sâmbătă, 12 august 2023

Jurnalul unei femei simple (41)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!

Pentru astăzi...
Sâmbătă, 12 august 2023 

Afară...
Vremea a fost mai blândă, temperaturile au mai scăzut, dimineața și în timpul nopții am simțit chiar răcoare. Parcă ar fi un aer de toamnă, dar știu că vara încă nu se lasă dusă. Și lucrul acesta mă bucură. Iubesc toamna, dar îmi place nespus și vara și încă nu m-am săturat de ea.

Mă gândesc...
Din ce în ce mai des la copilărie. Semn clar de îmbătrânire. 

Sunt recunoscătoare...
Pentru aceste zile libere. Simțeam nevoia să-mi trag puțin sufletul după ultimele săptămâni destul de steresante.

În bucătărie...
Suntem la mama, la țară, în satul copilăriei mele. 
Nu gătim mare lucru. De altfel, în postul acesta de bază au fost salata de roșii și pepenele. 
Aș fi vrut să stăm mai mult aici, dar vom pleca diseară. Mâine dimineață devreme, mergem în oraș la biserica unde slujește părintele duhovnic. Cu mila Domnului, ne vom spovedi. 

Sunt îmbrăcată...
Cu o rochie de vară de-a mamei mele. Îmi place mult să port haine de-ale ei. Mi-a plăcut întotdeauna, încă de mică, să-i simt parfumul hainelor. Mă împodobeam atunci cu haine prea mari pentru corpul meu de copil și încălțam pantofii ei cu toc. Și mă visam învățătoare, ca ea. Și bună și blândă. Mereu mi-am dorit să semăn cu ea. Și acum sărmana, cu toată povara durerilor fizice și nu numai, și-a păstrat blândețea și răbdarea. 

Sursa: Pinterest.com 
Meșteresc...
Am luat după mine câteva gheme și lucrez la păturica granny square. Tare mult aș vrea să o termin până în toamnă, de Sfânta Maria. 

Citesc...





Mâine vreau să încep o carte nouă pentru Clubul de lectură al lunii august. Încă nu știu ce.

Sper...
Să mă ajute Dumnezeu să rezolv mai multe lucruri în zilele următoare. 
Cele mai importante ar fi să o înscriu pe Maria la școala de șoferi și să îi fac o procură lui Ștefan pentru mașină. Am luat-o pe numele meu (deși e a lui), dar vreau să aibă toate drepturile asupra ei, să poată merge să o înmatriculeze și să poată ieși cu ea din țară oricând dorește. 
 
Învăț...
Să fac postarea de pe telefon și fără ochelari. :))) 
Așa că vă rog să fiți îngăduitori cu mine. 

În casă...
Am venit special să facem un pic de curățenie în casa mamei. A făcut și ea sărmana, ce a putut. Întotdeauna m-a uimit mama cu ordinea lucrurilor. Fiecare lucrușor are locul lui. Dacă o întrebi la orice oră, îți spune unde se află lucrul respectiv. Mă străduiesc și eu să îi urmez exemplul, dar încă mai am mult de lucru și la aspectul acesta. Odată cu înaintarea în vârstă, ordinea în lucruri îți oferă liniște și siguranță.

Ascult...
Guguștiucul. Am auzit guguștiuci pe unde am umblat în țara asta, dar niciunde nu cântă atât de frumos ca-n satul meu.

Un film pe care îl recomand...
Nici săptămâna aceasta nu am văzut niciun film. Poate că ar trebui să renunț la rubrica aceasta. Cel puțin pe timpul verii...

Unul din lucrurile preferate...
Să mă întorc acasă, iar și iar. Chiar dacă, uneori mă năpădesc lacrimile de dorul lor, al celor plecați la Domnul. Ori la gândul că și mama ar putea pleca în curând. 
Pe de o parte, mi se umple sufletul de bucurie și mângâiere privind fiecare ungher al copilăriei, și retrăiesc cu intensitate maximă scene din acea perioadă binecuvântată, iar pe de alta mă simt răscolită de regrete, de neputințe și de dor nestins. 
Doamne, fie-ți milă de noi și mântuiește-ne! Fă să ne întâlnim cu toții unde nu este durere, nici întristare, nici suspin!

Un citat...
„Cât timp ești în viață, există mereu nădejdea mântuirii.”
(Sfântul Ioan Gură de Aur - Omilia 1, către Teodor cel căzut)

O fotografie...

Ea e Kitty, pisicuța unei prietene de-a Mariei. Prietena a plecat în vacanță pentru o săptămână și în acest timp, o vom găzdui noi pe Kitty. 
Treabă deloc ușoară pentru că nu o acceptă Missy, iar în calea Nalei nu am îndrăznit să o lăsăm. Așadar, o găzduim la apartament împreună cu Maria. 
Noaptea trecută, Maria a dormit cu Kitty, iar eu și Cristian cu Missy. 

Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...
Chiar aici, în satul meu drag. Dar, aș vrea să fim cu toții în jurul mesei, ca altădată. Copii (frați, verișori? Până la o anumită vârstă nici nu făceam diferența), părinți, unchi, mătuși, bunici... 

Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Brucite on Chromite Matrix
(Killa Saifullah District, Baluchistan Province, Pakistan.)
Fine Art Minerals
Din iubita mea Românie...

📷 Daniel Mîrlea, Parcul Național Buila Vânturarița

Perseidele, cel mai spectaculos eveniment astronomic al anului, este deja vizibil pe cerul României.

Fenomenul are loc atunci când cometa Swift-Tuttle, care orbitează în jurul Soarelui, intră în contact cu Pământul, lăsând în urma ei un nor de particule și praf cosmic.

În această seară, Perseidele vor atinge apogeul, astfel încât puteți vedea până la 100 de meteori pe oră, în funcție de locul în care va aflați.

Va recomand să alegeți un loc potrivit pentru observarea acestora, departe de orașe sau alte surse luminoase. Iar dacă nu veți vedea foarte multe perseide, bolta cerească vă va oferi mii și mii se stele, care vă vor bucura ochii.
Vremea pare că ține cu noi! 

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc un weekend binecuvântat! 

4 comentarii:

  1. Așa este, Luiza dragă! De asta avem nevoie, de credință și de nădejde. Neîmpăcată şi fără margini ne-ar fi fost suferinţa pentru moartea celor apropiaţi, dacă nu ne-ar fi dăruit Dumnezeu viaţa veşnică. Fără sens ne-ar fi fost viaţa, dacă s-ar fi sfârşit o dată cu moartea.
    Mi se pare cu adevărat cutremurător să crezi că totul se va sfârși atunci, odată cu încheierea vieții pe pământ.
    ***
    Așa-i că e dulce tare Kitty cu năsucul ei în formă de inimioară? Și pe noi ne-a topit cu aspectul ei drăgălaș, dar și cu giumbușlucurile pe care le face. Îmi era dor de jocurile unui pui de pisică.

    Te îmbrățișez și eu cu drag și îți doresc zile binecuvântate în călătoria ta minunată! 🤗😘

    RăspundețiȘtergere
  2. That little kitty is so cute! Oh, I'd have a hard time not picking it up and cuddling it. Glad you were able to have a few days off to recharge a bit. I'm in awe of you posting from your phone and without glasses, not sure I could manage that. Hope your new week is off to a wonderful start!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. We all fell in love with Kitty. I think it will be hard for us when she leaves us. But anyway, it wouldn't be easy to care for another pet besides the two we already have.
      Hope you have a blessed week!

      Ștergere
  3. Da, ai mare dreptate. Să ne rugăm pentru prietena ta și pentru toți cei care încă nu se roagă, neștiind sau refuzând să o facă. Domnul să-i miluiască pe toți și să aibă milă și de noi!
    Te îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *