joi, 19 ianuarie 2023

{ Blog 365...day 19 }

Provocare adusă în blogosferă de către Sandra -
Diary of a stay a home mum

Doamne ajută la ceas de seară! Bine v-am regăsit!

Astăzi a fost puțin mai bine decât în zilele precedente. Durerile în articulații nu au mai fost atât de supărătoare (aproape și-a revenit și genunchiul drept pe care nu puteam să îl îndoi deloc de durere de câteva zile, de când mi-a injectat acidul hialuronic) și slavă lui Dumnezeu mi-a trecut și migrena. E atât de bine să fii fără dureri... Sau cu dureri mai mici, suportabile. :) 

De dimineață m-am trezit cu gândul optimist că "Numai mâine nu-i poimâine" :)) 

Sau cum se spune mai nou: "Simt miros de weekend". Unde mai pui că e și prelungit? 

Am cam rămas în urmă cu treburile pe acasă. Mă așteaptă multe rufe de spălat și călcat. 

Și firește, trag nădejde să și meșteresc câte ceva. 

Voi ce planuri aveți? 

Una pe zi... 
Strălucire şi măreţie este lucrarea Lui...

Malachite heart
Location: Mashamba West Mine, Congo
Photo Copyright © jewels fine minerals
Gândul zilei...

Tata mi-a grăit cu seriozitate, cu duritate chiar. „Crezi în Dumnezeu sau nu crezi?” m-a întrebat el. „Dacă da, atunci concretizează-ți credinţa prin răbdare şi convingerea că până la urmă El te ajută. Dacă nu, atunci trebuie să-ţi reconsideri modul de existenţă. Găseşte-L şi găseşte-te pe tine. Cu trudă, cu efort. Viața, aşa cum trebuie s-o înţelegem noi, creştinii, e efort, ascensiune, ca un drum pe munte, în care nu există decât un sens, în sus. Fără efort şi fară nădejde nu se poate!”

O, câtă dreptate avea. Au venit ani grei, când nu-l mai aveam alături, când nu mai puteam da fuga să-i cer sfatul, să aştept de la el mângâiere, liniştire. Dar îmi rămăsese amintirea şi pot să spun că m-a ajutat să trec momentele de răscruce. Şi să înţeleg că, dacă într-adevăr îţi pui nădejdea în Dumnezeu, te ajută. În mod concret, surprinzător de concret. Nu e un eufemism, nu e o figură de stil. E realitatea pur şi simplu. Cea mai normală, cea mai lipsită de spectaculos realitate. E un ajutor concret, aşa cum l-ai putea aştepta de la cineva apropiat şi drag, care nu te lasă în cele mai grele clipe, pe care ştii că poţi conta totdeauna.

De abia atunci am înţeles câtă dreptate avea tata să fie categoric. Că nu erau doar sfaturi teoretice, cuvinte consolatoare de circumstanţă, ci că-mi pusese la îndemână o modalitate practică, verificată, de a vieţui şi a supravieţui, o reţetă care reuşea totdeauna, dacă pot să-mi iau libertatea de a mă exprima astfel. Şi i-am fost recunoscătoare pentru că a fost sfatul cel mai înţelept, cel care mi-a fost mai de folos în viaţă. Acela de a-ţi lua convin­gerile în serios, de-a nu le purta doar ca pe o haină nouă, de care apoi te plictiseşti şi-o ascunzi în vreun colţ al podului... De a rămâne împăcat cu tine însuți.


(Lidia Ionescu Stăniloae, „Lumina faptei din lumina cuvântului”. Împreună cu tatăl meu, Dumitru Stăniloae, Editura Humanitas, p. 201)

Vă îmbrățișez cu drag și vă doresc o noapte cu pace!

8 comentarii:

  1. cei care vorbesc lui Dumnezeu cu buzele, iar cu inima vorbesc lumii acesteia, cum vor fi auziți? când însă sîntem strâmtorați, atunci ne rugăm cu trezvie și de multe ori, cu buzele nezicând nimic, cu inima ne rugăm înălțând căre El glasul inimii și vorbindu-I cu suspine ... avva Irineu.
    tare faină inima! inima ca inima, dar modelul este ieșit din ”mâinile” lui Dumnezeu!
    sănătate maximă!! sus să avem inimile!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos! Să ne ajute Dumnezeu să avem rugăciuni rostite de inimă, înainte ca buzele să se miște!
      (“Ce aveți în inimă, nu sunteți obligați să aveți și pe buze, dar ce aveți pe buze, trebuie să aveți și în inimă”. Bătrânul Ioil)

      Ștergere
  2. I am working on a diamond art painting. I also have a quilt that I have worked on some

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. How nice, Carol. And my son's girlfriend works goblin with diamonds. Maybe it's something like that?
      I'd love to see your quilt and your diamond art painting.

      Ștergere
  3. Slava lui Dumnezeu ca te simti mai bine. Iti doresc spor la treaba.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Ioana!
      Doamne ajută și vouă să ajungeți cu bine! Înger păzitor la drum!

      Ștergere
  4. Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Maria!
      Doamne ajută tuturor!
      Să ai un week-end binecuvântat!

      Ștergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *