sâmbătă, 23 septembrie 2023

Jurnalul unei femei simple (46)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!

Pentru astăzi...
Sâmbătă, 23 septembrie 2023 

Afară...
Deși astăzi a avut loc echinocțiul de toamnă, când începe toamna astronomică, am avut o zi deosebit de caldă, ca în  miezul verii.

Mă gândesc...
La anii studenției. Vineri am fost împreună cu o colegă de serviciu să mâncăm într-o cantină studențească din apropierea biroului. Am avut așa o avalanșă de emoții și amintiri de acum 30 de ani!... 

Sunt recunoscătoare...
Pentru aceste zile libere, de weekend. Îmi amintesc limpede de anii în care părinții mei lucrau sâmbăta și uneori erau obligați să meargă și duminica la cules de porumb sau mai știu eu ce alte activități.
Noi suntem cu adevărat binecuvântați cu atâta vreme de odihnă. Și parcă uneori nu ni se pare deajuns.

În bucătărie...
Am gătit doar o mâncărică de mazăre pentru cină. Mâine la prânz vom mânca la mama, la Plopșoru. Mergem împreună cu copiii. 

Sunt îmbrăcată...
Într-o rochiță bleumarin, cu breteluțe și în picioarele goale, ca vara.

Meșteresc...
Croșetez...
Am reușit să improvizez un sistem de blocare, simplu, pe o cutie de la Ikea (în care țin hainele de călcat). Am prins pătrățelele cu bolduri cu gămălie, le-am umezit și le-am uscat la soare. Fiind atât de cald, treaba a mers repede.


Am blocat și trăistuțele.


În metrou/tramvai am croșetat un set de pahare floarea soarelui și unul verde-kaki.




Și pentru că îmi era tare dor să tricotez (Mi-a făcut și Maria poftă :))) Ea tricotează un fular superb, în culorile toamnei), 


am început o pereche de șosete:


Citesc...
Dragostea și mila față de aproapele


Sper...
Să reușesc să fac tot ce mi-am propus înainte să vină frigul, atât în curte, cât și în cămară. Sunt cam în urmă cu toate.
 
Învăț...
Să fiu mai chibzuită, mai cumpătată și mai organizată. S-au scumpit toate foarte mult și dacă nu suntem un pic atenți, vom avea o iarnă dificilă. Mila Domnului cu noi toți!

În casă...
Am strâns puțin, dar nu destul. :))) Copiii au făcut în dormitoare și noi în zona de luat masa și în bucătărie. Rufe am întins și eu și Maria, dar Cristian și-a bătut capul cu împerecherea șosetelor. :)))
În rest, am avut o zi relaxantă, în mare parte dedicată pasiunii mele.

Ascult...
Tudor Gheorghe - Niciodată toamna


Niciodată toamna nu fu mai frumoasă
Sufletului nostru bucuros de moarte.
Palid aşternut e şesul cu mătasă.
Norilor copacii le urzesc brocarte.

Casele-adunate, ca nişte urcioare
Cu vin îngroşat în fundul lor de lut,
Stau în ţărmu-albastru-al rîului de soare,
Din mocirla cărui aur am băut.

Păsările negre suie în apus,
Ca frunza bolnav-a carpenului sur
Ce se desfrunzeşte, scuturînd în sus
Foile-n azur.

Cine vrea să plîngă, cine să jelească
Vie să asculte-ndemnul nenteles,
Şi cu ochii-n facla plopilor cerească
Să-şi îngroape umbra-n umbra lor, în şes.

(Versuri de Tudor Arghezi)

Un film pe care îl recomand...
Breakthrough - un film inspirat dintr-un caz real. Despre puterea credinței.


"De aceea vă zic vouă: Toate câte cereţi, rugându-vă, să credeţi că le-aţi primit şi le veţi avea."

(Marcu 11.24)

Unul din lucrurile preferate...
Peisajele de toamnă. Toamna este vremea culorilor, puse în evidență de lumina ei caldă, vremea schimbărilor și a peisajelor spectaculoase. Așa că, nu mă mai satur să privesc toamna, fie în direct, pe unde mă poartă pașii, fie în fotografiile cu peisaje de toamnă cu care ne răsfață fotografii profesioniști.

Un citat...
Dragostea față de aproapele este rădăcina și elementul de legătură al multor virtuți. Dragostea adevărată ți-l arată pe aproapele ca pe tine însuți. Ea te învață să te bucuri pentru bunăstarea lui nu mai puțin decât pentru a ta și să-ți pară rău pentru nefericirea lui ca pentru a ta proprie. Dragostea îi face pe mulți un singur trup, iar sufletele lor le face lăcașuri ale Sfântului Duh, pentru că Duhul Păcii odihnește mereu peste cei uniți prin dragoste. Dragostea îl face pe fiecare om părtaș al binelui ceresc.
(Sfântul Tihon din Zadonsk)

O fotografie...

Monemvasia, Grecia - foto din vacanța copiilor
Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...

Sursa
Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Amazing Frog Carving w/ Natural Section of Ukraine Heliodor on Gold Base ...
On display in Gem World area at The Munich Show 2019.
Courtesy of @hennoflondon
Photo Copyright  Dust77 ~ CEK
Sursa: Geology Addictive
Din iubita mea Românie...
Muzeul Mânăstirii Cernica


Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc un weekend minunat! Ce a mai rămas din el. :)

7 comentarii:

  1. Ce jurnal frumos, o placere sa-l citesc! Asa cum ai tu sentimentul acela cu facultatea, asa il am eu cu liceul cand privesc copiii la ora cum se joaca, cum socializeaza, uneori imispun sa nu ma vada ca or sa zica ca sunt nebuna cum zambesc cand ii vad jucausi. Anii de liceu sunt departe in spate dar prin ei retraiesc si eu in suflet acea naivitate si frumusete specifica varstei! Toamna este atat de frumoasa, ieri am fost la plimbare si mi-a placut atat de mult sa vad multitudinea de culori verde-maro prin copaci si paduri....Superba! Sa ai un sfarsit de saptamana relaxant si binecuvantat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Oana! Sunt binecuvântați elevii tăi cu o asemenea profesoară.
      Și eu iubesc toamna și culorile ei.
      Să ai o săptămână binecuvântată!

      Ștergere
  2. ce productiva ai fost!eu nu pot lucra in mijloacele de transport, dar ma gandesc sa incerc, ca petrec si eu mult timp pe drum, zilnic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irina, să știi că și eu am rău de mișcare. Nu pot să citesc sau să stau pe telefon, de pildă. Dar, cu croșeta mă descurc, mai ales dacă este un model la care nu trebuie să mă uit tot timpul.
      Poți încerca cu pătrățele pentru păturică.
      Să ai o săptămână minunată!

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Ioana! Dar, nu mă ridic la înălțimea ta. :*

      Ștergere
  4. I'm always so far behind over here. Enjoyed the post and seeing all the photos. I also need to learn to be more organized and frugal. Hope your week is off to a great start!

    RăspundețiȘtergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *