miercuri, 8 martie 2023

{ Blog 365...day 67 }

Provocare adusă în blogosferă de către Sandra -
Diary of a stay a home mum

Doamne ajută! Bine v-am regăsit!

Sfinții 40 de mucenici

Să luăm aminte la un fragment din viata Sfintilor 40 de Mucenici si cum erau mamele ortodoxe care doreau mântuirea fiilor lor...

Pentru că au fost scoși vii din lac, comandanții au poruncit să li se zdrobească picioarele cu ciocanele. Toți martirii au trecut la cele vesnice în urma acestui supliciu. Trupurile lor au fost puse într-un car, ca să fie duse spre ardere și apoi să fie aruncate în lac.
Numai Meliton, un tanar soldat, a supravietuit torturii. Pentru ca mai respira, ostasii nu l-au pus in car. Mama sa, stiind ca cei 39 de confrati in suferinta aveau pregatita imparatia cerurilor, isi ia fiul in brate si merge cu el sa-l puna in car. Meliton moare pe drum, in bratele mamei sale.

Bradoși...

În satul meu nu se făceau mucenici "cu zeamă", ci bradoși. Dar, regăseam aceeași sfințenie în ritualul pregătirii lor. Mamaia și mama făceau tăvi pline cu bebeluși pe care îi însemnau cu un capac de pix in locul gurii și al ochilor și al năstureilor de la hăinuțe.
Târziu am înțeles de ce coca pufoasă era împărțită în fix 40 de grămăjoare...




Și o dedicație pentru dumnevoastră, doamnelor:

DE ZIUA VOASTRĂ..
de Preot Sorin Croitoru

Fără femeie, nu am fi,
Fără femei, ce am iubi?..
Fără femeie mângâieri
Nu am primi de nicăieri!

Fără femei nu am visa,
Fără femei nu am lupta;
Lipsiți de scumpele femei,
Poeții n-ar avea idei..

Sunt slabe, însă lipsa lor
Usucă sufletul de dor;
Prin mâinile acelea mici
Trecut-au Feți frumoși voinici!

Atâta pace știu să dea
În clipele de viață grea..
Cu ele-alături ești erou,
Te întărești și lupți din nou!

Cu o femeie lângă ei
Fricoșii se prefac în lei,
Războinicii se îmblânzesc
Și cei ce-s supărați, zâmbesc.

Cum Moise zice în Scripturi,
Suntem doar simple firmituri
Căci, după câte înțeleg,
Doar EL PLUS EA sunt om întreg!

Am fost zidiți în așa fel,
Că EA nu poate fără EL,
Dar nici un EL nu ar putea
Să fie, dacă n-ar fi EA!

De Ziua voastră, dragi femei,
Primiți atâția ghiocei,
Și-atâta dragoste primiți,
Cât suflet știți să oferiți!

Să vă păzească Dumnezeu,
Ca să ne însoțiți mereu
În ani mai răi și-n ani mai buni,
În zile calme și-n furtuni!

Măicuța Domnului Cel Sfânt
Să vă-ntărească pe pământ,
Ca să ne bucurați pe noi
Cu frumusețile din voi!

Una pe zi...
Strălucire şi măreţie este lucrarea Lui...

Wulfenite from Ojuela Mine, Mexico
Photo Copyright - Exotic Crystals LLC
Gândul zilei...

„Doamne, Tu ştii că eu sunt neputincios. Cu frică eu caut căile care duc spre Tine. Nu mă trece cu vederea; nu Te depărta de mine în căderea mea; Apropie-Te de mine, om de nimic, dar însetat de Tine. Sălăşluieşte-Te în mine şi săvârşeşte Tu singur toate câte ne-ai poruncit nouă; fă-mă să fiu al Tău în vecii vecilor în dragoste neclătinată.”
(Arhimandrit Sofronie Saharov)

O seară frumoasă tuturor! Noapte cu pace!

10 comentarii:

  1. Mulțumim pt dedicație!
    Mulțumim și pt mucenici, mi-am amintit cu drag de copilărie și ce buni erau. Bunica maternă a fost brutăreasă ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu toată dragostea, Andreea!
      De erai mai aproape, te invitam la un bradoș.

      Ștergere
    2. Da, chiar și așa parcă am gustat cu gândul!
      Merci🤗🥰♥️🙏

      Ștergere
  2. Multumesc pentru minunile de azi!
    La Multi Ani cu pace si liniste!
    Doar bine la voi!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mulți ani și ție, dragă Suzana! Mulțumesc și eu pentru gândurile tale frumoase! <3

      Ștergere
  3. Interesting learning about your traditions, the bradosi looks good.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you very much, Jean! I love our traditions and try as much as possible to pass them on to my children.
      Have a wonderful day!

      Ștergere
  4. Sfintii 40 de mucenici sa ne ocroteasca! Ce bine arata bradosii. Deliciosiii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amin! Să știi Ioana că eu mă minunez cum de sunt atât de gustoși pentru că fiind în post, practic sunt din pâinică dulce și aromată, nimic mai mult. Dar, cu toate acestea, s-au topit. :))

      Ștergere
  5. Eu cu termenul de bradoși am crescut. De mucenici am aflat mult mai târziu, când am venit la oraș.

    RăspundețiȘtergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *