miercuri, 1 februarie 2023

{ Blog 365...day 32 }

Provocare adusă în blogosferă de către Sandra -
Diary of a stay a home mum

Doamne ajută tuturor! Bine v-am regăsit!
Înțeleg că astăzi este ziua internațională a cititului împreună. Recunosc că nu prea sunt la curent cu aceste sărbători internaționale și de cele mai multe ori nu prea văd sensul lor (Pentru ce ne-ar trebui o zi a îmbrățișării, de pildă? Avem nevoie de această sărbătoare pentru a ne îmbrățișa? Și în celelalte zile nu o facem?), dar cum uneori nu am nicio idee despre ce să scriu în postarea mea zilnică (Blog 365), mă agăț și eu de această sărbătorire a cititului împreună. 

Eu și fiica mea - Plaja Corbu, România, într-o altă viață. :)

Una pe zi...
Strălucire şi măreţie este lucrarea Lui...

Linarite is probably the most intensive blue mineral of all.
This fantastic fan of linarite is less than 2mm!
From Dolea, Brusturi, Bihor, Romania.

Photo Copyright - Fine mineral photography

Gândul zilei...
"Omul are trei nevoi urgente: pâine, carte şi Dumnezeu. Pâinea îi este necesară de la naştere. Cartea îi este necesară îndată după aceea. Dar Dumnezeu îi este necesar totdeauna."
(Traian Dorz)

Să avem o după amiază binecuvântată în care să ne ajute Dumnezeu să găsim puțin timp și pentru citit!

12 comentarii:

  1. Doamne ajută!
    Poate că zilele care marchează o anumită stare, acțiune...se "nasc" pentru ca oamenii, deși sțiu, uită să le facă..Pentru conștientizare! Pentru bucuria împărtășiri! Spre exemplu,cititul ...Sau imbrătișarea! Toți știm că imbrătisarea, face mai mult de cât o mie de cuvinte, uneori...Și deseori, vorbim mult, nu imbrățișăm, sau o facem puțin...Prea putin!
    Te imbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, poate că ai dreptate. Mă cunoști... Știi că sunt mai tradițională din fire, că "îmbrățișez" mai greu sărbătorile mai noi, cele cu care nu am crescut.
      Dar, sunt recunoscătoare Domnului că mi-a adus în viață oameni ca tine, care mă ajută și pe mine să mă mai șlefuiesc.
      Te îmbrățișez și eu! Și astăzi, și mâine și de ziua îmbrățișărilor! :)

      Ștergere
    2. fără a supăra sau jigni pe careva, cred că aceste ”sărbători” vin de la cei și pentru cei care uită să se mai îmbrățișeze și atunci când o fac li se pare că-i sărbătoare, dar e un lucru bun până la urmă, măcar de sărbători să se îmbrățișeze. Zicea cineva: îmi place să merg la biserică, de fiecare dată, popa îmi dă să mănânc Paști ...
      Hai să citim un Acatis împreună! vă îmbrățișez în Hristos Domnul

      Ștergere
    3. Ai mare dreptate, Florin! Să ne ferească Dumnezeu să mergem doar de Sfintele Paști la biserică ori să ne îmbrățișăm numai de ziua îmbrățișărilor!
      Mi-ai dat o idee minunată. Tot începe Perioada Triodului. Bine ar fi de ne-am putea aduna mai mulți în rugăciune.... Să citim un acatist împreună! Care crezi că ar fi cel mai potrivit pentru început?
      Te îmbrățișez și eu în Hristos Domnul!

      Ștergere
    4. păi, eu nu sînt deloc în măsură să spun care anume acatist să cititm. aici depinde de dispoziția fiecăruia dar mai ales de rânduiala proprie, adică ce canon are fiecare de la duhovnic ... apoi cred că voi, cei cu experiență, puteți propune cel mai bine. ideea de a citi ceva împreună a venit de la ”sărbătoarea” mai sus amintită și cel mai potrivit mi se pare a citi împreună un acatist sau paraclis, rugăciunea comună foarte mult ajută (”unde sînt doi sau trei adunați în numele Meu ...). sînt convins că pe lângă rânduiala proprie (pravilă) la fiecare mai ”încape” un acatist, mai ales dacă e făcut din drag pentru drag. la noi la bisericuță este obiceiul ca în timpul Postului Mare să se facă seara slujba de acatist a sfintelor Patimi ale Mântuitorului, (cu binecuvântare, Evanghelie, ectenii etc.) iar sâmbăta se face acatist pt cei adormiți. deci care ar fi cel mai potrivit pentru început n-aș putea spune, dar mă gândesc la Acatistul de mulțumire Slavă lui Dumnezeu pentru toate sau la Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos.
      sus să avem inimile!

      Ștergere
    5. Gând la gând cu bucurie!
      Vezi că între timp am făcut o postare cu această provocare și am propus chiar Acatistul Mântuitorului.

      Ștergere
    6. daaa, am băgat de seamă ... trebuie să mă înțelegi și pe mine, sînt din Ardeal, până scriu un comentariu, tu deja ai și pus două postări :) iertați și binecuvântați!

      Ștergere
    7. :)))) Foarte tare asta! M-ai amuzat teribil.
      Mda, cred că azi am cam exagerat cu postările... Dar, am avut o zi mai liberă la birou (o mică pauză binemeritată după o predare a unui proiect destul de mare) și mi-a dat Dumnezeu și dispoziția necesară scrisului.
      Slavă Lui pentru toate!

      Ștergere
  2. Had no idea it was international read together day. Any excuse to spend some time reading though. However, I'm with you on sometimes not seeing the meaning of all these international days and holidays. And why not make myself sound like a grumpy old person and say it seems most of them came to light around the time Facebook/social media became so popular. Oh well, not all bad, I'll take a day to read!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Then, I admit Jean: I'm a grumpy old person too. :))) Or a conservative person, at least.
      But, as you rightly say, any excuse is good to spend some time reading.
      Have a pleasant read!

      Ștergere
  3. ”Mântuitorul a zis: „Nu numai cu pâine va trăi omul, ci cu orice cuvânt care iese din gura lui Dumnezeu”. Noi am făcut această experienţă. A trebuit să mergem în slujba lui Dumnezeu sau să răbdăm în chinurile lui Dumnezeu fără mâncare. Şi am constatat cât de adevărată este făgăduinţa lui Dumnezeu. Ne-am dus flămânzi şi ne-am întors sătui, fără să fi mâncat nimic. Ne-am dus obosiţi şi ne-am întors odihniţi, fără să fi dormit. Ne-am dus bolnavi şi ne-am întors sănătoşi, fără să fi întrebuinţat nici un medicament. Pentru că adevărat este cuvântul acesta: puterea lui Dumnezeu satură nu numai sufletele noastre, ci şi trupurile noastre ... ” Fragment din vorbirea fratelui Traian Dorz, de la nunta din Torceşti, Galaţi – 29 iulie 1984
    sus să avem inimile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cei care au ajuns la această măsură, la această treaptă a postului, pot stăpâni cu uşurinţă trupul şi gândurile, şi pot spori mult pe calea rugăciunii.

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *