vineri, 21 iulie 2023

{ Blog 365...day 202 }

Provocare adusă în blogosferă de către Sandra -
Diary of a stay a home mum

Doamne ajută la ceas de seară! Bine v-am regăsit!

Sursa: Pinterest.com

"Căci toţi sunteţi fii ai lui Dumnezeu prin credinţa în Hristos Iisus.
Căci, câţi în Hristos v-aţi botezat, în Hristos v-aţi îmbrăcat."


Una pe zi...
Laudă şi măreţie este lucrul Lui...

Veszelyite on Hemimorphite
Sursa: Sacred Stones


Cuvântul zilei...
„Prin rolul lor activ în ceremonialul Botezului, naşii devin părinţi spirituali ai pruncului, născându-l pentru viaţa în Hristos, tot astfel cum părinţii cei după fire, trupeşti, l-au născut pentru viaţa biologică, trupească”.

(părintele prof. dr. Constantin Leonte)

Provocare la rugăciune... (#21) - lansată de către Irina, Dulce casă.   


Rugăciunea nașilor pentru finul de botez

Sursa: Orthodox Christian Network
Stăpâne, Doamne, Dumnezeule, cu smerenie Îți mulțumesc pentru darul de a fi părinte sufletesc robului Tău (n.) pe care l-am primit ca fin prin mărturisirea mea la Taina Sfântului Botez. Te rog să mă învrednicești, prin puterea harului Tău, să îmi pot îndeplini cu vrednicie datoria de naș (nașă) și să-i fiu bun sfătuitor și sprijinitor. Făgăduiesc înaintea Ta că voi veghea mereu asupra lui și îl voi ajuta cât îmi va sta în putință, ferindu-l de cursele celui viclean. Ajută-mă să fiu pentru el pildă de viață creștinească, pentru ca împreună să ne învrednicim, în Împărăția Ta, să slăvim preasfântul Tău nume, al Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh. Amin!

Noapte cu pace tuturor!

Sursa: Pinterest.com

9 comentarii:

  1. Indraznesc sa rostesc o nedumerire ce e foarte veche, doar ca nu am un raspuns potrivit pentru ea. Suna cumva ciudat cuvantul 'rob' in toate aceste scrieri. Nu stiu care este cuvantul in limba veche in care a fost scrisa Biblia.
    Tare mult as vrea sa stiu...
    Noapte cu pace, draga Daniela!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În ortodoxie, orice creştin botezat în numele Sfintei Treimi, atât în timpul vieţii pământeşti, cât şi după moarte, este rob al lui Dumnezeu.
      Dar, nu în sensul de sclav al lui Dumnezeu, ci de împreună-lucrător cu Dumnezeu.
      Maica Domnului i-a răspuns lui Dumnezeu prin Îngerul Gavriil: „Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul Tău”.
      Și noi ne străduim să o luăm pe Maica Domnului ca model, așa că preluăm cu bucurie acest termen de rob al lui Dumnezeu.

      Ștergere
    2. Și eu te îmbrățișez cu drag, Luiza! 🤗
      Mulțumesc mult pentru completare! 😘

      Ștergere
  2. Luiza, Daniela multumesc din suflet pentru ideile lamuritoare!
    Sa aveti zile frumoase si linistite. Imbratisari! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă Suzana, sper că te-am lămurit cât de cât.
      Zile frumoase și liniștite și ție! Te îmbrățișez cu drag! ❤️😘

      Ștergere
  3. Ce frumoasă este piatra prezentată în acest articol!
    frumoasă și rugăciunea nașilor. Nu am auzit-o spusă pe la ceremoniile de botez la care am fost, dar poate că nu am fost detul de atentă la slujbă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur mult că-ți plac! Nu cred că se spune la ceremoniile de botez. E doar o rugăciune particulară a nașilor pentru finii lor. Eu am găsit-o întâmplător pe site-ul unei parohii, dar am salvat-o mai demult și din păcate nu-mi mai amintesc numele site-ului.
      Să ai o seară binecuvântată!

      Ștergere
  4. Ce "nor" frumos Daniela! M-a facut sa zambesc cand l-am vazut, pentru ca mi-am imaginat ca sunt la munte si privesc cerul. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, chiar seamănă bine cu un norișor. Și eu aș da o fugă la munte, dar mai facem puțină răbdare.
      Să ai o zi minunată!

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *