miercuri, 19 aprilie 2023

{ Blog 365...day 109 }

Provocare adusă în blogosferă de către Sandra -
Diary of a stay a home mum

Hristos a înviat! Bine v-am regăsit!

Iubirea alină sufletele celor care o primesc, dar mai ales pe ale celor care o dăruiesc. Și de cele mai multe ori nu se mai știe cine oferă și cine primește.
Vi s-a întâmplat să vreți să dăruiți și să fiți copleșiți? Să vrei să dăruiești un zâmbet, un ce mai faci?, cum e cu singurătatea, cu bătrânețea? și să rămâi mut de uimire?
Omul acela îți deschide ușa, te primește în casa lui, te așteaptă cu masa pusă, cu tot ce are el mai de preț, își deschide inima și îți povestește durerea lui, necazul lui... Ascultându-l, te simți mic, neputincios, ai vrea să mângâi, să alini, să vindeci și te trezești că tu ești cel mângâiat. Câtă vreme tu îți cauți cuvintele, te pomenești în prag încărcat de daruri pe care nu ai puterea să le refuzi.
“Dăruind lumina pe care nu o ai, o vei dobândi şi tu”.
(Nicolae Steinhardt)

Una pe zi...
Strălucire şi măreţie este lucrarea Lui...


Gândul zilei...

Trebăluind de zor prin bucătărie, mi-am amintit, pur și simplu, de o femeie pe care am cunoscut-o în copilărie... Era tare bătrână și locuia singură într-o casă mică și prăpădită, pe care aveai senzația că doar un simplu vânt ar putea să o facă una cu pământul. Și cu toate că era foarte săracă, mi-o amintesc dăruind mereu câte ceva.
Cred că prima oară când am primit ceva de la ea, a fost o mânuță de vișine dintr-un pom pricăjit care îi rezema gardul din fața casei. Iar într-o zi mi-a dăruit un buchet de dalii.
Pentru că ea nu certa niciodată copiii care se jucau și făceau gălăgie în fața casei ei, ne adunam adesea câțiva copii și ne jucam în voie pe petecul ei de pământ dinspre stradă, împrejmuit de un gard viu, de fapt de niște tufe neîngrijite, dar care nouă ne ofereau adăpost de privirile curioase ale trecătorilor.
Îmi amintesc că într-o zi de Paște, femeia ne-a adus fiecărui copil câte un ou roșu și câte o bucățică mică de cozonac. Tăiase două felii de cozonac în câte patru bucățele, ca să avem fiecare... Atât a avut, draga de ea. Probabil îl căpătase și ea de pe la biserică.
Și cu toate că avea atât de puțin, vecinii ei îi băteau mereu la poartă să-i ceară leuștean parfumat din tufele ei generoase. Sau niște crenguțe de vișin să le pună la murături... Sau să-i lase să adune prunele din pomii ei bătrâni, ca să făcă ei gemuri și țuică. Dar nimeni nu-i bătea la poartă să-i ducă și ei ceva. Cu toții știau că nu mai are pe nimeni pe lume și că este amărâtă, dar nimeni nu s-a gândit și la sufletul ei, la nevoile ei, la faptul că era mereu singură, chiar și de Paște, de Crăciun, de revelion, de ziua ei de naștere... Cine știe de când nu mai auzise un „La mulți ani!”, un „Hristos a Înviat” sau măcar un “Ce mai faci, tanti Gherghina?”
Cu toate că era bătrână și foarte aplecată de spate, o mână de om care ar fi încăput în îmbrățișarea unui copil, ea avea mereu flori în curte. Narcise, lalele, trandafiri, regina nopții și mai ales dalii. Le ducea la mormintele celor dragi ai ei, iar dacă cineva se uita peste gardul ei și-i lăuda florile, rupea de grabă vreo cinci fire și i le dăruia bucuroasă.
Și așa am învățat eu, încă din fragedă pruncie, că nu există om care să nu poată dărui ceva. Că de multe ori, oamenii care au cel mai puțin, dăruiesc cel mai mult. Și de atunci, mai ales de sărbători, mă gândesc că undeva, într-un colț de lume, există un suflet singur, căruia doar nelipsitul calendar atârnat pe perete și mersul regulat la biserică îi mai amintește că sunt sărbători... Și că tare s-ar bucura de vizita unui alt suflet, de o felie de cozonac, de un “Hristos a Înviat”...
(Irina Binder)

Noapte cu pace tuturor! 

8 comentarii:

  1. Ce fragment frumos! Mi-a amintit de copilărie, aproape de casa bunicii mele locuia o bătrânică, noi ii duceam câte un bidon de apă de la fântâna arteziană, iar ea ne umplea mâinile cu mere verzi! Dumnezeu să o odihnească!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dumnezeu să o odihnească în pace, Andreea! Și pe ea și pe toți cei adormiți de pretutindeni!
      Recunosc, spre rușinea mea că nu am citit încă nicio carte a Irinei Binder, deși am cumpărat vreo șapte în iarna aceasta. Mama mea le-a citit pe nerăsuflate. Și tot ea mi-a semnalat câteva fragmente care i-au plăcut mult. Seara, când stăteam lângă ea și croșetam, îmi mai citea câte un fragment care-i plăcea mult. Îmi amintesc de unul în care autoarea se cam plângea că mama ei o sună des și se vaită de toate durerile. La care mama a tras concluzia: "Și eu te sun și mă plâng la tine; tu ești la serviciu prinsă cu ale tale și eu mă vait de toate cele." Zic: "Ba să mă suni de câte ori simți nevoia. De abia mă ajuți să mă deconectez." Ceea ce e adevărat. Oricât de mult s-ar plânge mama la mine, nu ar fi destul pentru a compensa grija pe care mi-a purtat-o mama toată viața mea.

      Ștergere
  2. Enjoyed reading your post tonight. Such wonderful thoughts.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos,îmi plac cărțile autoarei ,le-am primit cadou!Chiar are multe fragmente de genul! Încă nu am citit ultima ei care dar cu siguranță o voi citi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum spuneam, nu am citit încă nimic scris de ea, dar dacă zici și tu că merită, atunci le voi citi și eu.
      Mulțumesc!

      Ștergere
  4. Adevarat a inviat!
    Este atat de bine cand vezi ochii oamenilor bucurosi cand le-ai adresat si un mic zambet, sau ajutor, sau...
    Noapte buna in pace, Daniela!😘❤️
    De aceasta data lucrarea Lui pare pufoasa si catifelata...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e adevărat, parcă ar fi de catifea...
      Îți mulțumesc, Suzana! Noapte cu pace și ție! Iertare pentru răspunsul întârziat! Am avut o zi plină. Dar, uite că tot noaptea îți răspund. :)

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *