vineri, 24 martie 2023

Leapșa - Chestionarul lui Proust

Preluată de la Suzana, care a fost invitată de către Arca lui goE

1. Principala mea trăsătura – Curiozitatea

2. Calitatea pe care doresc sa o întâlnesc la un bărbat – Simțul umorului

3. Calitatea pe care o prefer la o femeie – Simțul umorului

4. Ce prețuiesc mai mult la prietenii mei – Răbdarea pe care o au cu mine

5. Principalul meu defect – Împrăștierea; faptul că încep mai multe lucruri deodată.

6. Îndeletnicirea mea preferata – Lucrul de mână

7. Fericirea pe care mi-o visez – Mântuirea

8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire – În afară de a pierde mântuirea? Să devin o povară pentru cei din jurul meu. Să nu mă mai pot îngriji singură.

9. Locul unde as vrea să trăiesc – În inima aproapelui meu.

10. Culoarea mea preferata – Vișiniu

11. Floarea care-mi place – Margareta

12. Pasarea mea preferata – Pescărușul

13. Prozatorii mei preferați – Ioan Ianolide, Viktor Frankl, Maria Pastourmadzis, Heather Morris, Alexandru Chermeleu

14. Poetii mei preferați – Nichita, Arghezi, Magda Isanos, Zorica Laţcu, Costache Ioanid, Nichifor Crainic, Ioan Alexandru

15. Eroii mei preferați din literatura – Micul Prinț, Moromete

16. Eroinele mele preferate din literatura – Jane Eyre, Tess D’Urberville, Marghiolița Huzum, Cilka

17. Compozitorii mei preferați – Bach, Mozart, Beethoven, Rossini, Chopin,....

18. Pictorii mei preferați – van Gogh, da Vinci, Monet, Turner, Homer, Grigorescu

19. Eroii mei preferați din viața reala – Părinții mei

20. Ce urăsc cel mai mult – Nu urăsc nimic și pe nimeni. Sunt dezamăgită adesea, dar asta doar pentru că mă amăgesc singură înainte.

21. Calitatea pe care as vrea s-o am din naștere – Răbdarea

22. Cum as vrea sa mor – pe Cale, în zbor și nu în cădere.

23. Greșelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgență – Cele recunoscute.

24. Deviza mea – Am două: Orice om poate fi iubit dacă vedem chipul lui Hristos în celălalt
Și toate îmi sunt îngăduite, nu toate îmi sunt de folos.

Sursa: Pinterest.com


Dacă doriți să participați, întrebările sunt acestea:

1. Principala mea trăsătura –

2. Calitatea pe care doresc sa o întâlnesc la un bărbat –

3. Calitatea pe care o prefer la o femeie –

4. Ce prețuiesc mai mult la prietenii mei –

5. Principalul meu defect –

6. Îndeletnicirea mea preferata –

7. Fericirea pe care mi-o visez –

8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire –

9. Locul unde as vrea să trăiesc –

10. Culoarea mea preferata –

11. Floarea care-mi place –

12. Pasarea mea preferata –

13. Prozatorii mei preferați –

14. Poetii mei preferați –

15. Eroii mei preferați din literatura –

16. Eroinele mele preferate din literatura –

17. Compozitorii mei preferați –

18. Pictorii mei preferați –

19. Eroii mei preferați din viața reala –

20. Ce urăsc cel mai mult –

21. Calitatea pe care as vrea s-o am din naștere –

22. Cum as vrea sa mor –

23. Greșelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgență –

24. Deviza mea –

5 comentarii:

  1. Loved reading your answers here and getting to know you a bit better. Wonderful mottos. I like the depth of these questions, I'll join in as well.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. I'm very delighted! Looking forward to read your answers.

      Ștergere
  2. Ce surpriza! Sunt cateva idei pe care nu le-am auzit niciodata in viata reala! Mai ales raspunsurile de la 22 si 24. Acum daca stau sa ma mai gandesc, imprastierea de care vorbeai ma caracterizeaza si pe mine, doar ca nu am interpretat-o ca pe un defect, pentru ca toate fiind generate de dorinta de a experimenta, se impletesc si fuzioneaza. Asa mi se pare... E adevarat ca uneori apare senzatia ca nimic nu termin, insa este doar temporara situatia.
    Multumesc pentru aceasta postare in care si eu te cunosc mai bine!
    Imbratisari si un final de saptamana cu bucurii! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să știi că ai dreptate cu împrăștierea. Eu am conștientizat-o pe la 19-20 de ani și de atunci am tot încercat să mă disciplinez, dar nu-mi iese întotdeauna. Cel mai grăitor exemplu este faptul că încep să croșetez( tricotez, cos) mai multe lucruri înainte de a le finaliza pe cele începute deja. E drept că se întâmplă astfel să și termin mai multe în aceeași perioadă. Și atunci nu mai pare că mă risipesc.
      Despre punctul 22, pot să-ți spun pe scurt, ce-am mai citit și eu pe la sfinții părinți: În afară de Mântuitorul nimeni nu este fără de păcat. Absolut toți oamenii suntem păcătoși. De vrem să ne odihnim în și alături de El, trebuie să conștientizăm această fire păcătoasă pe care o avem, să ne cercetăm pe noi înșine, să ne pocăim de păcatele noastre, să le mărturisim lui Hristos la scaunul spovedaniei, să vrem să ne schimbăm (să scăpăm de aceste patimi, să nu repetăm păcatele) și apoi să ducem o viață cât mai plăcută Domnului.
      Numai că omul fiind plecat spre cele rele încă din pântecele mamei lui, va cădea iar în păcat. Atunci, trebuie să o luăm de la capăt. De asta am spus că nădăjduiesc ca moartea să mă surprindă în zbor, adică în urcușul duhovnicesc și nu când sunt căzută.
      Despre punctul 24, știi că Mântuitorul ne spune: "Iubește-l pe aproapele tău ca pe tine însuți." (Asta pentru mine e destul de greu din două motive: fie mă iubesc pe mine peste măsură :))) și atunci nu mă mai gândesc la cel de lângă mine, fie mă detest în asemenea hal încât nu cred că așa ar trebui să-l iubesc pe aproapele meu.)
      Dar tot El ne spune: "Poruncă nouă dau vouă, să va iubiți unul pe altul, precum v-am iubit Eu". E, parcă sună altfel, nu?
      Numai așa vom putea iubi curat, având ca model nu omul căzut în păcat, ci pe Dumnezeu-Omul, persoana lipsită de păcat.
      Și, în sfârșit, ultima idee, este din Epistola 1 către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel, care ne spune că: "Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos.Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de ceva."
      Avem nevoie de multă înțelepciune și de mult discernământ clipă de clipă, atunci când alegem să facem sau nu ceva. Și de ajutorul și mila Domnului, firește. Că fără El, nimic nu suntem.

      Iartă-mă că m-am lungit atât! Te îmbrățișez și eu cu drag și îți doresc un weekend binecuvântat!

      Ștergere
  3. Îmi face mare plăcere să vă las răspunsurile lui Jean aici.
    https://chitchatwithjean.com/questionnaire-answers/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=questionnaire-answers
    Merită citit. :)

    RăspundețiȘtergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *