duminică, 7 ianuarie 2024

Bucurii de ianuarie - prima săptămână

Doamne ajută tuturor! Bine v-am găsit în prima săptămână a provocării bucurii de ianuarie!

Colțișorul meu confortabil...

În această primă săptămână a lunii, ne-am petrecut timpul mai mult la casă, împreună cu mama și cu copiii, așadar colțișorul meu tihnit a fost în patul mamei mele. Îmi place mult să mă cuibăresc în patul ei, așa cum de altfel, îmi plăcea să o fac și în patul mamaiei mele, Lucia, Dumnezeu să o odihnească în pace!


Un proiect creativ...

Am început o pereche de șosete tricotate. Deși nu pot spune că îmi place prea mult să tricotez șosete, mi-a plăcut mult ideea Irinei de a tricota câte o pereche de șosete pe lună. Mă tentează să încerc și eu. Ar fi frumos ca la sfârșitul anului să am o duzină de șosete tricotate, pe care să le dăruiesc de Crăciun.


Tratația săptămânii...

Prăjitură cu foi albe și cremă de lămâie și prăjitură cu foi negre și cremă cu cacao. Uneori, le mai inversam, dar în varianta aceasta ne place cel mai mult. Crema este de fapt șarlota copilăriei mele pe care o împart în două, în una storc zeamă de lămâie, iar în cealaltă pun cacao și 2-3 linguri de Nutela.
Rețeta foilor cred că o știe toată lumea... (2 ouă, 10 linguri de zahăr, 10 linguri de lapte, 10 linguri de ulei, bicarbonat de amoniu și făină cât înghite.) Se coc pe fundul tăvii. 


Fiind încă această perioadă de vacanță și de sărbătoare, am tot pregătit diverse pentru cei dragi și pentru oaspeți, dar cred că tratația săptămânii pentru mine a fost când am fost în vizită la prietena mea, Lili și am fost așteptată și primită cu multă dragoste. Îmi place nespus să primesc oaspeți, dar e tare plăcut și să fii primit.



Plante/flori...

Cum de mâine se anunță temperaturi negative, Cristian a pregătit trandafirii pentru sezonul rece. Mi-a adus ultimele flori în casă.

Lumini și luminițe...

Grija de sine...

Aproape nimic la acest capitol. Poate doar să menționez vopsirea părului, operațiune pe care o face lună de lună iubitul meu soț, de când ne-am căsătorit. Îi sunt recunoscătoare că m-a scăpat de mersul la coafor și de cheltuiala aferentă.

Rugăciune/recunoștință/meditație/jurnal...

"Doamne, Ție îți încredințez viața mea și ființa mea, sufletul meu și tot ce am. Ai grijă de ele și folosește-le după cum vrei Tu. Ție ți-i încredințez și pe toți cei pe care îi iubesc, ocrotește-i cu mila Ta, și nu-l lăsa pe niciunul dintre ei să se piardă. Iartă-ne când greșim iar atunci când rătăcim pe cărări străine, ia-ne de mână și adu-ne acasă. Îndreaptă răul pe care l-am făcut și folosește rănile noastre spre zidirea și vindecarea noastră și a altora.
Rămâi cu noi până la sfârșit și dă sens vieții noastre, pentru ca și noi să rămânem cu Tine și să gustăm pacea și biruința deplină în Împărăția Ta.
AMIN.”
(Pr. Protosinghel Hrisostom Filipescu)

În speranța că vă face plăcere să mă însoțiți și de-a lungul acestor patru episoade ale provocării Bucurii de ianuarie, vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o săptămână binecuvântată!

14 comentarii:

  1. Bucurie- dar din dar!
    Dincolo de rutina zilelor, e minunat să vedem câte bucurii trăim, câte bucurii dăruim sau ni se dăruiesc!
    Să conștientizăm asta, ne poate ține de ...depresie! De singurătate!
    Mă bucur, iar, pentru timpul , petrecut împreună în aceste zile ianuarie!
    Să căutăm să vedem lucrurile frumoase și minunate, să lucrăm la starea noastră de bine ca să putem face față vremurilor!
    Te îmbrățișez tare!🤗😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu mă bucur nespus, draga mea, pentru timpul petrecut împreună, atât la biserică, cât și în casele noastre. Nădăjduiesc ca în primăvară, să mai dăm o fugă și la munte sau la mare, cine știe? Să începem să ne pregătim bărbații de pe acum, zic. :))) Să nu spună că i-am luat prea repede.
      Te îmbrățișez și eu cu toată dragostea! 🤗😘

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, dragă Laura! Dar, frumusețea stă în ochiul privitorului. Sau omul bun pe toate le vede bune. Te îmbrățișez cu drag și îți doresc o lună ianuarie plină de bucurii! 🤗😘

      Ștergere
  3. Ce bibliotecă colorată are prietena ta! Si ce serviciu de ceai frumos! Ti-a făcut o primire caldă ca o adevărată prietenă.
    Tot în pat/canapea a fost si colțișorul meu confortabil în această primă săptămână.
    Mi-ai adus aminte, ar trebui să mă vopsesc și eu, nu am mai apucat înainte de sărbători. Să vedem daca mă mai vopsesc acum sau astept ca de obicei toamna.
    Interesant proiectul de crosetat. Spor să ai. În același scop cumva eu mi-am popus să fac felicitări, măcar una pe lună.
    O luna plina de bucurii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este, dragă Niko! Slavă Domnului pentru prieteni! Dacă poți aștepta toamna pentru vopsirea părului stai foarte bine. Eu ori îl las să crească alb complet ori mă vopsesc, cale de mijloc nu există pentru că e alb aproape tot.
      Zilele trecute m-am vopsit și eu, tocmai pentru că merg la serviciu de mâine. Altfel, cred că mai amânam.
      Să ai și tu spor la felicitări și la tot ceea ce meșterești! Și să ni le arăți și nouă. :)
      O lună plină de bucurii și ție! Noapte cu pace!

      Ștergere
  4. Cu liniste, bucurie si multa dragoste ai petrecut saptamana aceasta. Iti doresc ca tot anul sa fie asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, a fost o săptămână minunată! Cu sărbători, sfinte liturghii, cei dragi aproape, mâncare bună, vizite și odihnă pe săturate.
      De acum, la treabă. :)) Nu se poate să o ținem tot într-o vacanță. :)
      (A trecut atât de greu ziua de astăzi...)
      Un An plin de binecuvântări cerești îți doresc și eu!
      Noapte cu pace! 🤗❤️

      Ștergere
  5. What a fun challenge! Loved seeing all your photos, and you can't go wrong with Nutella in anything I think. Hope you have a January full so many joys!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Indeed Nutela is delicious and goes in any chocolate cream. I hope you have a joyous January too!

      Ștergere
  6. mie imi place sa tricotez sosete, dar parca le lucrez prea incet.Cred ca in 2015 am lucrat mai multe perechi.O sa fac un efort anul acesta, la asta m-am gandit si eu, ca va fi fain sa am 12 perechi la sfarsit de an :).Si mie imi place mult sa stau in pat de cand am reamenajat dormitorul :),dar mereu ma ia cu somn,asa ca prefer sa stau in bucatarie :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că nu le lucrezi mai încet decât mine. Aproape a trecut a doua săptămână din ianuarie și eu de abia am terminat prima șosetă. Și la a doua mi-am cam pierdut entuziasmul. Cred că următoarea pereche o voi lucra și eu cum am văzut la tine, cu ambele șosete tricotate împreună.
      În patul din dormitor adorm și eu destul de repede, dar patul de care vorbesc eu îl avem pus chiar în living, pentru mama care nu mai poate urca scările și din păcate, casa noastră nu are un dormitor la parter. Dar, ea e fericită așa că e aproape de bucătărie și încă ne mai gătește una alta.
      Așa că serile, eu stau în pat, rezemată și lucrez, (uneori mi se alătură și Missy, pisicuța), mama stă pe fotoliu, iar soțul meu împarte canapeaua cu Nala, cățelușa (care nu are voie în patul mamei).

      Ștergere
  7. Ce poze frumoase, numai cand le privesti si dau o stare de bine cititorului ...imi place tare mult sa iti citesc articolele, draga Daniela, imi pare rau ca nu reusim sa avem mai mult timp aferent sa scriem si sa citim bloguri, dar sa ne multumim si cu cat avem,nu? Sfarsit de saptamana frumos iti doresc!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, dragă Oana! Și eu mă bucur mult să te citesc.
      Să ai un weekend binecuvântat împreună cu familia ta minunată! 🤗❤️

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *