joi, 19 ianuarie 2023

Poncho

Doamne ajută, tuturor! Bine v-am regăsit!

Știați că această piesă vestimentară este foarte veche? În general este asociată portului tradițional specific celor două Americi, dar a fost utilizată și ca articol vestimentar de protecție, în anii 1850 de către forțele militare neregulate ale Statelor Unite care operau în zona Marilor Câmpii.

Cu timpul, au devenit obiecte vestimentare care i-au fascinat și inspirat,  pe creatorii de modă de pretutindeni.

În copilăria mea, am purtat și eu un astfel de poncho croșetat (cred că era cumpărat din magazin, nu croșetat manual, dar era foarte frumos) în culorile alb și roșu, de care eram tare mândră.

La un moment dat nașa mi-a trimis o fotografie cu Micuțele doamne în care cele trei fete mai mari, Maria, Elisabeta și Ilinca erau îmbrăcate în poncho, iar cea mică, Irina, nu.
Îmi amintesc că trebuia să plec la mama, la țară și voiam oricum să îmi iau ceva de lucru pentru cât voi sta la ea. Așa că m-am urcat în pod și am căutat niște fire potrivite. Am găsit aceste două culori dintr-un fir ușor catifelat și mai grosuț. 

 

Faptul că firul a fost mai gros a făcut ca treaba să meargă foarte repede. L-am început vineri seară și sâmbătă seară era deja gata. Nu am avut destul material să îi croșetez și un mic guleraș, dar i-am pus un șnur cu care să îl strângă puțin în jurul gâtului.
La limită, mi-au ajuns firele și pentru franjuri.




I l-am trimis apoi și am primit fotografiile de mai jos. Cred că nu trebuie să vă mai spun că bucuria mea a fost nemărginită.



 Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o zi binecuvântată!

5 comentarii:

  1. Doamne, ce dulci sunt toate patru. Iar din mainile tale ies lucruri minunate, asa ca trebuie sa ii faci ceva si fratiorului lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Ioana! I-am făcut și Micului Prinț câte ceva, trebuie doar să le prezint pe blog. :)))
      Și cu mila Domnului, le voi mai face. Știu sigur că le apreciază și le poartă cu drag.

      Ștergere
  2. Abia astept sa vad ce ai lucrat Micului Print. Va fi model de inspiratie. Sa iti ajute Domnul sa poti face in continuare lucruri frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunate lucruri ies din mâinile tale!
    Iar Micuțele Domnițe , adorabile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Lili! Și tu faci lucruri atât de frumoase și din domenii atât de diverse!
      Dar, ceea ce avem în comun, printre altele, este bucuria de a dărui.
      Sunt de acord că Micuțele doamne sunt adorabile. <3

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *