sâmbătă, 28 ianuarie 2023

Jurnalul unei femei simple (13)

(adus in blogosfera românească de către Corcodusa)

Pentru astăzi...
Sâmbătă, 28 ianuarie 2023

Afară...
În sfârșit a ajuns și la noi iarna. Sub mantia albă de zăpadă, pământul pare că se odihnește. Fulgii de zăpadă învelesc lumea într-un văl alb, fermecător de pur. Cerul s-a deschis pentru a cerne fulgii de nea, care par că se grăbesc spre pământ astfel încât următorii să aibă loc să cadă.

Mă gândesc...
La bucuria pe care o aveam în copilărie la prima ninsoare, la nerăbdarea cu care mă lăsam îmbrăcată, înfofolită de-a dreptul, înainte de a ieși la sanie, la mulțimea copiilor de pe pârtie... Aveam o uliță paralelă cu a noastră, ușor înclinată, care se termina cu o mică rampă ce dădea chiar în șoseaua județeană. Astfel că, exact înainte de linie de sosire, trebuia să tragi mult dreapta ca să nu ieși fix în șosea. De cele mai multe ori nu reușeam. Slavă Domnului că șoseaua nu era circulată ca acum. Și Maicii Domnului și Îngerului Păzitor care ne ocroteau.
Apoi, după mai multe ceasuri (cine mai măsura timpul?), veneam în sfârșit acasă, cu ciorapii plini de zăpadă și mănușile (cele legate cu un șnur pe care mi-l trecea mama pe după gât să nu le pierd) ude fleașcă.
Mama ne așeza la masă și de abia puteam ține lingura în mână de cât de înghețate îmi erau degetele. Dar eram atât de fericită!

Sunt recunoscătoare...
Pentru acest dar din Cer.
(Sursa Pinterest)
În bucătărie...
Aromele de la micul dejun însoțit de cafea. Toate pregătite de domnul soț cu multă dragoste. E răsfățul meu de dimineață, pe care l-am acceptat cu greu dar care, printre altele, mă face să mă simt atât de iubită.
 
Sunt îmbrăcată...
Încă în pijama și pe deasupra un halat de culoarea vișinelor coapte. Și șosete vesele cu maci și buburuze.

Meșteresc...
Cum durerile de cot (la propriu :))) m-au mai lăsat (deși mai trebuie să port orteza încă o săptămână), am reluat lucrul la rucsăcelul Georgiei:


Citesc...
Am terminat cartea lunii ianuarie, pentru Clubul de lectură.


Și am început Omul în căutarea sensului vieții, de Viktor Frankl

Sper...
Să nu se topească zăpada în două zile. Să ne bucurăm puțin sufletele.

Învăț...
Să scriu recenzii de carte. Nu am făcut-o niciodată și nu prea știu ce și cum, dar sper să mă țin de provocarea Mayei. Ideea îmi place foarte mult.

În casă...
Ne așteaptă curățenia de sâmbătă. Azi se va adăuga și curățarea zăpezii de pe alee, de pe lângă casă, de pe terasa din spate (care e deschisă) și să facem și o potecă până la camera centralei unde avem și cămara. Mă bazez pe Cristian și pe Ștefan pentru asta.

Ascult...
Muzica de petrecere a unui vecin. 😆 Ăsta este unul din dezavantajele locuitului la bloc. Dar, imediat ce termin postarea, vom pleca la casă. Acolo e liniște.

Un film pe care îl recomand...


Ostrov, nu-mi vine să cred că nu l-am recomandat până acum. Cred că trebuie neapărat văzut. Și revăzut.

Unul din lucrurile preferate...
Să pășesc prin zăpadă.

Un citat...
Dragostea este singurul mod în care putem cuprinde o altă fiinţă umană în nucleul cel mai lăuntric al personalităţii sale. Nimeni nu poate deveni pe deplin conştient de esenţa unei alte fiinţe omeneşti dacă nu o iubeşte. Dragostea ne face în stare să vedem trăsăturile şi caracteristicile esenţiale ale persoanei iubite; ba chiar mai mult, vedem potenţialul din persoana iubită care nu este încă actualizat. Mai mult, prin dragostea sa, cel care iubeşte îi permite persoanei iubite să îşi actualizeze potenţialul. Făcându-I pe cel iubit conştient de ceea ce poate fi şi deveni, el face ca aceste potenţialităţi să devină realitate. (Victor Frankl)

O fotografie...

Eu, în oglindă. :)))

Un loc unde mi-ar plăcea să fiu...


Din comorile pământului...

Wulfenite
Locality: Ahmad Abad Mine, Bahabad, Yazd Province, Iran
Photo Copyright © Anton Watzl Minerals

Din iubita mea Românie...
Un loc de poveste 

View from the top of Postăvarul Massif on a sunny winter day. This is a mountain range near Brașov and it has the highest peak at 1799m high. Here there is one of the most popular ski resorts in Romania, Poiana Brașov.

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc un weekend minunat!

11 comentarii:

  1. What a gorgeous crochet backpack. I'll have a look at the movie you recommended, hope it has English subtitles so I can watch. Have a wonderful Saturday!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you very much, Sandra!
      This week's video is speechless. It's just a shot from high above the mountains.
      But, yes, I've already thought about one for the next week. This time will be a video with English subtitles.
      Glad you want to watch them.
      Have a wonderful Saturday to you too!

      Ștergere
    2. Ohh, I just realised you were talking about the movie, not the video about Romania.
      I hope you will find it with english subtitles. It is a very beautiful one.

      Ștergere
  2. Wow, such stunning views in the video! Not sure about sitting outside on that snowy porch unless the blanket is heated. Will have to look up your movie. Hope you have a wonderful weekend!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you very much, Jean! I'm glad you liked the video about Romania's mountains. I wish you a wonderful weekend as well!

      Ștergere
  3. My dears, I have found for you the movie Ostrov with English subtitles.
    https://youtu.be/Wz-vegualMg

    RăspundețiȘtergere
  4. Weekend cu iubire, frumos și odihnă!
    Povestești frumos!
    Pentru recomadările de carte și film, mulțumiri!
    Ostrovul și Pelerinul rus, de văzut și recitit, cănd ne incearcă deznădejdea sau când ne pierdem , putin, pe cale!


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Lili!
      La fel îți doresc și eu!
      Am trecut pe la tine și m-am bucurat de minunatele fotografii albe pe care le-ai postat.

      Ștergere
  5. tare faine toate, cap - coadă! :) filmul Ostrov chiar merită văzut și revăzut.
    când am văzut ”locul unde ți-ar place să fi” mi-am amintit, cu haz de data asta, că în urmă cu câțiva ani ne-am hotărât să stăm câteva zile la schi, în Vârtopul plin de pensiuni, cabane și căbănuțe. Am vrut să mergem în cursul săptămânii deoarece la sfârșit de săptămână nu mai încapi pe acolo. Chiar lângă pârtia principală este o cabană faină, de lemn, dar ocupată tot timpul! Soția s-a pus să caute pe la toate pensiunile din jur loc de cazare, era ocupat peste tot iar unde era să fie liber au zis că ei nu încălzesc camera doar pentru două nopți (miercuri și joi, că vineri oricum începea balamucul și plecam); când să ne dăm bătuți a încercat așa într-o doară și la cabana de pe pârtie, fără nicio licărire de speranță și surpriză, aveau locuri libere și era cu muuult mai ieftin decât la restul care erau mai departe de pârtie! din balconul camerei se vedea cam ca in imaginea postată de tine :)
    pace și bucurie la tot omul să fie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumos, Florin! Nu am schiat niciodată pe Pârtia Vârtop, de altfel nici în alt loc din Apuseni.
      De cele mai multe ori, am mers cu copiii pe Valea Prahovei, cel mai des la Azuga. Dar, și acolo erau peisaje de poveste.
      De câteva ori, am mers și la Borșa, în Maramureș.
      Pace și bucurie și vouă! Să aveți o duminică binecuvântată!

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *