sâmbătă, 18 februarie 2023

Jurnalul unei femei simple (16)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Pentru astăzi...
Sâmbătă, 18 februarie 2023

Afară...
Se anunță o zi însorită. Slavă Domnului! Vom merge la biserică și de regulă stăm afară. Are Domnul milă de noi să nu înghețăm.

Mă gândesc...
La toți cei adormiți din neamul meu. La bunicul meu din partea tatălui, Gheorghe, invalid de război, care mă intimida când eram mică prin întrebările de perspicacitate pe care mi le punea.
La bunica mea, Ileana, care a născut zece copii din care au trăit numai jumătate și care în ultimii ani ai vieții ei era atât de adusă de mijloc, încât mă întrebam cum poate privi cerul. Dar, poate că avea Cerul în ea.
La tataie al meu, Florea, cel mai aspru dar și cel mai gospodar om pe care l-am cunoscut vreodată.
La mamaia mea, Lucia, scumpa mea, care îl avea pe Dumnezeu în ea. O femeie frumoasă, semianalfabetă (nu a mers deloc la școală), dar de o inteligență uimitoare. Care, deși țintuită la pat multă vreme, reușea doar cu o privire să îl îmblânzească pe omul ei, iar pe noi, cei șapte copii ai familiei să ne liniștească cu poveștile ei și cu istorisiri din viețile sfinților, pe care m-am întrebat întotdeauna de unde le știa din moment ce nu putea citi.
La unchiul meu, Petre, secretar de sfat, un om respectabil și serios, care însă se înmuia tot de dragul meu (îmi dădea câte o sută de lei, dacă îi spuneam o poezie).
La pruncul de numai două zile, al fratelui și cumnatei mele, botezat George, în spital, de către o femeie cu suflet mare.
Și în sfârșit, la tatăl meu, de care v-am mai povestit și de care îmi este atât de dor.
De toți îmi este dor. Mă mângâie faptul că au scăpat de durerile cele multe și că acum se odihnesc în loc de verdeață. Nădăjduiesc, cu mila Domnului, că ne vom reîntâlni în veșnicie, într-un colțișor de Rai.
Și pentru asta, pentru a-mi ostoi dorul nestins, trebuie să pun început bun de astăzi, chiar de acum.

Sunt recunoscătoare...
Domnului că a îngăduit să o am încă pe mama alături de mine, deși e bolnavă de atâta amar de vreme. Ne gândeam că ea va pleca prima, dar Dumnezeu are un plan pentru fieacre dintre noi.

În bucătărie...
Miroase a arome și a grâu fiert.

Sunt îmbrăcată...
Cu haine de biserică. Mergem cu colivă pentru cei adormiți.

Meșteresc...
Mici daruri cu croșeta... Și am încheiat o vestă făcută de mama pentru un văr de-al meu, i-am cusut nasturii.... Eu mă ocup de finisaje. :))




Citesc...
În ultima săptămână nu am apucat să citesc aproape deloc. Mi-am cumpărat o carte cutremurătoare. Trebuie să-mi fac curaj să încep să o citesc. 


Sper...
Să trec cu bine de intervenția de la dentist de săptămâna viitoare.
 
Învăț...
Să fac un colaj din mici fragmente de filmări și poze. Nădăjduiesc să reușesc. 

În casă...
E ordine și curățenie. M-a ajutat Ștefan ieri. Sau eu l-am ajutat pe el? Când a devenit atât de puternic? Și puterile mele când au început să scadă?

Ascult...
Pricesne ortodoxe. Cea în care mă regăsesc cel mai mult, este una de pocăință, interpretată divin de Virginia Frâncu. La un moment dat, cu mulți ani în urmă, pe când copiii mei cântau în programul Stihuri și Cântări, a încercat și Maria să o cânte, dar vocea ei de copil nu prea se potrivea cu mesajul puternic al acestui cântec.


Un film pe care îl recomand...
Miracol - noi l-am văzut în vară, la Grădina cu filme, în cadrul Serilor filmului românesc. Înțeleg că acum poate fi văzut și online, pe HBO Max. 


Unul din lucrurile preferate...
Serile liniștite cu un ceai, lectură sau lucrul de mână.

Un citat...
„Un singur lucru știu: firul auriu care leagă o viață este dragostea – în multele și minunatele ei forme. Dragostea de frumos, dragostea pentru copii, dragostea pentru umanitate, dragostea pentru acasă și pentru țara ta și, în ultimă instanță, dragostea de Dumnezeu – a Cărui Iubire desăvârșită le include pe toate.”
(Maica Alexandra)

O fotografie...
Masivul Ciucaș
Foto: Adrian Petrișor
Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...

Kazbegi, Georgia 
Photo: Nancy Woland

Din comorile pământului...

Aragonite -Wenshan, China
Sursa: Mineral Masterpiece

Din iubita mea Românie...
Palatul Peleș

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc un weekend minunat!

12 comentarii:

  1. Veșnică pomenire a celor dragi plecați la ceruri!
    Daniela, mult curaj, o sa fii bine după intervenția de la stomatolog🤗
    Vesta îmi amintește de copilărie unde aveam același model făcut de mamaia...
    Și eu mi-aș dori sa fiu turista in Georgia cândva😉

    Multă putere și întărire de la bunul Dumnezeu și mult spor in toate!
    Îmbrățișări strânse!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dumnezeu să îi ierte și să îi odihnească pe toți cei adormiți! Cu nădejdea învierii Domnului și a vieții celei veșnice 🙏 🙏 🙏
      Veșnică pomenire!
      Mulțumesc pentru încurajare, Andreea dragă! Prilej de rugăciune sunt și aceste intervenții de la stomatolog...
      Da, vesta are un model clasic, tradițional. Culmea este că acest văr al meu se îmbracă de regulă extrem de... cum să spun? Elegant. Dar, se pare că totuși undeva în adâncul sufletului ne rămâne dorul după tradiția satului în care am crescut.
      Să-ți ajute Domnul să călătorești! Eu deocamdată doar visez. :)))

      Și eu te îmbrățișez cu drag și o rog pe Măicuța Domnului să îți dăruiască toate cele bune și de folos sufletului tău!

      Ștergere
    2. Mulțumesc din suflet, Daniela draga!
      Sa ne ajute Dumnezeu pe toți!
      🙏🙏🙏

      Ștergere
  2. ”Pomenește, Doamne, pe cei ce întru nădejdea învierii și a vieții celei ce va să fie au adormit, părinți și frați ai noștri și pe toți cei care întru dreapta cre­dință s-au săvârșit, și iartă-le lor toate greșelile pe care cu cuvântul sau cu fapta sau cu gân­­dul le-au săvârșit, și-i așază pe ei, Doamne, în locuri lumi­noase, în locuri de verdeață, în locuri de odihnă, de unde au fugit toată dure­rea, întristarea și sus­­pinarea, și unde cercetarea Feței Tale veselește pe toți sfinții Tăi cei din veac.”
    să aveți un sfârșit de săptămână binecuvântat, în pace, cu bucurie și dragoste, la umbra lui Hristos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Cu sfinții odihnește, Hristoase, su­fle­tele adormiților robilor Tăi, unde nu este durere, nici întristare, nici suspin, ci viață fără de sfârșit!"
      "Dăruiește-le lor și nouă Împă­răția Ta și împărtășirea bunătăților Tale celor negrăite și veș­nice și des­fătarea vieții Tale celei ne­sfâr­șite și fericite."
      Pace și bucurie și vouă, Florin! Timp binecuvântat împreună cu familia ta!

      Ștergere
  3. Doamne, împarte mila ta celor dragi nouă plecați din lumea aceasta! Daniela, sănătate și puteri înnoite prin harul Duhului Sfânt! Îmbrățișări strânse!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să ne rugăm pentru ei, Maria dragă! Rugăciunile noastre străbat dincolo de moarte, să nu lăsăm umbrele uitării să se așeze peste numele celor adormiți să ne rugăm Domnului să îi odihnească în pace și cu drepții să îi numere!
      Te îmbrățișez și eu în dragostea lui Hristos Domnul!

      Ștergere
  4. Sitting outside for church would certainly not be pleasant here as it is extremely cold today!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. It's warmed up a bit here, but it's a bit breezy. It's been nice to sit outside. Our church is very small, not big enough for the crowd of people in our neighborhood. With God's help, a new, bigger church is being built, but it will be a while before it's ready.

      Ștergere
  5. That vest looks very cozy. And oh, those photos are so beautiful! It's a sunny day here as well.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you very much, Jean! Yes, the weather has been warming up for us these days. It's like spring already.

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *