vineri, 6 ianuarie 2023

{ Blog 365...day 6 }

Provocare adusă în blogosferă de către Sandra -

Doamne ajută la ceas de seară! Bine v-am regăsit!
Pictură: Vasile Branzan
"În Iordan botezându-Te, Tu, Doamne, închinarea Treimii s-a arătat. Că Glasul Părintelui a mărturisit Ție, Fiu Iubit pe Tine numindu-Te; și Duhul în Chip de Porumbel, a adeverit întărirea Cuvântului, Cel ce Te-ai arătat, Hristoase Dumnezeule și lumea ai luminat, Slavă Ție."
(Troparul la Praznicul Botezului Domnului)

Boboteaza

Ieri un popa rumen mi-a venit in casa
(Lege nu-i pe lume sa si-l vrea proroc),
si din caldaruse mi-a uitat pe masa
Un sfios si galben fir de busuioc...
Busuioc cucernic, busuioc de-acasa,

Frate cu muscata prinsa-ntre feresti,
Floare de la tara, floare cuvioasa,
Cum sa-ti spun eu tie cat de drag imi esti?
Mi-ai adus cu tine farmecul livezii,

Mi-ai vrajit o clipa satul meu din deal,
Taina ce-nfioara noaptea bobotezii,
in intunecimea bietului Ardeal...
imi rasar acuma cantece uitate.

si-ntr-o pribegie fara de noroc,
Eu te simt ca tu esti singurul meu frate,
Ratacit si galben fir de busuioc...

in strainul chiot care strig-afara,
Langa mine-alaturi mi te irosesti,
Floare cuvioasa, floare de la tara,
Ce cataram, oare, noi la Bucuresti?...

(Octavian Goga)

Cu mila Domnului, ne-am bucurat și noi inimile astăzi la Sf Liturghie. Vremea a fost atipică pentru Bobotează, neînchipuit de caldă, dar minunată pentru a sta afară și pentru a putea fi concentrați la fiecare cuvânt rostit de către părinte, fără să fim cu gândul să termine cât mai repede, să luăm aghiasmă și să plecăm acasă să ne încălzim.


După slujbă am luat masa acasă, împreună cu o prietenă. Iar, după ce am băut și o cafea, am plecat să căutăm un pat pentru Ștefan. Slavă Domnului, am găsit unul potrivit, l-am comandat și luni deja ni-l aduc acasă.
Acum am pus un pic de arpacaș la fiert. Mâine vreau să merg cu colivă la biserică. Tatăl meu, Dumnezeu să-l odihnească, deși era născut de Sf. Ilie, se numea Ion.

Închei, rugându-l pe Dumnezeu să ne ajute ca gustând din aghiasmă să ne curățim de păcate, spre tămăduirea sufletelui și a trupului și spre sfințirea noastră pentru a ajunge în Împărăţia iubirii nesfârşite a lui Dumnezeu şi în viaţa veşnică.

Noapte cu pace tuturor!

2 comentarii:

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *