sâmbătă, 20 mai 2023

Jurnalul unei femei simple (29)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Hristos a înviat! Bine v-am regăsit!

Pentru astăzi...
Sâmbătă, 20 mai 2023 

Afară...
E o zi frumoasă, cerul este înnorat, dar din când în când se arată soarele.

Mă gândesc...
Dau slavă Domnului că Maria nu a mers la banchetul de sfârșit de liceu (parcă îmi părea rău că nu vrea să meargă) pentru că acum toți colegii ei, sărmanii se simt foarte rău. Domnul să-i miluiască și să-i vindece!

Sunt recunoscătoare...
Pentru libertate, pentru pasiunile mele, pentru cărți, flori și soare. Și nu în ultimul rând, pentru toți oamenii din jurul meu. 
Și pentru că Maica Domnului a ocrotit-o pe Maria. 
Și pentru că am trecut cu bine de audit.
Și pentru că mama a rezistat la înmormântarea surorii ei. Au fost câteva momente în care m-am temut mult pentru ea.
Și pentru multe alte motive sunt recunoscătoare Domnului, că este atât de bun și milostiv cu mine păcătoasa.

În bucătărie...
Vreau să fac o prăjitură pentru mama, să mergem mâine la ea în vizită. 

Sunt îmbrăcată...
În haine negre. Nu-mi plac hainele negre și le port doar în perioada de doliu. 

Meșteresc...
Am terminat setul pepene și gentuța floarea soarelui. Sper ca astăzi sau mâine să le fac poze și să revin cu postări. 
Astăzi lucrez la dantela unei păturici de bebeluș începută mai demult. Încerc să mai finalizez din lucrările începute. Am o listă lungă. :))) 
Uneori, cum e și cazul de față, e nevoie de numai câteva ore pentru a finaliza ceva lăsat neterminat. Și ce stare de ușurare capăt după aceea...
Am întocmit lista scrisă și pe măsură ce termin câte ceva, tai acel lucru de pe listă cu plăcerea cu care bifam, în copilărie, exercițiile din culegerea de matematică, după ce le rezolvam.

 
Citesc...







Alegerea Sofiei... (William Styron)

Sper...
Să mă simt mai bine săptămâna viitoare și să fiu mai productivă și la laborator, dar și acasă.
 
Învăț...
Îmi doresc să învăț să fac găluște pentru supă. Am încercat prin mai multe metode, dar nu-mi ies și pace. Dacă aveți vreun secret sau o rețetă minune, v-aș fi recunoscătoare pentru ajutor.

În casă...
De pe la mijlocul săptămânii, nu am făcut nici două paie cruce. Am avut o migrenă care s-a declanșat după prima noapte de priveghi și care m-a chinuit trei zile, ceea ce înseamnă că nu mi-am dorit decât să stau cât mai departe de lumea dezlănțuită, în întuneric și cât mai multă liniște. Firește că nu s-a întâmplat asta. Ieri am fost la serviciu și am avut câteva momente în care am stat cu capul pe birou fiindcă nu mai suportam lumina computerului.
Slavă Domnului, astăzi e prima zi în care mă simt mai bine. Deci, la treabă!... :)))

Ascult...
Teatru radiofonic
Îmi amintește de copilărie.

Un film pe care îl recomand...
Săptămâna ce tocmai a trecut nu am văzut niciun film, așa că nu pot recomanda unul. Vă recomand însă din toată inima o piesă de teatru, pe care eu am văzut-o cu ani în urmă, dar la care am cumpărat acum bilete să-l duc și pe dragul meu soț.
"Candele nestinse" , o piesă de teatru cutremurătoare din care vă redau ceea ce m-a impresionat profund: un torționar își anchetează propria mamă.
,,Mi-așa de rușine, măi băiatule!... Am fost la Biserică, m-am închinat, am sărutat icoanele... asta făceam și cu tine când erai mic.."
,,Mă, mamă, mă, decât în uniformă, cu epoleți și cu sufletul gol, mai bine în coșciug și cu sufletul la Dumnezeu!"


O fiică ce-și plânge Tatăl prigonit pentru dreptate: ,,Tatăl meu Îl iubea întâi pe Dumnezeu, apoi pe Mama și apoi pe noi, copiii. Dacă noi, copiii ne simțeam atât de iubiți, vă dați seama cât de tare Îl iubea Tata pe Dumnezeu?!"

Un spectacol care mi-a mers la inimă pentru că plin este Cerul și pământul de candelele nestinse ale neamului românesc. 
Veșnică să le fie lor pomenirea!

Unul din lucrurile preferate...
Să merg la teatru. :)

Un citat...
"Despre Dumnezeu nu poți vorbi decât așa: Îl întrupezi în floare și-l ridici în palme, Îl prefaci în gând și-l tăinuiești în suflet, Îl asemeni cu un izvor și-l lași să-ți curgă lin peste picioare, Îl prefaci în soare și-l aduni în ochi, Îl întrupezi om și-l rogi să stea lângă tine..."
(Lucian Blaga) 

O fotografie...

Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...
În grădina noastră, cu lucrul de mână... Sper să-mi rezerv puțin timp după amiază, după ce terminăm treburile obișnuite de sâmbătă.

Din comorile pământului...
Strălucire şi măreţie este lucrarea Lui...

Fantastic purple hoppered octahedrons of fluorite on quartz matrix
from the Huraiskoye fluorite deposit, Jidinskiy district, Buryatia, Russia.
135x60x122mm - from Florian Griesbeck's collection.
Sursa: Fine mineral photography

Din iubita mea Românie...


Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc un weekend minunat!

Sursa: pinterest.com

10 comentarii:

  1. Ce gânduri frumoase, scrise din inima ta calda, Daniela!
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe blogul Savori urbane se gaseste o reteta de galusti, care reuseste de fiecare data.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos! O caut numaidecât.
      O seară frumoasă!

      Ștergere
  3. Cu adevărat cutremurător, Luiza! Și când te gândești că ororile acestea s-au petrecut aievea... Și încă multe altele mai grozave decât acestea, unele știute, altele neștiute. Să ne ierte Dumnezeu pentru toată suferința și rugăciunile celor ce s-au sfințit în închisori!

    Cu găluștile... nu-mi ies și pace! Când erau copiii mei mici, le pregăteam după o rețetă găsită într-un almanah, dar era destul de sofisticată, parcă făceam checuri nu găluște. :))) Fierbeam grișul în lapte, adăugam puțin ulei parcă, apoi gălbenușurile și la final albușurile bătute spumă ca la bezea.
    Și când văd cu câtă ușurință le fac gospodinele adevărate... Cum spui și tu, "trebuie să o simți la mână"... Floare la ureche. Nu și pentru mine. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Și eu tot "Întoarcerea la Hristos" am citit prima dată. Citeam și plângeam...

    Cu găluștele, voi mai exersa. Mulțumesc mult pentru explicații! Chiar nu știam că există și griș mai gros.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce articol plăcut de citit, ma bucur ca Maria este bine, la găluște imi ieșeau perfect pana intr o zi cand nu mi au ieșit si de atunci zau ca nu mai vor sa iasa, nu înțeleg!! Fac exact aceleasi lucruri pe care le faceam si inainte si.. Nu vor! Poate ca odata cu tine mai aflu si eu vreun srcret! Daca reusesti, musai sa postezi 😀

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, slavă Domnului că nu a mers la petrecere. Peste 60 de copii s-au îmbolnăvit. Unii nu și-au revenit încă. Maica Domnului să îi ajute să se însănătoșească degrabă! Nu mai au mult până la examenele de bacalaureat.
      Cu găluștele, ținem aproape. :))

      Ștergere
  6. Hope you've felt much better this week and am glad that Maria avoided getting ill. Beautiful photos! I'm no help with dumplings, not something we usually do here (in our household). Hope you find a good recipe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you very much, Jean! Yes, thank God I feel better now. I hope you're all well too.

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *