vineri, 30 iunie 2023

Cancerul, dragostea mea - Mioara Grigore

O carte excepțională despre suferință, dăruire, dragoste, jertfă. Este descrierea urcușului pe Golgota al autoarei, Mioara Grigore, bolnavă de cancer. Lupta sa nu este cu metastazele, este cu propriile gânduri și cu acceptarea faptului că scopul creștinului ortodox nu este să trăiască veșnic pe pământ. 
Este îndumnezeirea din timpul vieții și lupta pentru mântuirea sufletului. Suferința cea mare a autoarei este dată de atașamentul ei pentru cei 5 copii minunați, care au nevoie de ea, pentru un soț extraordinar și pentru ceilalți oameni care o susțin. 
În momentul în care are puterea de a accepta boala ca pe un dar de la Dumnezeu, menit să o ajute în urcușul ei spre înviere, îi dispare frica de moarte și de suferință, și își asumă cu dragoste și smerenie crucea pe care o are de dus. 

Apa fierbinte imi curge pe trup, si parca n-are nici un efect asupra inimii mele de gheata. Sunt atat de trista si de inghetata incat simt tot mai acut nevoia de a mari gradele la apa. Si e tot mai fierbinte...si mai fierbinte...pana cand, deodata realizez grozavia intregii situatii, realizez si vad iadul inimii mele, care tot ma ingheata si care ma facea sa tremur de atata timp, frigul acela de ani de zile, frigul acela existential si coplesitor... Si atunci, pentru prima data, am urlat...am urlat catre Dumnezeu, cerandu-mi iertare din toata inima mea inghetata... Eram goala in fata Lui, atat la trup cat si la suflet... Iarta-ma Doamne!, urlam eu, cazand in genunchi, iar apa, care devenea tot mai fierbinte, imi ardea de acum spatele cocosat de atatea pacate, il ardea cu o forta navalnica. Dar eu fierbinteala apei nu o mai simteam deja, nu mai simteam decat greutatea fara margini a unei inimi in care tristetea se pietrificase... Si urlam, si ma apucase urletul catre Dumnezeu intr-un moment absolut deloc demn, intr-un moment si intr-un spatiu aproape de neconceput: intr-o cabina de dus, in care aveam sa realizez ca degeaba , absolut degeaba as fi trait langa copilasii mei daca n-as fi trait in primul rand pentru si in Dumnezeu.

Mioara a trecut la Domnul la vârsta de 50 de ani. Dumnezeu s-o odihnească cu Sfinții Lui!

Există și o continuare a cărții - Propunere pentru nemurire - scrisă de către domnul Viorel Grigore, ca ofrandă în cinstea soției și ca prinos de recu­noștință pentru binefăcători.

4 comentarii:

  1. Am citit ambele cărți, dar cea scrisă, ca un jurnal, a Mioarei m-a coplesit cu totul!
    Deși tonul cărții este optimist și descrie peripețiile prin care a trecut de-a lungul vieții, cartea este de o profunzime adâncă!
    Dumnezeu s-o odihnească!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, ea însăși spunea că nu se consideră o scriitoare, și că mai degrabă cartea ei este rodul unei mărturisiri.
      Cartea este profundă într-adevăr. Și tulburătoare. E un omagiu adus vieții și o luptă pentru Viață.
      Dumnezeu să o odihnească!

      Ștergere
  2. Una din cele mai frumoase cărți pe care le_am citit! A fost o femeie cu un caracter de aur! Dumnezeu sa o ierte si sa o odihnească în veci!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr, o femeie excepțională, care și-a trăit povestea plină de încercări și suferință cu credință neclintită.
      Veşnica ei pomenire din neam în neam!

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *