sâmbătă, 3 iunie 2023

Jurnalul unei femei simple (31)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Hristos S-a înălțat! Bine v-am regăsit!

Pentru astăzi...
Sâmbătă, 3 iunie 2023 

Afară...
E o zi minunată de vară. Am venit de dimineață la mama, la Plopșoru, să o ajutăm cu vasele pentru Moșii de vară.

Mă gândesc...
La copilărie, la zumzetul care era pe ulițele satului în dimineața de Rusalii (luni dimineață).
"În strânsă legătură cu cinstirea morţilor, în ziua de luni după Rusalii, crezându-se că sufletele acestora au ostenit şi în drumul de întoarcere către lumea lor li s-au băşicat picioarele, se mai păstrează obiceiul spălatului pe picioare. În acest obicei, există o legătură tainică între mila creştină faţă de suferinţa fizică, cinstirea morţilor prin milostenie şi smerenia învățată de la Iisus, Cel care a spălat picioarele ucenicilor Săi. Femeile pregătesc orez cu lapte, pe care îl pun în străchini de lut împodobite cu flori şi fructe şi le împart pentru pomenirea morţilor. Alături de străchini se împart şi oale de lut, în care se pune apă rece şi proaspătă de la fântână. Mai întâi se spală copiii pe picioare cu apă calda şi săpun de casă,apoi se aşează picioarele ude pe frunze proaspete de bozie."
Cu ani în urmă, am încercat să păstrăm tradiția spălându-i pe picioare pe copiii noștri și pe cei ai vecinilor.





Sunt recunoscătoare...
Că m-a ajutat Dumnezeu să mă liniștesc cu serviciul. Săptămâna trecută am avut o încercare care m-a tulburat peste măsură, pentru ca în final lucrurile să se așeze tare frumos.

În bucătărie...
Pregătim bucatele ce se vor împărți. Sarmalele sunt la foc, chiflele tocmai le-am scos din cuptor. În pahare am pus cireșe și flori.



Anul trecut am făcut orez cu lapte.


Sunt îmbrăcată...
Într-o rochie răcoroasă, de vară.

Meșteresc...
Am terminat suportul acesta:


Și, în stilul meu propriu, am mai început încă altele două: 



Citesc...







Alegerea Sofiei...

Sper...
Să învăț să mă las în mâinile Domnului. Aș fi scutită de multă tulburare.
 
Învăț...
Răbdarea. Iar și iar, în fiecare zi câte puțin. Apoi, iar mă tulbur și o iau de la capăt. Mila Domnului...

În casă...
Știind că vom fi plecați în weekend, am făcut curățenie la apartament joi seară. La casă vor face copiii azi.

Ascult...
Guguștiucul. Ador cântecul lui. Îmi amintește de copilărie și mă relaxează.

Un film pe care îl recomand...
Mr Church - un film despre o prietenie minunată dintre o fetiță și un bărbat talentat în a pregăti mâncăruri delicioase. Filmul este extrem de emoționant. L-am văzut mai demult, dar îl recomand din toată inima.


Unul din lucrurile preferate...
Parfumul florilor de tei.

Un citat...
Dumnezeu ne trimite darurile Sale cu o bucurie mai mare decât cea cu care le primim noi. 
(Sf.Grigorie de Nazianz)

O fotografie...
Atunci când copiii cer să zboare... (Părintele Ioan Danci)


Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...
Acum sunt exact unde mi-ar plăcea să fiu. În satul copilăriei mele.

Din comorile pământului...
Strălucire şi măreţie este lucrarea Lui...

Adamite
6.0 x 6.0 x 4.0 cm
Ojuela Mine, Durango, Mapimi, Mexico
Sursa: The Arkenstone Gallery of Fine Minerals

Din iubita mea Românie...
Schitul Darvari

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc un weekend minunat!

16 comentarii:

  1. să aveți zile faine și praznic cu bucurie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajută tuturor!
      Praznic cu bucurie și vouă!

      Ștergere
    2. Mulțumesc frumos, Luiza! Așa este, frumos ai spus... magia copilăriei! Reușești să ajungi în această vacanță și în satul bunicilor tăi? Mai ai pe cineva acolo?
      În legătură cu lăsarea în voia Domnului... cred că am fi scutiți de multă suferință, de frământări și de tulburare. Trebuie să ne străduim și să ne ținem strâns de Hristos. Dacă atâția și atâția sfinți (care au fost tot oameni dintre noi) au reușit, vom reuși și noi, cu mila Domnului.

      Ștergere
  2. Este o postare minunata, cu atatea minuni si atatea bucurii impartasite! Multumesc mult, Daniela!
    Sa se petreaca totul dupa dorintele voastre, inspirate de El!
    Imbratisari! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Suzana!
      De atâtea și atâtea ori mi-a arătat Dumnezeu că are un plan mult mai bun decât al meu...
      Domnul să ne ajute să acceptăm planurile Lui chiar dacă uneori nu le înțelegem!
      Te îmbrățișez și eu! 🤗😘

      Ștergere
  3. Extraordinara esti,atat de mult aveam nevoie sa citesc sa ascult ceva,trec prin mari incercari si departare de Dumnezeu......dar mi-ai dat speranta .....multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea Cristina, asta este viața creștinului. La început omul este atras de Dumnezeu cu Harul Său. Apoi, începe perioada de încercări... Parcă toate se întorc împotriva sa. Dar când vor trece aceste încercări, atunci va vedea cum purtarea de grijă minunată a lui Dumnezeu l-a păzit cu mare grijă în toate aspectele vieții sale.
      Cu cât este mai mare credința și încrederea omului în Dumnezeu, cu atât mai mare este și măsura încercărilor.
      Sus să avem inimile!

      Ștergere
    2. Dumnezeu să te lumineze, să te călăuzească, să te întărească dragă Cristina! Alipește -ti inima de Dumnezeu și El îți va ușura greul pe care îl duci.

      Ștergere
    3. O postare minunată, tu ești minunată, te prețuiesc!!

      Ștergere
    4. Andreea, draga mea, mi-aș dori să devin măcar pe jumătate așa cum mă vezi tu. Îți mulțumesc pentru dragostea ta! Domnul să-ți răsplătească înmiit!

      Ștergere
  4. Cât de minunat ți-a ieșit suportul!
    Câte emoții să fii "acasă ", să pregătești ofrandele pentru moșii de vară cu mama ta!
    Maica Domnului să te întărească în toate zilele în care lumea aceasta te tulbură!
    Duminică binecuvântată cu cei dragi ai tăi!
    Te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Lili! Au fost două zile binecuvântate, într-adevăr. Am revenit acasă. Ne întâlnim dimineață la biserică?
      Noapte cu pace, draga mea! Te îmbrățișez și eu cu drag!

      Ștergere
  5. Frumoase creatii si frumos ragaz!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Corina! Da, chiar ne-a prins bine. Să ai o săptămână binecuvântată!

      Ștergere
  6. Foarte frumos suportul! Dumnezeu sa-i ierte pe cei adormiti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Ioana! Dumnezeu să-i ierte pe toți cei adormiți de pretutindeni!

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *