marți, 10 ianuarie 2023

{ Blog 365...day 10 }

Provocare adusă în blogosferă de către Sandra -
Diary of a stay a home mum

Doamne ajută la ceas de seară! Bine v-am regăsit!
Slavă Domnului, în sfârșit plouă și la noi. Dacă era puțin mai rece, se putea transforma în ninsoare. Dar, oricum e foarte bună și ploaia. Nu a mai plouat demult. 
Astăzi am avut o zi productivă la serviciu. Încet încet îmi intru în ritm. 
Acasă toate sunt bune și frumoase. Maria a reînceput școala. E în ultimul an de liceu. E destul de silitoare și de organizată. Sper să o țină Domnul așa și să avem bucurii la vară. 
Ștefan e în pragul sesiunii. Azi a avut prima testare. Nădăjduiesc să treacă cu bine și de această sesiune. Din păcate el mă moștenește și are emoții foarte mari la examene. Și e și mai nerăbdător. Deja e cu gândul la ski, la vacanța de după sesiune. :))) 

Una pe zi... 
Strălucire şi măreţie este lucrarea Lui...

Chihlimbarul, este o piatră semiprețioasă de culoare galbenă, transparentă, translucidă sau opacă, fiind de origine organică, de fapt o rășină fosilă.






Aceste pietre sunt exemplare rare și foarte scumpe. 

Unele incluziuni îi pot conferi culoare albăstruie, roșie sau verzuie.



Vârsta chihlimbarului este apreciată la până la 260 milioane de ani. Provine din rășina arborilor de pe acele vremuri, care cu timpul s-a solidificat ca o substanță amorfă, fără să fie un mineral.

Chihlimbarul prezintă pentru cercetătorii paleontologi o importanță deosebită, prin incluziunile de fosile conservate perfect, timp de milioane de ani, în masa rășinei.




Chihlimbarul este socotit piatră prețioasă încă din timpurile preistorice, fiind folosit ca bijuterie sau obiect de cult. Unele bijuterii de chihlimbar din Egiptul antic, care s-au păstrat, au o vechime de peste 6.000 de ani.






Una dintre operele de artă cele mai valoroase din istorie executate cu această piatră prețioasă este „Salonul de chihlimbar”, ale cărui decorațiuni din chihlimbar au fost făcute cadou în anul 1716 de regele Prusiei Frederic Wilhelm I, țarului Rusiei, Petru cel Mare. Acest obiect de artă, expus în Rusia, a dispărut (a fost furat) în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. 
Între anii 1979 - 2003 salonul a fost reconstruit după fotografii de către specialiști ruși, și acum este expus în Palatul Ecaterina din orașul Pușkin, la cca 25 km sud de Sankt Petersburg. Decorațiile originale de chihlimbar nu au fost încă regăsite.


La noi în țară, există în satul Colți din Buzău, un muzeu al chihlimbarului. Eu l-am vizitat cândva cu copiii. Nu este ceva impunător, funcționează într-o casă cu etaj, cu o arhitectură rurală specifică locului, însă puteți vedea acolo o mare varietate de mostre de chihlimbar, provenite din zăcămintele extrase din minele din împrejurimi sau din alte zone din Munții Buzăului.

Când am fost noi, aveau și un mic magazinaș de unde puteai să cumperi bijuterii mai mici sau mai mari, după buget. Am luat și noi un breloc. :))))

Și pentru cine a avut răbdare să citească tot ce am bălmăjit eu aici, fac cinste cu o bere. (În engleză, această piatră spectaculoasă se numește amber.)

A, și să nu uit, dacă ajungeți cumva în zona satului Colți, să nu ratați peșterile rupestre din zonă.

 
Gândul zilei...
,,Nu uitați să vă rugați, nu uitați să chemați numele lui Hristos, nu uitați, în necazurile pe care le aveți, să priviți fața Maicii Domnului și să o simțiți pe Maica Domnului ca pe mama voastră adevărată, iar aceasta va veni să vă ajute, să vă mângâie, să fie alături de voi."
Starețul Efrem Vatopedinul

În speranța că nu v-am plictisit cu prea multe amănunte, vă doresc o seară frumoasă și o noapte cu pace!

10 comentarii:

  1. Oh, amber is very pretty. Most of what I know about amber is from the Jurassic Park dinosaur movies.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Yes, Jean, amber is very beautiful. I also liked the movie Jurassic Park.

      Ștergere
  2. Daniela, bafta lui Stefan la examene, iar Mariei spor la invatatura si reusita la examenele de la vara.
    Ce minunatii ne-ai aratat si azi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ioana, Domnul să le ajute tuturor copiilor!
      Mă bucur că-ți plac comorile pământului! :)

      Ștergere
  3. urarea noastră în sesiune era: ”baftă, milă și pomană!” și eu eram plin de emoții înaintea examenelor, indiferent cât de pregătit eram. îmi zicea Părintele că dacă n-am un pic de emoții atunci este ceva bai cu mine :)
    n-am apucat să văd postarea ta ”la ceas de seară”, poate că visam mai frumos dacă mă culcam cu gândul la ”comorile pământului”. mulțumiri pentru toate!
    vezi că până îți intri din nou în ritm vine week-end-ul :)
    spor în toate cele bune să aveți!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Florin, exact așa eram și eu, cum spui. Ba, mai mult, la fel sunt și acum, la 50 de ani. De fiecare dată când dau examenul de evaluare (și îl dau anual, de parcă în 25 de ani nu am convins inspecția de stat că sunt capabilă... sau poate vor să vadă dacă nu m-am senilizat. :))
      De fiecare dată, am aceleași emoții înainte, nu pot să înghit nici măcar o gură de apă, iar după ce trece examenul, se lasă cu migrenă până a doua zi.
      Mda, ce să spun... la mine ceas de seară, e undeva spre miezul nopții. De aceea, dimineața mă trezesc atât de greu.
      Bine zici și cu intratul în ritm. :))))
      La voi e zăpadă?

      Ștergere
    2. nu pune la suflet inspecția de stat, bucură-te pentru toate! apropo pe ăia cine-i verifică?
      să știi că ceva ceva zăpadă avem, pe sertare în congelator :), la munte chiar pe creste este puțină, așa ca și pudrat cu făină, păi dacă nici la Stâna de vale (peste 1000 de metri) nu este, nici la Vârtop ... ne ruginesc schiurile în pod :)
      sus să avem inimile!

      Ștergere
    3. Aproape mă apucase invidia, până să citesc de congelator. :)
      Poate spre finalul lui ianuarie, început de februarie, vom avea și puțină zăpadă. la voi sunt șanse mai mari, oricum.

      Ștergere
  4. Cât de frumos e chilimbarul! Ce de informații! Mulțumesc!
    Baftă lui Ștefan! Timp și energie, Mariei pentru tot ce are de făcut ,de asimilat!
    Săptămână cu bucurii mărunte și constante!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne ajută, draga mea și Mariei tale și lui Andrei, și tuturor copiilor!
      Pace și bucurie și vouă!

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *