luni, 27 martie 2023

{ Blog 365...day 86 }

Provocare adusă în blogosferă de către Sandra -
Diary of a stay a home mum

Doamne ajută la ceas de seară! Bine v-am regăsit!

Am o problemă cu fierul. Cu fierul din sânge. Am o talasemie minoră (o formă de anemie) moștenită de la tata și pe care am transmis-o mai departe copiilor mei, în special băiatului, care în adolescență a leșinat de câteva ori. Prima dată, eram la o repetiție generală la teatru. Copiii pe scenă, părinții în sală; sala aproape plină. La un moment dat Ștefan a început să se clatine ușor (îmi spunea cineva ulterior că a crezut că face parte din scenariu), apoi s-a prăbușit, iar în cădere s-a agățat cu mâinile de cortina grea de catifea. Slavă Domnului, era prinsă bine. Până când am reușit să sar eu două rânduri de scaune, un tătic ajunsese deja lângă el și l-a ridicat. Altă dată, a căzut în parc și de vreo două ori la antrenamentele de baschet.
Eu am o preferință pentru mijloacele de transport. :)) Am căzut în tren, autobuz și de mai multe ori în metrou. 
Problema pe care o simt eu este că nu pot sta mult timp în picioare. Pot să merg mult pe jos, dar să nu stau pe loc. Și să nu fiu nemâncată.
Ieri, după Sfânta Liturghie, am fost la o înmormântare. Am adunat mai multe ore de stat în picioare și nici nu mâncasem nimic. La un moment dat, am simțit că văd negru în fața ochilor și am căutat un loc să mă așez. Erau destule locuri libere, biserica foarte mare, răposatul în vârstă, deci nu-l petreceau prea mulți oameni. Am găsit deci un loc și m-am așezat. În scurt timp nu am mai simțit slăbiciunea aceea. A trecut. Nu și privirile care m-au pus la zid. 
Mă gândeam apoi la neputințele mele. Nu, nu la cele date de această boală cu care slavă Domnului, m-am împrietenit în timp, ne cunoaștem bine, știm să trăim împreună, ci la modul în care încă mă las afectată la vârsta mea de judecata din privirile oamenilor. Am o altă problemă cu aceste priviri și în ceea ce privește boala mea de piele. Dar, despre asta, într-o altă postare.

Una pe zi...
Strălucire şi măreţie este lucrarea Lui...

Fantastic Azurite from Touissit-Bou Beker mining district, Oriental Region, Morocco; 3.7 cm.
Photo Copyright - @nunzio.j
Gândul zilei...
Nu te întrista omule pentru răutățile lumii, pentru ispitele ce vin de la oameni! Bucură-te omule de iubirea lui Dumnezeu, de ocrotirea Maicii Domnului și a sfinților, de prietenii adevărați pe care îi ai în jurul tău! Găsești mereu să te tulburi de mici răutăți ce le întâlnești în cale, dar nu te bucuri de prietenii tăi dragi care te iubesc! Haide omule, zâmbește! E gratis și face bine!
(Pr. Ioan Danci)

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o noapte liniștită!

26 de comentarii:

  1. cred că ți-ar prinde bine niște vin de coacăze sau sirop de coacăze, ardelenești. n-ai mai avea probleme cu anemia!
    minunat, într-adevăr, acel azurit!
    da, cum să nu-l iubești pe părintele Ioan când Dumnezeu ne trimite prin el cuvânt de învățătură și alinare pentru bietele noastre suflete!
    seară cu pace și bucurie! sus să avem inimile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa cum am răspuns mai jos, Andreei, anemia mea nu se tratează. Dar, un vin de coacăze tot aș încerca. :)))

      Ștergere
    2. Adevărat! Îmi place mult părintele Ioan Danci și știu că și tu îl admiri. Multă mângâiere ne trimite Domnul prin el. Și nu numai prin el.
      Seară cu pace și bucurie și vouă!

      Ștergere
  2. Daniela, nu ar trebui sa iei in seama ce ar spune sau ce ar crede alții!
    Acum, nu cred că e om care sa nu aibe vreo neputința macar!
    Uite eu ieri am mers la schit la Moneasa și la masa de la restaurant numai 3 persoane au mâncat de post, dar asta nu mă face să îi judec pe cei care au mâncat de dulce. Până la urma fiecare alege ce simte în viața! Motivele sunt personale și nu ar trebui sa ne pese ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Andreea! Dar, așa cum zici, tot omul are o neputință, dar eu le-am adunat pe toate. :)))
      Faci foarte bine că nu judeci. Eu o mai fac uneori... Și mă smerește Dumnezeu de nu mă văd!

      Ștergere
    2. Avem multe, multe încă de tineri...
      Dar învățăm să le ducem așa, toate sunt spre binele nostru veșnic.
      De multe ori zic, Doamne când mă doare ceva parcă simt in strop mic din durerea pricinuită de noi Ție!
      Bineînțeles că nu pot sa mă asemăn sfinților care cereau starea de boala trupească...dar în timp învățăm macar sa nu mai tot cartim

      Ștergere
    3. Ai mare dreptate, draga mea! Mai învăț și eu de la tine, de la voi (să nu mai cârtesc atât de mult).
      Sigur că nu ne putem compara cu sfinții, dar putem și chiar trebuie să îi luăm drept model.
      Doamne miluiește!

      Ștergere
    4. vorbă din Pateric: ”a uitat Dumnezeu de mine, azi nu m-a durut nimic ...!”

      Ștergere
    5. Amin! Sa ne întărească Dumnezeu pt a le duce pe toate cu credință și la trecerea, mare trecere din viața asta pământească sa auzim și noi glasul Lui care ne chema la viața cea fără de durere...
      Sa nadajduim, Daniela până în ultima clipa in mila Domnului🙏

      Ștergere
    6. Andreea, amin! Să nădăjduim până în ultima clipă în mila Domnului!
      Florin, adevărat cuvânt! Realitatea este că atunci când ne doare tare îl strigăm cu adevărat pe Domnul.

      Ștergere
    7. Ce conversație frumoasă am avut cu voi în seara aceasta, bihorenii mei dragi!...
      Să aveți o noapte cu pace! Ne întâlnim în rugăciune!

      Ștergere
    8. Tu vrei să mă faci să plâng la ceas de seară?
      Și eu vă iubesc! Sunt recunoscătoare Domnului că vă am! Fug să-I mulțumesc! Te îmbrățișez cu toată dragostea!

      Ștergere
  3. Anemie feripriva am avut și eu în sarcini, stări de epuizare si amețeală cumplite...
    Și acum uneori amețesc de trebuie să mă așez imediat că să nu pic pe undeva...
    Cu timpul mi-am mai corectat și hemoglobina ...
    Multă sănătate și răbdare, suntem așa cum vrea Dumnezeu sa fim, tot El ne ajuta sa le ducem pe toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anemia aceasta congenitală nu poate fi corectată. Pur și simplu înveți să trăiești cu ea.
      Când vorbim despre talasemie, definim, de fapt, un grup de boli hematologice ereditare (moștenite) care afectează capacitatea organismului de a produce o hemoglobină normală.

      Ștergere
    2. Da, am înțeles! Așa moștenesc și eu astmul și alergiile...
      Ce straniu mi se părea când eram copil. Cum de la ceva atât de neinsemnat corpul are reactii adverse cum ar fi praful de casa.

      Ștergere
    3. Vrei să-ți spun că am și d-astea? :))
      Nu mai spun. M-a ferit Domnul de multe în viața aceasta. Să fiu mulțumită și mulțumitoare! Mi-am văzut copiii mari... Cine ar fi crezut?
      Slavă Lui pentru nemăsurata milă!

      Ștergere
    4. Asta ziceam și eu, draga mea...
      Eu mă minunez că mare milostivire a lui Dumnezeu a făcut ca eu, copilul atât de bolnav și femeia nu chiar sănătoasă de apoi a născut 4 copii prin mila Domnului sănătoși!
      Ce dar și ce bucurie mai mare as și putut primi!?
      Așa că și atunci când simțim că puterile ne lasă, încă mai avem un picuț de putere acolo undeva conservata...
      Toate le putem intru Hristos! Dar nu pt vrednicia noastră, ci prin bunătatea lui Dumnezeu!

      Ștergere
    5. „Ce este cu neputință la oameni este cu putință la Dumnezeu.”

      Ștergere
  4. Am vazut aseara postarea ta, insa mi-am cautat un caietel in care imi notasem un link:
    https://www.csid.ro/sanatate/sanatate-health/surse-de-fier-in-ce-alimente-gasesti-acest-mineral-important-pentru-organism-19750129/.
    Iar din cartea lui Marco Borges - Revolutia de 22 de zile (Programul pe baza de plante care iti va transforma corpul si iti va schimba obiceiurile si viata) este o listuta cu sursele principale de fier din plante:
    spanac (gatit), tomate uscate la soare, seminte de dovleac, mangold(gatit) - nu il cunosc, naut, fasole alba,linte, ciocolata neagra (peste 70%), quinoa, tahini, spirulina, caise uscate, coacaze si stafide uscate, migdale.
    Tu stii mai multe. Observatia mea despre stafide si caise, sa fie din cele brune...
    Poate gasesti vreo idee noua!
    Sanatate multa! Doamne ajuta! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vaai, Suzana! Îți mulțumesc din suflet! Nu, nu știu mai multe. Mi-ai dat o mulțime de informații. O parte din alimentele recomandate le consumăm deja, pe altele încercăm să le introducem în alimentație. Dintre cei din familie eu sunt cea mai reticentă la nou. :)) Fiica mea e vegetariană de câțiva ani și a adus multe alimente și rețete noi la masă, iar Cristian, soțul meu, a trăit mulți ani în afara țării, mare parte din ei în Africa și la fel, ne pregătește diverse ciudățenii.
      Fructele uscate îmi plac foarte mult. Nu pot spune același lucru despre ciocolata neagră. Am o relație foarte specială cu ciocolata fină cu lapte. :)
      Domnul să-ți răsplătească dragostea!

      Ștergere
  5. I'm so sorry to hear this especially that people were judgemental toward you. We all live in glass houses so I just don't understand those who judge others without consideration. On a positive note, it does sound like you've well figured out how to deal with your anemia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you very much, Jean! We're human and we judge consciously or not, but it would be good to stop being affected by it.

      Ștergere
  6. Daniela, Dumnezeu sa iti dea sanatate multa. Te inteleg atat de bine din toate punctele de vedere, pentru ca si eu sunt "prietena" cu aceasta anemie. Mai mult, organsimul meu nu absoarbe fierul din nici un fel de aliment. La fel ca tine, am o predilectie pentru a lesina in mijloacele de transport:).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Ioana! Ai făcut setul de analize suplimentare să vezi dacă ai talasemie? După cum spui că organismul nu absoarbe fierul, e foarte posibil să ai.
      Sănătate multă îți doresc și eu. Doamne ajută!

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *