duminică, 2 iulie 2023

{ Blog 365...day 183 }

Provocare adusă în blogosferă de către Sandra -
Diary of a stay a home mum

Doamne ajută la ceas de seară! Bine v-am regăsit!

Una pe zi...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Malachite
Sursa: Sacred Stones
Gândul zilei...


Probabil că Raiul va fi o horă mare, în care ne vom ține de mână cu toți cei pentru care ne-am rugat, și alături de care vom dănțui în jurul Lui Dumnezeu, până-L vom face să amețească de-atâta dragoste.
(Preot și medic Bogdan Chiorean)

Provocare la rugăciune... (#2)
Pentru mine, fiind născută și crescută într-o familie de creștini ortodocși, rugăciunea este o parte cotidiană a vieții. De când mă știu, nu m-am culcat niciodată fără să mă închin, să spun o rugăciune și să-mi închin perna.
E sigur însă că nu întotdeauna am avut timp dedicat pentru rugăciune. Mă refer la varianta „clasică”: pe tihnă, cu o lumânare aprinsă, citind vreun acatist sau din psaltire.
Dar sunt multe momente în zi când te poți ruga altfel. Cred că Dumnezeu primește cu multă bucurie și rugăciunile pe care le faci pentru un bolnav dintr-o ambulanță pe care-o vezi trecând pe lângă tine, pentru elevii – mulți la număr – care au examene în perioada asta, pentru cei care-s în război și n-au pacea necesară rugăciunii, pentru cei care n-au cum să-ți răsplătească, și așa mai departe.
În anii din urmă însă, mă străduiesc pe cât posibil să am și această rutină a rugăciunii, inițial împreună cu copiii, apoi singură și în ultimii doi ani împreună cu domnul soț. 
Așadar, deși acum rugăciunea este parte a vieții mele (cu mila Domnului și cu binecuvântare de la părintele duhovnic - pentru citirea Psaltirii sau a câte unui acatist, de pildă), deși cuvântul ales de mine drept cuvântul anului 2023 este Rugăciune, mă alătur cu bucurie provocării lansate de către Irina, Dulce casă.   

Pentru această primă zi, îmi propun și vă propun, să ne rugăm împreună pentru cei vii pentru care nu se roagă nimeni, dar și pentru cei adormiți de pretutindeni, pe care nu are cine să-i pomenească.

"Ce se va întâmpla cu unul pentru care n-are cine să se roage? De aceea, atunci când faci o rugăciune, când te duci la culcare, la încheierea ei să mai spui: 'Miluiește-i, Doamne Iisuse Hristoase, și pe cei pentru sufletul cărora nu se roagă nimeni'. Este foarte plăcută și sigură rugăciunea asta" 
(F.M. Dostoievski, "Adolescentul").

O seară binecuvântată, cu spor la rugăciune și o noapte cu pace!

2 comentarii:

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *