sâmbătă, 6 ianuarie 2024

Jurnalul unei femei simple (60)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!

Pentru astăzi... 
Sâmbătă, 6 ianuarie, zi de mare sărbătoare pentru noi, creștinii ortodocși - Botezul Domnului (Dumnezeiasca Arătare - Boboteaza).


Astăzi Făcătorul cerului și al pământului vine cu trupul la Iordan, cerând botez, Cel ce este fără de păcat, ca să curețe lumea de înșelăciunea vrăjmașului. Și Se botează de către rob, Stăpânul tuturor, și dăruiește, prin apă, curățirea neamului omenesc. Acestuia să strigăm: Cel ce Te-ai arătat, Dumnezeul nostru, mărire Ție.
Astăzi Hristos a venit la Iordan să se boteze. Astăzi Ioan s-a atins de creștetul Stăpânului. Puterile cerești s-au spăimântat, văzând taina preaminunată. Marea a văzut și a fugit; Iordanul văzând s-a întors înapoi; iar noi, cei ce ne-am luminat, strigăm: mărire lui Dumnezeu, Celui ce S-a arătat și pe pământ a fost văzut și lumea a luminat.

Pictură: Vasile Branzan
Agheasma Mare se gusta in fiecare zi, opt zile la rand, pe nemancate. De ce opt zile si nu sapte? Pentru ca, asa cum spune intr-o rugaciune, ea este curatitoare spre viata vesnica. Gustand opt zile din apa aceasta, ne aducem aminte de botezul nostru, care a fost savarsit pentru ca noi sa avem arvuna vietii vesnice, mantuirea si dobandirea vietii vesnice. Cifra 8 este simbolul vesniciei. Deci, opt zile la rand gustam apa aceasta, ne sfintim, ne intarim si inmultim in noi harul pe care l-am primit la botez - fara ca aceasta sa fie o repetare a botezului, bineinteles -, ne curatim si devenim mai iubiti de Dumnezeu-Tatal, mai intariti in credinta de catre Dumnezeu-Fiul si mai sfintiti de catre Duhul Sfant.
Cu aceasta apa se sfinteste si spatiul unde locuim si unde lucram pentru ca este aducatoare de binecuvantare. Crestinii obisnuiesc sa stropeasca cu agheasma si pamantul si animalele din gospodarie, avand credinta ca aceasta apa aduce ocrotire si binecuvantare de la Dumnezeu. Aceste acte ne descopera ca sfintirea apei de Boboteaza are drept scop sfintirea intregii creatii.
(Preot Ionel Vranceanu)


Afară...
Ca și anul trecut, în această zi a fost o vreme însorită și caldă. Acum pe seară, pare să se înnoreze puțin.

Mă gândesc...
La o întâmplare de dimineață. Mergeam împreună cu soțul meu spre biserică (în cartier) și din spate venea o mașină care a oprit în dreptul nostru. Șoferul a coborât geamul și ne-a întrebat: Mergeți spre oraș? Dacă da, vă pot duce eu până "la capăt". (Așa spunem noi la marginea orașului, locul de unde poți lua mijloace de transport în comun.)
Mi s-a părut un gest atât de frumos!... Un om care nu ne cunoștea, s-a oferit să ne ajute. Mai văd și pe grupul de facebook al cartierului mesaje de genul acesta. Mâine dimineață la ora 7 plec spre Pipera. Am trei locuri în mașină. Dacă are nevoie cineva...

Sunt recunoscătoare...
Domnului pentru acest concediu prelungit. Am avut zile binecuvântate împreună, în familie.

În bucătărie...
Am făcut checuri, să împărțim, dar și pentru noi.
  

Sunt îmbrăcată...
Încă în haine de biserică. Ne-am oprit la casă pentru masa de prânz și am rămas aici toată după amiaza.

Meșteresc...
Am avut o săptămână cu spor. Am terminat pătura Double trouble și am început o pereche de șosete.



Citesc...
Băiatul cu pijamale în dungi, scrisă de John Boyne.

Sper...
Să reușesc să fiu mai organizată în acest an, și cu programul de rugăciune, și cu treburile casei și cu partea financiară și cu răbdarea și iertarea, să mă scutur de toate neputințele și să devin plăcută Domnului și dacă se poate, și celor din jur, cel puțin atât cât să nu-i supăr sau să-i mâhnesc cu ceva.
 
Învăț...
Să mă bucur de ceea ce ne dă Dumnezeu, bune dar și mai puțin bune, toate spre folosul nostru.

În casă...
Ieri am făcut curățenie împreună cu Cristian și cu Ștefan, am strâns bradul și decorațiunile de Crăciun, le-am pus în cutii etichetate și le-am urcat în pod să se odihnească până anul următor.

Ascult...
Enrico Macias - Pour toutes ces raisons je t'aime


Un film pe care îl recomand...
Povestea pianistului de pe ocean - este povestea unui copil abandonat, născut pe o navă, și care prin talentul înnăscut devine cel mai mare pianist din lume, fără să se dea vreodată jos de pe vapor.
Muzica este minunată, povestea la fel. Sunt câteva scene absolut remarcabile.


Unul din lucrurile preferate...
Plimbările împreună cu soțul meu, ținându-ne de mână.

Un citat...
„Nu îți vei schimba niciodată viața până când nu schimbi ceva ce faci în fiecare zi.” – Mike Murdock

O fotografie...

Culorile cerului, fotografie de Edgar Moskopp
Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...
Acum, că se apropie sfârșitul concediului, parcă mi-ar plăcea să fiu undeva, în vacanță. :)))

Sursa: SuperTramp
Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Linarite from Dolea, Brusturi, Bihor, Romania.
Photo Copyright  @Fine mineral photography
Din iubita mea Românie...

Peștera Scărișoara
Sursa: Adrian Petrișor
Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o săptămână minunată!

10 comentarii:

  1. Unul din lucrurile preferate...
    Plimbările împreună cu soțul meu, ținându-ne de mână. m-a atins la suflet...Dumnezeu sa va binecuvanteze cu multi ani impreuna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult, Oana! Domnul să vă dăruiască și vouă o viață lungă și frumoasă împreună și să vă mântuiți împreună! ❤️

      Ștergere
  2. Always nice to read about people offering kindness. Beautiful blanket! Hope you have a wonderful rest of your weekend!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Indeed, it is wonderful when we encounter goodness around us.
      Thank you so much, I have really enjoyed these last few days of vacation. I hope you will too.
      Have a blessed week!

      Ștergere
  3. Aștept fila de"Jurnalul ..."în fiecare săptămână.Cu nerăbdare!
    E un moment de conexiune cu lumea ta, cu tine, cu ceea ce îți place, cu dorințele și speranțele tale, cu lucrul mâinilor tale...Citind, sunt acolo, undeva, în apropierea voastră, și mă bucur de căldura căminului vostru!
    Mulțumesc că, încă, împărtășești cu noi, bucăți de suflet!
    Minunat filmul! L-am văzut!
    Pătura e o comoară pentru fiul tău minunat! Știu că o să prețuiască darul mâinilor tale!
    Îmi place Enrico Macias!❤
    Îmi place mult că faceți lucrurile împreună! Mă bucur de tandrețea dintre voi doi! Domnul să vă țină în bucurie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat? Mă bucur mult să aud asta. Și trebuie să recunosc că am fost tentată să renunț și la jurnal...
      Mulțumesc frumos! Și eu sunt mulțumită și mulțumitoare pentru acest "împreună" de care am dus lipsă atâta amar de ani.
      Pace și bucurie și vouă!

      Ștergere
  4. Daniela, atât de mult mă odihnește felul în care scrii! Despre lucrul mâinilor tale, ce sa spun....minunat totul! Dumnezeu sa-ti înmulțească sănătatea, sa-ti întărească credința și să-ti sporească răbdarea! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Maria, mi-ai urat atât de frumos!... Maica Domnului să îți răsplătească dragostea! Și să-ți dăruiască și ție toate cele bune și de folos sufletului tău!
      Te îmbrățișez cu drag! 🤗❤️

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *