sâmbătă, 4 februarie 2023

Jurnalul unei femei simple (14)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Pentru astăzi...
Sâmbătă, 04 februarie 2023

Afară...
E destul de frig, dar e absolut normal pentru luna februarie.

Mă gândesc...
Că mai am puțin timp la dispoziție pentru un lucru pe care nu prea știu de unde să îl apuc. Vreau să decupez bucățele din niște filmări de-a lungul vremii, pe care să le unesc într-un filmuleț. Habar n-am cum să fac asta și încă nu am selectat nici filmulețele orginale din care vreau să tai. 

Sunt recunoscătoare...
Domnului și tuturor celor care au răspuns provocării la rugăciune. Contopindu-ne astfel în această rugăciune comună, ne reamintim că nu suntem izolați, ci legați unii de alții, că nu ne putem mântui singuri, ci numai în comunitate.

Şi de aceea, oricine ai fi tu, fratele meu neputincios și necajit, împreună cu mine, dacă ești rănit de tristețea păcatului, dacă te rușinezi de mâhnirea sufletului, cu credința care greu se înalță, cu iubire care greu se lărgește, care nu este mișcată spre virtute, daca ești atins de frica pentru judecata lui Dumnezeu, daca ești ispitit de necazul sufletului, care se extinde, vizibil, chiar până la moarte, nu te lăsa supus întristării fără de nadejde, nu lăsa necazul, mâhnirea și frica să te biruie complet.
(Sfântul Filaret al Moscovei-Viața, predici și scrisori)

În bucătărie...
Ca de obicei, dimineața, miroase a cafea. Mâine facem un Raclette party. Încercăm să ne facem toate poftele înainte de post. :))
 
Sunt îmbrăcată...
Într-un capot de catifea, înflorat.

Meșteresc...
Trag tare să finalizez un set de suporturi de farfurii și pahare, pentru două persoane. Mâine ne vin niște prieteni dragi în vizită și vreau să le ofer un mic dar handmade.


Citesc...


Omul în căutarea sensului vieții, de Viktor Frankl

Sper...
Să mă organizez mai bine. Ziua e mult prea scurtă pentru toate câte vreau să le fac. Și să fac lucrurile cu adevărat de folos.

Învăț...
English collocations in use. Încerc să mă perfecționez în utilizarea acestor sintagme ale limbii engleze, să mă pot exprima cât mai corect astfel încât să se înțeleagă ceea ce vreau să transmit.


În casă...
E ordine și curățenie, am făcut o parte din treburi încă de aseară. Îmi place să fac asta atunci când se poate, pentru a nu aglomera foarte tare ziua de sâmbătă.

Ascult...
Leonard Cohen - Dance me to the end of love


Am citit undeva că, deși structurat ca un cântec de dragoste, "Dance Me to the End Of Love" a fost de fapt inspirat de Holocaust. Se pare că în lagărele de exterminare, lângă crematorii, un cvartet de coarde a fost presat să cânte în timp ce se petrecea această oroare. De aici versul: "Dance me to your beauty with a burning violin,"("Dansează-mi frumusețea ta cu o vioară arzând").
Cu toate acestea, eu când îl ascult, îl iau ca pe o melodie de dragoste. Ba mai mult, îmi imaginez că mesajul nu este: Dansează cu mine până la sfârșitul dragostei, ci Dansează cu mine pentru totdeauna, până dincolo de moarte.
Am o mare admirație pentru cuplurile care reușesc să rămână un trup până la capăt.

Un film pe care îl recomand...
A trecut ceva vreme de când n-am mai văzut un film. Aș vrea să mergem să vedem Un bărbat pe nume Otto (ne place amândurora Tom Hanks, și mie și lui Cristian), dar încă nu  am găsit timp...
Așa că până una alta mai recomand din filmele văzute mai demult, cele care mi s-au lipit de suflet. Unul dintre ele este și The painted veil (Vălul pictat), o înduioșătoare poveste de dragoste, autentică, reală, cu căderi, ridicări și regrete. Exact cum se întâmplă uneori și în viața reală, când unul iubește și oferă, iar celălalt nu știe să se bucure de ceea ce primește până când nu pierde totul.


Unul din lucrurile preferate...
Să ascult sunetul unei ape curgătoare.

Un citat...
Ispitele ne trezesc din nepăsare, ne smeresc, ne sporesc virtutea, aşa cum copacul scuturat de vânt îşi înfige rădăcinile mai adânc în pământ. Ispitele ne măresc dragostea de Dumnezeu, ne ajută să ne ispăşim păcatele chiar din viaţa de acum. Ispitele sporesc fericirea noastră veşnică, aşa cum prin cioplire şi lustruire piatra nestemată capătă mai multă strălucire. 
(Sfinţii Părinţi)

O fotografie...

Șezătoarea de seară; trei generații. :)
Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...

Sursa foto: SuperTramp
Din comorile pământului...

Dendritic agate is a type of chalcedony (Quartz) characterized
by the tree and fern-like inclusions within the stone.

Photo Copyright - Canadian Gemmological Association

Din iubita mea Românie...
Fântânile arteziene din Piața Unirii, București, România


Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc un weekend minunat!

13 comentarii:

  1. Weekend minunat și ție, Daniela.
    Poza generațiilor e foarte frumoasa!
    Un tablou autentic românesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Andreea!
      Îmi plac atât de mult astfel de momente, încât am vrut să împărtășesc și cu voi.

      Ștergere
  2. Mulțumesc pentru recomandare!
    Ce timp prețios petrecut cu cele dragi ale tale, mamă si fiică! Ce amintiri peste timp!
    Si neuitatul, Leonard Cohen!
    Întâlnire minunată cu prietenii tăi!
    Weekend cu spor, bucurie și pace sufletească!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este, Lili, e chiar un timp prețios. Astfel de clipe nu se mai întorc.
      Cât despre "moșul" meu, cum îi spuneau copiii când erau mici și eu îl ascultam, este unul din micile mele regrete faptul că nu am putut ajunge la concertul lui când a fost la București. Atunci, mi-am spus: Data viitoare! Fără să mă gândesc că nu va exista o dată viitoare (la scurt timp a murit).
      De multe ori uităm că nu suntem nemuritori, nici noi nici cei din jurul nostru.
      Un weekend binecuvântat și ție!

      Ștergere
  3. Măicuța Domnului să vă poarte de grijă mereu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amin! Și vouă să vă mângâie inimile cu dragostea Sa!
      Weekend binecuvântat!

      Ștergere
  4. Thank you very much, Diana!
    Have a blessed weekend!

    RăspundețiȘtergere
  5. What a special picture of the three generations together. I have often thought of visiting Romania. I should be cleaning today, but I prefer to rest today and spend some time doing the things I want to do.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you very much, Carol! What can I say? I would be very happy if you would come to visit Romania! Maybe I'll convince you with the videos I'll post.
      You know, I didn't do much today either. Every now and then we need a day like this.

      Ștergere
  6. Probabil că, dacă fântânile nu se amenajau înainte de 1989, acolo ar fi fost doar un loc de parcare...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru vizită și pentru comentariu!
      Îmi place însă să cred că se fac lucruri frumoase și în prezent.
      Seară liniștită!

      Ștergere
  7. Daniela, frumosa fotografia cu 3 generatii harnicute. si eu vreau sa fiu acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Ioana! Bine ar fi să ne vedem la o șezătoare.

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *