duminică, 10 decembrie 2023

Jurnalul unei femei simple (56)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!

Pentru astăzi... 
Duminică, 10 decembrie

Afară...
Vremea e rece și umedă. Ne-am bucurat totuși că nu a plouat astăzi și am putut sta afară la Sfânta liturghie. Bisericuța noastră e mică și neîncăpătoare pentru mulțimea oamenilor din cartier. Slavă Domnului că merg atâția oameni la slujbe! Mulți oameni și foarte mulți copilași.

Mă gândesc...
La aceste zile ce au mai rămas din an. Simt o emoție profundă în legătură cu Sărbătoarea Nașterii Domnului, dar și o teamă că timpul mi se scurge printre degete și pierd esențialul.

Sunt recunoscătoare...
Că ne-a venit fata acasă, în vacanță. 

În bucătărie...
Am pregătit cornulețe cu nucă și salam de biscuiți.


Sunt îmbrăcată...
În pantaloni de trening și un pulover tricotat.

Meșteresc...
Am terminat calendarul de Advent și am mai făcut mici lucrușoare de dăruit.

Citesc...
Aripi duhovnicești pentru cei osteniţi şi împovăraţi - Sfântul Ignatie Briancianinov

Simţirea plânsului şi a pocăinţei este singurul lu­cru de trebuinţă sufletului care se apropie de Dom­nul cu ho­tă­râ­rea de a primi de la El iertarea greşelilor sale. Aceasta este partea cea bună! Dacă ai ales‑o, să nu se ia de la tine! Nu schimba această comoară pe simţiri deşarte, min­­cinoase, silite, părut harice; nu te pierde pe tine însuţi linguşindu‑te.
(Sf. Ignatie Briancianinov)

Sper...
Să pot să împlinesc tot ceea ce am de făcut, dar să-mi rămână timp și pentru partea cea bună, care nu se va lua de la noi.
 
Învăț...
Săptămâna trecută am participat la două cursuri online, la serviciu. Nu știu dacă îmi vor fi de folos vreodată, dar măcar îmi țin mintea ocupată.

În casă...
Începe să se simtă aerul de sărbătoare. Am scos fețele de masă și decorațiunile de Crăciun. Într-una din serile următoare vom împodobi și bradul, acum că suntem cu toții acasă.

Ascult...
Colinde, colinde...


Când a fost să vii în lume 
o, Iisuse preaiubit, 
erau multe case bune, 
dar pe Tine, dar pe Tine 
niciuna nu Te-a primit. 
Numai un grăjduț, 
cu fânul călduț, 
Te-a primit în el 
ca pe-un mielușel. 

Multe vetre-nfierbântate 
pe oameni i-au încălzit. 
dar pe Tine, Preaînalte, 
lângă ele, lângă ele, 
niciuna nu Te-a primit. 
Suflul boilor 
şi-al vițeilor, 
Te-a încălzit blând, 
Fiule plăpând. 

Candelele luminoase 
străluceau necontenit, 
dar Iisuse, Preacurate 
peste Tine, peste Tine, 
niciuna n-a strălucit. 
Doar o stea din cer, 
Fiule stingher, 
blând Te-a luminat 
ca pe-un Împărat. 

Multe daruri ne îmbie, 
poftitori, să le dorim. 
Le lăsăm cu bucurie 
şi pe Tine și pe Tine, 
astăzi vrem să Te primim. 
Doamne, viața mea 
şi căldura mea, 
vino, nu mai sta, 
cu iubirea Ta!

Un film pe care îl recomand...


„Sfântul Nicolae, chipul blândeții”, un film documentar dedicat Sfântului Ierarh Nicolae, cel mai iubit sfânt al creștinilor, un sfânt al darurilor și al bucuriei.

Unul din lucrurile preferate...
Să dăruiesc. Nu, nu doar de Crăciun sau cu o ocazie anume. Pur și simplu îmi place să dăruiesc. 

Un citat...
"Trăiește un lucru minunat în fiecare zi. Oricât de mic. Oricât de banal. Citește un poem. Ascultă cântecul preferat. Râzi cu un prieten. Uită-te la cer chiar inainte de ultimă alunecare a soarelui în noapte. Uită-te la un film clasic. Mănâncă o felie de prăjitură cu lămâie. Orice. Pur și simplu ca să-ți amintești că lumea e plină de minuni. Chiar dacă ești într-un moment în care nu poți aprecia nimic, uneori îți este de ajutor să-ți amintești că există lucruri pe lumea asta de care te poți bucura când vei fi pregătit."
(Din "Cartea alinării", de Matt Haig.)

O fotografie...

Photo: Bogdan Voinea
Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...

Sursa: @ullaamaija
Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

This very sculptural piece of cobalt-bearing Aragonite looks like a purple tree in a valley of Calcite crystals. This "autumn landscape" is a nature’s piece of art, found in Baiyangping ore field, Lanping County, Nujiang, Yunnan, China. 8x7x6cm - photographed for the Mond Chang Collection.

Din iubita mea Românie...

Șomartin, jud. Sibiu
Sursa: Discover Romania

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o săptămână minunată!

3 comentarii:

  1. Frumos citatul de Matt Haig!
    Mi-ar plăcea să fiu în locul pe care tu l-ai ales...
    Să vă fie săptămâna cu multe momente de împreună petrecere! Bucurați-vă!
    Te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am gândit la tine când am ales citatul... Într-un loc ca acela... cine știe? Poate vom fi cândva... în alt an. Până una alta însă, te aștept la cafea. Numai mâine nu-i poimâine. :)
      Te îmbrățișez și eu! Noapte liniștită!

      Ștergere
  2. Your photo of Romania is beautiful! Time does seem to be going so fast, hope we both can remember to take the time to enjoy. Hope you have a wonderful week!

    RăspundețiȘtergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *