sâmbătă, 16 decembrie 2023

Jurnalul unei femei simple (57)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!

Pentru astăzi... 
Sâmbătă, 16 decembrie. Încă două file de jurnal și se încheie anul acesta. 

Afară...
Nu e foarte rece, dar e umed. A plouat în reprize săptămâna trecută. Se reasfaltează cartierul și e noroi peste tot.

Mă gândesc...
Dacă să continui sau nu, acest jurnal săptămânal. Încă nu m-am hotărât, dar postările zilnice (Blog 365) vor înceta la sfârșitul acestui an. 
A fost o experiență frumoasă, mi-a adus multă bucurie, dar mă tem că a fost totuși cam mult. Atât pentru cititori, cât și pentru mine. Nu am avut întotdeauna ce să spun (nu că aș spune ceva folositor atunci când mi se pare că am ceva de spus :))), de multe ori m-au salvat sfinții zilei și eșantioanele cu cristale. 
Așadar, mă gândesc să fac un pas înapoi și să readuc blogul la destinația inițială, aceea de postări handmade. 

Sunt recunoscătoare...
Pentru acest concediu prelungit. Îmi prinde foarte bine să fac treburile și pregătirile pentru Crăciun pe îndelete și fără să mă obosesc peste măsură. Au fost ani în care în această perioadă eram atât de aglomerată cu mers la serviciu, serbări și spectacole ale copiilor, încât găteam numai noaptea.

În bucătărie...
Este ultimul weekend cu dezlegare la pește, mai avem dezlegare și luni, de ziua Sfântului Cuvios Daniil Sihastrul, apoi postul se înăsprește pentru ultima săptămână, înainte de Marea Sărbătoare. 
Așadar, am gătit și noi pește. 
Am început încet încet să facem și dulciuri și sărățele pentru Crăciun. Slavă Domnului, mă ajută mult și Maria căreia îi place nespus să pregătească fursecuri și să le decoreze frumos.


Cristian a avut grijă să ne cumpere din timp toate ingredientele necesare și ne-am planificat dulciurile pe zile. Anul acesta ajunul este în zi de duminică, așa că trebuie să încheiem pregătirile sâmbătă seara.

Sunt îmbrăcată...
În pantaloni de casă, în carouri și un tricou roșu.

Meșteresc...
Mici daruri pentru Crăciun.
O prietenă, fostă colegă de facultate, mi-a trimis o fotografie de la birou, cu clopoțeii croșetați de mine.


Citesc...
„Iubirea” de părintele Octavian Blaga

”Iubirea este singura care ne poate scoate din valurile lumii.
Iubirea este singura care poate pașii peste ele.
Iubirea rămâne în ziua de astăzi singurul reper, singura mână întinsă omului, singura speranță….
Să nu ne lăsăm înșelați. Nici normativitatea, nici civismul, nici inteligența nu ne vor fi de nici un folos. Doar Iisus, Ființa Iubire.”
(părintele Octavian Blaga)

Sper...
Să avem sărbători liniștite, să fie pace și bucurie.
 
Învăț...
Un alt model de mănuși tricotate.

În casă...
Casa este pregătită de sărbătoare. Am terminat curățenia, cu ajutorul soțului și al copiilor și am decorat de sărbătoare.

Ascult...
Colinde, firește. :)


Un film pe care îl recomand...



O dramă despre o tânără călugăriță novice din Polonia anilor '60 care, pe punctul de a depune jurământul, descoperă un secret de familie întunecat care datează din anii teribili ai ocupației naziste.
Vi-l recomand cu toata dragostea!

Unul din lucrurile preferate...
Să gătesc dulciuri pentru Crăciun. Când eram mică, mama pregătea cozonaci într-un cuptor de cărămidă, aflat în curte. Făcea câte 10-12 cozonaci, o parte în forme de cozonaci, iar altă parte în oale, olicele, crăticioare... Aceștia din urmă mă fascinau cel mai mult, erau mici și rotunzi. Și frumos rumeniți.
Și mai făcea mama cornulețe cu nucă și gem (din care fac și eu an de an), și rulouri cu cremă de vanilie și biscuiți șprițați, dați prin mașina de tocat și multe alte bunătăți. Și toate frământate manual, fără roboți de bucătărie, cântar electronic și cuptor electric la care poți regla temperatura, poți adăuga ventilație, etc.
Mult ni s-a ușurat viața și puțin suntem recunoscători pentru asta.

Un citat...
"Dacă aș putea să dau înapoi TIMPUL, aș face-o!
Aș întoarce orele și secundele la toate ceasurile pământului.
Aș îngheța timpul doar pentru a îmbrățișa anumiți oameni.
Aș face-o o dată, de două ori, de zeci de ori, până când aș simți din nou că viața și-a potrivit toate rosturile.
Din păcate, nu voi putea să fac asta, pentru că viața și timpul au doar un singur sens: mereu înainte, nici măcar o secundă înapoi.
Va fi mereu doar un alt MÂINE, nici măcar o dată un alt IERI ..."
(Lev Tolstoi) 

O fotografie...

Ceahlău
Toma Bonciu - Photographer
Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...
Zilele acestea inima îmi stă acasă. Îmi place atât de mult această perioadă din an, o aștept an de an, mi-am rezervat o treime din concediul de odihnă special pentru a mă bucura de aceste zile, așa că nu îmi doresc să fiu altundeva. 

Din comorile pământului...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Fluorite
Source: Gems Discoveries
 
Din iubita mea Românie...

Munții Șureanu
Photo: Ionuț Vlad
Sursa: Discover Romania

Cândva, cu mulți ani în urmă i-am străbătut și eu, atât la suprafață, cât și sub pământ (Peștera Șura Mare). Recomand din toată inima.

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o săptămână minunată!

4 comentarii:

  1. Pare interesant filmul! L-am pus pe lista.
    Nu am mai mancat de foarte mult timp nuci facute in casa, adevarul este că nici nu am facut:))).
    Imi plac manusile si clopoteii crosetati!
    Numai bine! Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți va plăcea. E profund și emoționant.
      Eu fac nuci de câțiva ani. A durat ceva până când am găsit o formă pentru copt pe aragaz, ca să aibă gustul apropiat cu cel din copilărie.
      Pentru faguri am luat un aparat electric și nu e același lucru.
      Sărbători fericite și ție! Pace și bucurie! 🤗❤️

      Ștergere
  2. ce bine suna toate pregatirile acestea!si pentru mine e categoric perioada preferata a anului.N-am facut niciodata nuci si piersicute, desi sunt prajiturile mele preferate.Pentru anul viitor mi-am propus sa ma perfectionez la gatit.
    Mie mi-a placut tot ce ai postat anul acesta, te-am admirat nespus pentru perseverenta, ca eu nu reusesc sa postez zilnic, desi as vrea si mi-am propus de multe ori.Chiar mi-e drag sa intru si sa vad ce ai mai scris, mi-ar face placere sa citesc in continuare.
    Spor la pregatiri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Piersicuțe n-am făcut nici eu. Nucile se fac destul de ușor, după rețeta video a Jamilei. Eu în cremă adaug și o lingură bună de Nutela. Sunt delicioase. 🥰
      Ce pot să spun decât că mă onorează un asemenea comentariu de la tine, cea pe care eu o admir de ani de zile.
      Spor în toate cele bune și ție, cu liniște sufletească și bucurie! 🤗❤️

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *