptor. Îmi place foarte mult să coc pâine în zilele de iarnă. Mirosul de pâine caldă este unul din mirosurile ce îmi amintesc de copilărie.


Sunt îmbrăcată...
Într-un halat călduros, cu imprimeu floral.

Meșteresc...
La păturici și la darurile pentru Crăciun.

Citesc...
Nu am reușit să termin cartea începută săptămâna trecută, dar ca să nu o menționez iar, vin cu recomandarea unei autoare care-mi place foarte mult: Maria Pastourmadzis. Am citit pe nerăsuflate cărțile ei și le recomand din toată inima.


Sper...
Să mă organizez mai bine pentru masa de Crăciun, să fiu mai cumpătată și să nu mă mai obosesc peste măsură.
 
Învățăm...
Din experiențele proprii. Oricât de mult ai vrea să transmiți altora din trăirile tale, nimeni nu se poate pune cu adevărat în pielea ta. Și nici tu în a celuilalt. Cu adevărat, rana o simte doar cel rănit.

În casă...
E ordine, am decorat de sărbătoare... E frumos! Ca o zi de duminică. Cum ar putea fi altfel în așteptarea Nașterii Mântuitorului?





Ascult...
Din mila Domnului Hristos ne bucuram din nou sufletele la vremea aceasta binecuvântată a colindelor.
Unul din colindele mele de suflet este interpretat de către Archd. Mihail Bucă & Tronos - Dați drumul la cer, un colind adaptat după Colindul de detentie scris de Ovidiu Vasilescu



DAȚI DRUMUL LA CER

Leru-i ler, leru-i ler și iar leru-i ler
Doamne-n noaptea asta m-am gândit să-ți cer
Să trimiți un înger tânăr și frumos,
Cu fum de tămâie și de chiparos

Să-mi sfințească, Doamne, temnița săracă
Și s-o scoată bunul, de sub promoroacă.
Și să mai aducă, Doamne, pentru noi,
Pentru osândiții flămânziți și goi,

Aburul din pâinea pe care-o visăm,
Care ne-ncălzește când toți o gustăm.
Pâinea sfântă-n care, Doamne, tu te frângi,
Și aghiasma-n care lacrimile-ți plângi.

Un amnar s-aducă dintr-o stea mai mare,
Să ne încălzească lanțul la picioare.
Și din scutecelu-n care-ai stat legat
Să ne-aducă, Doamne, bundă de iernat.

Leru-i ler, leru-i ler și iar leru-i ler
Tu mă iartă Doamne pentru câte-ți cer,
Dar în deznădejdea-n care suntem noi
Sfinții înșiși, Doamne, ar avea nevoi.

Și ți-ar face-n taină rugăciune ‘naltă,
Prin Pruncul din iesle și cea Preacurată
Leru-i Doamne ler și iar leru-i ler,
Vin colindătorii, dați drumul la cer.

Un film pe care îl recomand...

The glass castle

O poveste de viață. După un caz real. Mi-a plăcut și m-a emoționat. Nu am construit niciodată acel castel de sticlă. Dar, ne-am distrat plănuindu-l.


Unul din lucrurile preferate...
Să călătoresc cu trenul. În tren nu am nici răul de mișcare pe care îl simt când merg cu mașina, nici stresul pe care îl am când călătoresc cu avionul, nici răul pe care mi-l dă de cele mai multe ori legănatul vaporului.
În tren pot citi după pofta inimii, pot croșeta sau tricota sau pur și simplu îmi umplu sufletul de minunatele peisaje care se derulează dincolo de fereastră.

Un citat...
"Și-o să plângi. Și-o să-ți fie dor. Și-o să regreți. Și-o să pierzi. Și-o să pleci. Și-o să te doară. Și-o să înveți. O să înveți să trăiești cu toate.
O să înveți să privești oamenii în ochi și să le înfrunți cuvintele nedrepte. O să înveți să mergi drept și sigur pe tine. O să înveți să lași oameni în spate și să-ți continui drumul.
O să înveți să fii puternic."

(Hrisostom Filipescu)

O fotografie...
Poveste de iarnă

10 comentarii:

  1. daaa, ca de obicei, numai lucruri bune pe aici ... să vă bucurați în pace de toate! văzând pituțele alea, parcă le simt mirosul, îmi aduc aminte de școala primară când în pauza mare venea o tanti cu un căruț plin de pituțe aburinde și se făcea înghesuială mare pentru ele (ca la rugby), eu fiind mai mic, de multe ori nu ajungeam să-mi cumpăr așa că de câteva ori m-am cerut afară de la oră chiar înainte de pauză, să fiu primul la rând (până s-a prins învățătoarea de șmecheria mea).
    leru-i, Doamne, ler ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... Tu mă iartă Doamne pentru câte-ți cer.

      Ștergere
    2. Florin, de ajungeți prin București, împreună cu familia, vă aștept cu pituțe calde.

      Ștergere
    3. mulțam fain de invitație! om trăi și om vedea, voia Domnului în toate!

      Ștergere
  2. Citind jurnalul dvs. îmi pare că suntem din același aluat!🤗
    Ce interesant este suportul pentru goblen, nici nu știam că există așa ceva. La ce lucrați, un arhanghel?
    Pâinicile arată super bine, îmi aduc aminte că am mâncat la o prietenă chifle pe care le unsese înainte de a le baga la cuptor cu puțin unt amestecat cu busuioc și sare! Au fost super delicioase!
    Am citit și eu Sfântul și Viață din viața mea, într-adevăr autoarea scrie frumos.
    Îmi place cum ați decorat casa, și noi mai avem de pus luminițele și de cumpărat și împodobit bradul!
    Voi asculta colinda îndată ce adorm fetițele!
    Va îmbrățișez cu drag! Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Firește că suntem din același aluat, Andreea. Suntem sarea pământului. "Dacă sarea se va strica, cu ce se va săra?"
      Să ne rugăm Domnului să ne miluiască să punem început bun.
      Mă bucur nespus că poposești aici, în căsuța mea.
      Goblenul la care lucrez este pentru fiul meu, Ștefan și este cu sfântul lui ocrotitor, Sf. Ștefan.
      Mulțumesc frumos pentru ideea de a aroma chiflele. Eu acum, în post, le ung doar cu apă simplă, la jumătatea timpului de coacere, pentru a se rumeni.
      Mă bucur și că ți-au plăcut cărțile. Merită să le citești și pe celelalte două. Eu nu aș putea să spun care mi-a plăcut cel mai mult. Una mai frumoasă ca alta...
      Mâine seară vrem să împodobim și noi bradul. În seara aceasta a atârnat fiica mea o perdea de lumini pe balcon. Arată frumos...
      Te îmbrățișez și eu cu drag și îți urez o noapte liniștită!

      Ștergere
  3. Pace, liniste si multa bucurie aduci in suflete cu aceste frumoase postari. Si mie imi este tare dor de iernile copilariei, pline de zapada. Mi-am notat carticelele recomandate, pe care le voi citit dupa sarbatori. Acum citesc, printre picaturi, carti subtirele pline cu povesti de dragoste.:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pace, liniște și multă bucurie să-ți dăruiască bunul Dumnezeu, Ioana!
      Și să ai ceasuri de lectură tihnite! Multă iubire vei afla și în cărțile Marie Pastourmadzis. De abia aștept să-mi spui impresiile tale.

      Ștergere
  4. Dacă este iarnă, unde s-a ascuns zăpada ?

    RăspundețiȘtergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *