miercuri, 30 noiembrie 2022

Blogonoiembrie 2022: ziua 22

(Sursa Pinterest)

Versetul zilei de astăzi

Nu judecati, ca sa nu fiti judecati.
Caci cu judecata cu care judecati, veti fi judecati, si cu masura cu care masurati, vi se va masura.


Sfanta Evanghelie dupa Matei 7 (1-2)


Vremea astăzi

Astăzi a fost destul de frig și a bătut și vântul din când în când. La biserică am stat tot afară, dar am resimțit bine frigul.

Gândurile zilei

Cu mila Domnului, am ajuns și în ultima zi de toamnă, ultima zi a lunii noiembrie și cea din urmă zi a provocării Blogonoiembrie. A fost o experiență nouă pentru mine și deși poate că nu am reușit să transmit mare lucru pentru cei care trec pe aici, pentru mine a însemnat mult să poposesc aici zi de zi și să aștern câteva gânduri. Mulțumesc, Irina și mulțumesc celor care m-ați vizitat și ați lăsat un cuvânt ori o încurajare. 

Astăzi, fiind sărbătoare, am început ziua cu Sfânta Liturghie, la bisericuța din cartier, am continuat cu masa în familie (eu, Cristian, mama și Maria), ne-am odihnit puțin după amiază, apoi am avut seară de cinema. Am văzut filmul Omul lui Dumnezeu, pe care îl recomand din adâncul inimii. 


Întregul film este ca o rugăciune, ca o invitație la o viață de rugăciune, îți dă nădejdea că și tu poți încerca să te sfințești.
Sunt prezentate încercările și lupta prin care Sfântul Nectarie a trecut de-a lungul vieții lui. Exilat, umilit și condamnat fără să aibă șansa să se apere într-un proces, a răbdat toate persecuțiile și nedreptatea cu credință nestrămutată și adâncă smerenie.
V-aș povesti mai multe, dar chiar merită să-l vedeți. Înțeleg că este disponibil și online, dar ca și în cazul fimului Între chin și amin, cred că trebuie văzut pe ecran mare, cu sunetul și deconectarea unei săli de cinema.

Închei prin a ura la mulți ani binecuvântați celor care poartă numele Sfântului Andrei și la mulți ani tuturor românilor! Sfântul Andrei să ocrotească poporul român!
Noapte cu pace tuturor!

2 comentarii:

  1. ” ... este pomenit între Sfinţi un monah, căruia nu i se dă numele, despre care se spune că n-a judecat pe nimeni. Altfel, viaţa lui avea destule scăderi, căci petrecea în lenevie şi nu se străduia prea mult spre împlinirea datoriilor călugăreşti. A venit vremea sfârşitului şi cei din jur l-au văzut zâmbind vesel şi mulţumit. Ştiindu-i viaţa, ceilalţi monahi stăteau în apropiere şi nu înţelegeau cum poate fi atât de senin în ceasul morţii. I-au spus: ,,Noi te-am văzut, frate, că în nebăgare de seamă ţi-ai petrecut viaţa şi nu ştim de unde îţi este în ceasul acesta înfricoşător această nemâhnire şi dulce zâmbire. Însă, cu puterea Domnului nostru Iisus Hristos, Dumnezeul nostru, întărindu-te, scoală-te de ne spune, ca toţi să preamărim pe Dumnezeu’’.
    Călugărul s-a ridicat şi le-a spus: ,,Cu adevărat, cinstiţi părinţi, în toată nebăgarea de seamă mi-am petrecut viaţa şi acum s-au adus înaintea mea scrise toate lucrurile mele cele rele. Şi s-au citit şi mi-au zis îngerii lui Dumnezeu; Le ştii pe acestea? Iar eu am răspuns: Adevărat, cu încredinţare le ştiu. Însă de când m-am lepădat de lume şi m-am călugărit, n-am osândit nici un om, nici răutate asupra cuiva n-am ţinut şi mă rog ca să se împlinească la mine cuvântul lui Hristos, Care a zis: Nu osândiţi, ca să nu fiţi osândiţi; iertaţi şi se va ierta vouă. Pe acestea dacă le-am grăit, îndată Sfinţii Îngeri au rupt zapisul păcatelor mele. Şi de aceea mă duc cu bucurie şi fără de mâhnire către Dumnezeu”.
    Au fost ultimele sale cuvinte, căci sufletul său s-a dus la Dumnezeu (După Vieţile Sfinţilor pe martie, Ed. Mănăstirea Sihăstria).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult prentru acest cuvânt încurajator!
      Așadar, să avem nădejde. Să ne străduim să punem început bun și să iertăm din toată inima și ni se va ierta și nouă.

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *